loading...
بزرگترین تشکل دانشجویی ایران جنبش 1404
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
وقتی دوشاخه عاشق پریز شود! 2 199 vahidabbasi
بازم اووووومدم 0 71 maktab110
خواص کنجد و مصرف آن برای ویتامین 0 58 bmtips
رنگ سال 2021 چه رنگی است 0 53 bmtips
تبلیغات اضافی در مرورگر 2 196 shiva13
چرا مطلب کمه؟ 7 245 shiva13
آخرین بازدید 6 219 shiva13
تشکر ویژه porya733از مدیران ومسئولین 2 449 maktab110
رزمنده ایرانی و امریکایی 63 1746 maktab110
قالب رمانتیک 0 176 fmf66642
روش تهیه‌ی سوپ جو و معرفی انواع آن 1 569 fmf66642
احادیث امام موسی کاظم(ع) 5 556 fmf66642
یه چیزایی میگم حتما بخونید ولی نشنیده بگیرید/خیلی دوست دارم... 27 759 fmf66642
تصاویر کودکان 66 1828 fmf66642
احادیث امام زین العابدین(ع) 7 541 fmf66642
باز کردن سایت 2 266 sina4711
داستان کوتاه و زیبای دریای دزد و قاتل! 1 166 shiva13
داستان کوتاه جالب و آموزنده راهی آسان تر!! 2 161 shiva13
ولادت حضرت فاطمه 0 176 fmf66642
داستان زیبای مرد کور 1 152 fmf66642
..... 2 179 fmf66642
اس ام اس چهارشنبه سوری (2) 1 234 fmf66642
نور عشق (فریدون مشیری) 0 131 asma
داستان آموزنده دزد باورها 0 172 asma
توهم يك مرد (طنز) 0 165 asma
news بازدید : 142 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)
ظرفیت وزارت ورزش و جوانان جوابگوی توسعه فعلی کشور نیست

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ظرفیت فعلی این وزارتخانه را جوابگوی توسعه فعلی کشور ندانست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و امور جوانان در ادامه جلسه رای اعتماد در صحن علنی مجلس با قدردانی از اعتماد رئیس‌جمهور گفت: در این زمان کوتاه به فراکسیون‌های مختلف مجلس رفتم و در مورد برنامه‌های خود گزارش‌هایی را ارائه دادم.

سجادی با اشاره به سابقه خود در پست‌های اجرایی افزود: من از سال 58 به عنوان یک معلم وارد آموزش و پرورش شدم و با دستور شهید باهنر به عنوان مدیرکل تربیت بدنی آموزش و پرورش مشغول کار شدم.

وی با بیان اینکه همیشه سعی کردم نگاه مدنظر انقلاب را در این سمت‌ها به عرضه بگذارم تصریح کرد: در همین مجلس نمایندگانی هستند که زمانی در پست‌های مختلف با آنها همکار بودم.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و امور جوانان ادامه داد: من در سمت‌هایی مانند ریاست فدراسیون فوتبال، معاونت حقوقی سازمان تربیت بدنی، قائم‌مقام تربیت بدنی، دبیر کمیته ملی المپیک و همچنین معاون تربیت بدنی و تندرستی آموزش و پرورش مشغول به کار بودم و این توفیق را داشته‌ام که در طول این سالها چه در آموزش و پرورش و چه در دانشگاه به عنوان استاد به جوانان خدمت کنم.

سجادی اضافه کرد: من توفیق داشتم در 6 دوره بازی‌های آسیایی به عنوان سرپرست کاروان ایران حدود 400 جوان را در طول 21 روز هدایت کنم و همچنین در 5 دوره از بازی‌های المپیک نیز به عنوان سرپرست کاروان خدمت کردم.

وی با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس در جلسات مشترک گفت: دغدغه اصلی شما عزیزان مسئله ورزش و جوانان و تاکید بر مغفول ماندن موضوع جوانان در این وزارتخانه بود.

وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان با بیان اینکه در دو سال گذشته تنها عنوان این وزارتخانه عوض شده و اتفاق خاصی رخ نداده تصریح کرد: قانون موجود برای سال 1350 است و ما هنوز همان را اجرا می‌کنیم.

سجادی ادامه داد: هم‌اکنون به این ساختار موضوع جوانان نیز اضافه شده که پیش‌بینی خاصی برای آن نداریم و تنها در سند راهبردی برنامه 5 ساله پیش‌بینی‌هایی در مورد آن انجام شده است.

وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان ظرفیت موجود در این وزارتخانه را جوابگوی توسعه جامعه ندانست و افزود: امیدوارم بتوانم قانون اصلاح اساسنامه این وزارتخانه را با همراهی نمایندگان به مجلس بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه اهل شعار نیستم و کار اجرایی را می‌شناسم تصریح کرد: من 32 سال کار مدیریت کرده‌ و با افتخار در این نظام خدمت کرده‌ام.

سجادی با بیان اینکه 50 عنوان برنامه عملیاتی پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: قطعاً با توجه به نظرات کارشناسان امیدواریم بتوانیم بر اساس این راهبردها برنامه‌ای را تدوین و آن را تصویب کنیم، انشاء‌الله طی 4 سال آینده برنامه‌محور حرکت کنیم و اساس تخصیص منابع بر اساس برنامه و ارزیابی از عملکرد باشد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: دغدغه‌های شما دغدغه‌های بنده و همکارانم نیز است؛ متاسفانه وزارت ورزش و جوانان در مسیری که باید باشد نیست.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در این برنامه دو راهبرد یا استراتژی وجود دارد که ذیل آن 17 عنوان برنامه عملیاتی نوشته شده است، گفت: یک راهبرد مربوط به ورزش همگانی است و یک راهبرد به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای مربوط می‌شود.

سجادی همچنین به راهبرد دیگر که مربوط به محیط حقوقی و قانونی است اشاره و تصریح کرد: راهبرد دیگر نیز به موضوع اقتصاد و منابع مالی اختصاص دارد، منابع مالی و اقتصادی وزارتخانه‌ای با این بزرگی و این پوشش جمعیت پایین است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه ورزش همگانی موضوع مهمی است که در کشور ما تحت تأثیر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای قرار گرفته است، یادآور شد: تندرستی، سلامت و نشاط، فعال کردن اوقات فراغت جوانان و جذب آنها و جلوگیری از مفاسد اجتماعی و بسیاری از اینگونه موارد به عنوان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ورزش همگانی مد نظر است.

وی اضافه کرد: تنها عده‌ای خاص به ورزش قهرمانی می‌پردازند؛ چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ورزش همگانی در حد یکسری مانور بوده و همایش‌هایی برگزار شده است که برای تشویق مردم خوب است.

روحانی با بیان اینکه برای عمومیت یافتن ورزش همگانی به تعامل دستگاه‌های مختلف نیاز است، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در این مسیر خیلی کمک می‌کند و وزارت علوم، تحقیقات، فناوری و دانشگاه‌ها قطعاً در این زمینه می‌توانند کمک بسیاری نمایند و نمایندگان هم که دغدغه این کار را دارند دست ما را بگیرند و ما را پشتیبانی نمایند چرا که بودجه ما خیلی ضعیف است و به بخش قهرمانی هم نمی‌رسد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اگر بخش‌های صنعتی نباشد و ورزش حرفه‌ای نباشد آن هم تعطیل خواهد شد؛ خواهشم این است این دغدغه‌ها که بسیار اساسی است تبدیل به عمل شود، الان به فصل بودجه نزدیکیم و می‌خواهیم ما را کمک کنید تا در این مسیر حرکت نماییم.

وی با تأکید بر اینکه ورزش قهرمانی از موارد بسیار مهم است اظهار داشت: ورزش قهرمانی اگر خوب هدایت شود، می توانیم هم در داخل و هم در عرصه بین‌المللی دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشیم.

روحانی ادامه داد: دغدغه برخی دوستان چه در اینجا و چه در کمیسیون‌ها فساد، رانت و مسائلی از این قبیل است؛ که به دلیل رعایت نکردن اخلاق در ورزش است؛ امیدوارم که بتوانیم با کمک شما این مسائل را حل کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: در جامعه ما اینگونه نیست که همه ورزشکاران در این مسیر هستند، ما ورزشکاران خوبی داریم و الگوهای خوبی داریم و رسانه‌ها نیز باید کمک کنند. ما تلاشمان باید این باشد که این نقاط مثبت را نشان داده و ارزش‌ها را برجسته کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید قهرمان اخلاق هم داشته باشیم، گفت: ما فقط کسانی را که مدال می‌آورند که به جا هم هست، تشویق می‌کنیم، باید به دیگرانی که جوانمردانه در میدان، مسائل اخلاقی و ارزشی را رعایت می کنند، توجه کنیم.

روحانی با تأکید بر اینکه ورزش قهرمانی در کشور ما زیرساخت‌های لازم را ندارد و با سیستم گلخانه‌ای حرکت می‌کنیم، اظهار داشت: برای یک جمعیت 75 میلیون نفری، این موضوع چندان مطلوب نیست، امیدوارم نظام استعدادیابی ورزشی را به عنوان یک نظام علمی در ورزش قهرمانی پیاده کنیم تا بتوانیم این کار را با برنامه جلو ببریم.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود موضوع بعدی را توجه به مناطق محروم دانست و گفت: ما منابع خود را فقط به ورزش قهرمانی محدود کرده‌ایم و حتی به ورزش همگانی هم نمی‌رسیم لذا مناطق محروم، محروم‌تر مانده است. البته تأسیسات زیادی در طول سالهای گذشته ساخته شده است و چند صد برابر آنچه هست که قبل از پیروزی انقلاب بود اما این کم است.

سجادی با بیان اینکه چون استقبال جوانان از ورزش زیاد است این تاسیسات کم است یادآور شد: سه هزار و ۲۰۰ طرح نیمه تمام مانده که ما آمادگی داریم از طریق مسیر‌های قانونی مردم را به مشارکت بیاوریم که البته باید تسهیلاتی ایجاد شود که نیاز به مصوبات قانونی دارد و امیدوارم این کار را انجام دهم و بتوانیم بخشی از محرومیت‌ها را در این دولت مرتفع کنیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: موضوع بعد بحث تعامل با سایر وزارتخانه‌هاست که این موضوع به مسائل جوانان، اشتغال، مسکن، فعال کردن اوقات فراغت جوانان مربوط می‌شود؛ همانطور که رئیس‌جمهور نیز گفت: این وزارتخانه این وظایف را دارد اما وزارت ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌تواند این کارها را انجام دهد.

 

وی یادآور شد: ما با احیای شورای عالی جوانان که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است می‌توانیم با تعامل دستگاه‌های مختلف در آنجا جهت‌دهی کنیم که این هم در زمینه تخصیص منابع و هم برای برنامه‌ریزی‌های واحد و هماهنگ خواهد بود و اینکه کارهای هم‌پوشانی و دوباره‌کاری دستگاه‌های مختلف انجام نشود.

 

سجادی با تاکید بر اینکه وضعیت چندان خوبی در فدراسیون‌های ورزشی وجود ندارد افزود: همانطور که اشاره شد برخی با رانت و برخی هم با عنوان مسائل سیاسی وارد شده‌اند که احتمالا راه را اشتباه آمده‌اند؛ در حال حاضر ۵۰ فدراسیون وجود دارد که ۱۴ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود که بین ۷_۸ تا ۲۵ ماه سرپرستی می‌کند که برابر اساسنامه مصوب دولت اینها غیرقانونی کار می‌کنند.

 

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: در سه یا چهار فدراسیون نیز به قدری اقدام‌ها نامناسب بوده که ما در شرایط بین‌المللی وضعیت خوبی نداریم اما با شناخت بنده و همکارانم به زودی این مسائل را حل خواهیم کرد و قبل از اینکه بخواهم به عنوان وزیر معرفی شوم در سمت معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ۱۴ فدراسیون را اعلام کردیم که ثبت‌نام کردند که تا ۲۰ آذر انتخابات آنها انجام خواهد شد و قول می‌دهم از این به بعد دوره ۴ ساله هر رئیس فدراسیون که تمام شد حتما انتخابات را در همان روز برگزار کنیم.

 

وی افزود: تلاش می‌کنیم نیروهای متعهد، متخصص، مدیر و تحصیل‌کرده و دلسوختگان انقلاب اسلامی را بیاوریم؛ ما سعی می‌کنیم از مسائل سیاسی حتما به دور باشیم و گرد این مسائل نچرخیم و مدیران مجرب و متعهدی را برای فدراسیون ورزشی بیاوریم و در ادارات کل استانی هم به همین شکل است.

 

وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش فقط مربوط به تهران و ساختمان خیابان سئول نیست و دو تیمی که از آن به حق نام بردید. در همه کشور باید به ورزش توجه شود؛ متاسفانه ما در طی سالهای گذشته به استان‌های خود چندان توجه نکردیم؛ امیدوارم با ارزیابی‌ای که می‌کنیم در استان‌ها هم همین مسئله را رعایت کنیم ومدیرانی بیاوریم که بتوانند ورزش استان‌ها را جلو ببرند.

 

سجادی ادامه داد: امروز ما در زمینه مسائل علمی در ورزش مشکلی نداریم اما حلقه مفقوده‌ای داریم و آن فاصله بین تحقیق در دانشگاه‌ها و آنچه که نیاز بازار و دستگاه‌های اجرایی است و در ورزش نیز ما کم و بیش این را داریم از این رو باید به استقبال دانشگاه‌ها برویم.

 

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود به موضوع ورزش جانبازان و معلولان اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه افتخار‌آفرینی آنها در سایه ورزشکاران دیگر است؛ مدال‌های بسیار زیادی آوردند و ما به ورزش جانبازان و معلولان توجه خواهیم کرد.

 

وی در ادامه به فرصت کمی که برای حضور در چند رویداد بزرگ بین‌المللی که یکی از آنها بازی‌های آسیایی در ۲۹ شهریور سال آینده است اشاره کرد و گفت: ما برای شرکت در آن بازی‌ها برنامه‌ داریم.

 

سجادی در پاسخ به سوالی که درباره استعفای وی مطرح شده بود افزود: بنده به عنوان یک مدیر حرفه‌ای و نه چندان سیاسی که ۳۲ سال خدمت کرده است و همچنین به عنوان سرباز انقلاب، امام و رهبری معظم انقلاب آدمی هستم که در جناح خاصی نبوده و نخواهم بود و در آن زمان بنا به شرایطی این کار را انجام دادم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: اگر توفیق داشتم در این مسئولیت باز هم خدمتگزار جمهوری اسلامی و کشور عزیز و نظام و همه مردم و مقام معظم رهبری خواهم بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    حمایت از ما

    ضمن عرض خوشامدگویی از شما دوست عزیز تقاضامندیم با کلیک روی تبلیغات از ما حمایت کنید.باتشکر

    تماس با ما

    jonbesh1404@yahoo.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 112
  • افراد آنلاین : 34
  • تعداد اعضا : 1445
  • آی پی امروز : 110
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 199
  • باردید دیروز : 118
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 199
  • بازدید ماه : 199
  • بازدید سال : 18,860
  • بازدید کلی : 1,004,809