loading...
بزرگترین تشکل دانشجویی ایران جنبش 1404
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
وقتی دوشاخه عاشق پریز شود! 2 193 vahidabbasi
بازم اووووومدم 0 63 maktab110
خواص کنجد و مصرف آن برای ویتامین 0 52 bmtips
رنگ سال 2021 چه رنگی است 0 47 bmtips
تبلیغات اضافی در مرورگر 2 190 shiva13
چرا مطلب کمه؟ 7 240 shiva13
آخرین بازدید 6 213 shiva13
تشکر ویژه porya733از مدیران ومسئولین 2 441 maktab110
رزمنده ایرانی و امریکایی 63 1741 maktab110
قالب رمانتیک 0 170 fmf66642
روش تهیه‌ی سوپ جو و معرفی انواع آن 1 563 fmf66642
احادیث امام موسی کاظم(ع) 5 548 fmf66642
یه چیزایی میگم حتما بخونید ولی نشنیده بگیرید/خیلی دوست دارم... 27 752 fmf66642
تصاویر کودکان 66 1820 fmf66642
احادیث امام زین العابدین(ع) 7 536 fmf66642
باز کردن سایت 2 261 sina4711
داستان کوتاه و زیبای دریای دزد و قاتل! 1 159 shiva13
داستان کوتاه جالب و آموزنده راهی آسان تر!! 2 155 shiva13
ولادت حضرت فاطمه 0 170 fmf66642
داستان زیبای مرد کور 1 143 fmf66642
..... 2 171 fmf66642
اس ام اس چهارشنبه سوری (2) 1 228 fmf66642
نور عشق (فریدون مشیری) 0 122 asma
داستان آموزنده دزد باورها 0 165 asma
توهم يك مرد (طنز) 0 159 asma
news بازدید : 443 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)

پیشنهاد حجاریان برای انحلال مجلس سیمای بدون رتوش حقوق شهروندی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: شبه پیشنهاد سعید حجاریان برای انحلال مجلس از سوی دولت، سیمای بدون رتوش حقوق شهروندی از منظر مدعیان اصلاح‌طلبی را برملا کرد.

حسام‌الدین برومند کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره پیشنهاد حجاریان برای تغییر قانون اساسی و امکان انحلال مجلس توسط دولت، اظهار داشت: شبه پیشنهاد سعید حجاریان برای انحلال مجلس از سوی دولت ،سیمای بدون رتوش حقوق شهروندی از منظر مدعیان اصلاح طلب را برملا کرد.

برومند با بیان اینکه حقوق شهروندی عبارتی است که بار ارزشی دارد و هیچ انسان عاقلی مخالف حقوق شهروندان نیست، افزود: مشکل اینجاست که جریانی سیاسی با تحرکات زیرپوستی و تلاش‌های خزیده و خزنده «حقوق شهروندی» را به عنوان کاتالیزوری برای اغراض سیاسی نامشروع خود نشانه رفته‌اند.

news بازدید : 434 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)

مسکن اجتماعی در شهرهای جدید با تصمیم دولت احداث می‌‌شود/ به هم ریختگی طرح جامع مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اطراف تهران به دلیل محدویت منابع آبی ظرفیت ساخت و ساز ندارد، گفت: اگر دولت تکلیف کند که مسکن اجتماعی در شهرهای جدید احداث شود، مجبوریم بپذیریم.

محسن نریمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا مسکن اجتماعی می‌تواند، در شهرهای جدید احداث شود، گفت: مسکن مهر در شهرهای جدید در حال احداث است، بنابراین ما احساس می‌کنیم نیاز به مسکن‌های اجتماعی در شهرهای جدید نیست.

وی به تعریف مسکن اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: مسکن اجتماعی این است که بهره‌برداری نتواند حتی اقساط مقرر سطح پایین را هم بپردازد، پس در نتیجه متولی مسکن اجتماعی می‌تواند دولت، بنیاد مسکن، وزارت رفاه و بهزیستی باشد.

نریمان اضافه کرد: این متولیان مسکن را می‌سازند و در اختیار یک سری افراد در آن سطح، قرار می‌دهند، بنابراین اگر این تعریف به تصویب برسد متولیان می توانند یک سری واحد‌های مسکونی در سطح پایین را بسازند یا بخرند و در اختیار این افراد بگذارند.

news بازدید : 511 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (1)

سپر محافظ سپاه در برابر تروریست‌های میکروسکوپی و کورکننده‌های نامرئی

نگاهی به تهاجمات بیولوژیک در حوزه امنیتی، حملات لیزری و آینده آن برای استفاده گروه‌های تروریستی، این نکته را روشن می‌کند که باید تدابیر پیشگیرانه‌ای در مقابل بکارگیری چنین ترفندهایی از سوی گروه‌های تروریستی اعمال کرد.به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، «بیوتروریسم» و «تروریسم لیزری» 2 واژه‌ای بود که در دیدار فرمانده کل سپاه پاسداران با اعضای سپاه حفاظت فرودگاهها و انصار به طور واضح مطرح و سرلشکر جعفری اعلام کرد که مقابله با انواع تروریسم بویژه دو شاخه «بیوتروریسم» و «تروریسم لیزری» باید در دستور کار سپاه قرار داشته باشد.

گرچه تروریسم بیولوژیک و شیمیایی از گذشته وجود داشته و به مواردی از آن حتی طی سال‌های اخیر در کشورهای مختلف مشاهده شده است، اما واژه‌ تروریسم لیزری را می‌توان واژه‌ای نو در حوزه امنیت دانست.

با این حال نگاهی به بحث حملات بیولوژیک در حوزه امنیتی و همچنین حملات لیزری و آینده آن برای استفاده توسط گروه‌های تروریستی این نکته را به وضوح روشن می‌کند که باید تدابیر پیشگیرانه‌ای در مقابل چنین ترفندهایی از سوی گروه‌های تروریستی اعمال کرد.

news بازدید : 373 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

در حالی که تنها دو روز به ارائه بودجه ۹۳ باقی‌مانده بین اظهارات مقامات ارشد دولت و چهره‌های شاخص مجلس تناقضاتی وجود دارد و مشخص نیست لایحه فاز دوم هدفمندی به صورت جداگانه ارائه می‌شود یا در لایحه بودجه ۹۳

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی که تا دو روز دیگر دولت یازدهم باید لایحه بودجه سال 93 را تقدیم مجلس کند اظهارات ضد و نقیضی از سوی مسئولان دولتی مطرح می‌شود؛ به نحوی که شب گذشته مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: مشغول مطالعه در خصوص نحوه اجرای فاز دوم هدفمند‌کردن یارانه‌ها هستیم و به طور قطع لایحه هدفمند‌کردن به طور جداگانه تقدیم مجلس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت حامل‌های انرژی و به خصوص بنزین امسال گران نمی‌شود بر اجرای فاز دوم قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها در سال آینده تاکید کرد و همچنین گفت: این قانون در یک لایحه جداگانه به مجلس ارائه می‌شود.

اما صبح امروز و در حاشیه نشست شورای گفت‌وگو غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 93 پیش‌بینی شده و اجرا خواهد شد و احتمال حذف پرداخت یارانه نقدی و دادن سبد کالایی به جای آن وجود دارد.

تناقض‌گویی بین مسئولین دولتی و همچنین نمایندگان مجلس در خصوص بودجه سال 93 به همین جا ختم نمی‌شود چرا که در حالی تنها دو روز به ارائه لایحه بودجه 93 باقی مانده است که اطلاعات دقیقی در آن وجود نداشته است و تنها برخی گمانه‌زنی‌ها درباره جزئیات لایحه بودجه 93 منتشر شده است.

به گزارش فارس؛ روز گذشته محمد نهاوندیان ویژگی‌های لایحه بودجه 93 را واقع‌بینانه، شفاف و همچنین ضد تورمی اعلام کرد و گفت: جلسات فوق‌العاده و روزانه در دولت برای ارائه لایحه بودجه 93 به موقع در حال برگزاری است و همچنین تلاش می‌شود این لایحه به نحوی تنظیم شود تا در سال آینده شاهد رشد اقتصادی مثبت باشیم.

news بازدید : 386 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، این ایده که تمام ارتباطات تلفنی و یا رایانه‌ای در فضای «نت» از سوی مراجعی خاص در دنیا به طور کامل رصد می‌شوند تنها به عنوان نظریه‌ای توطئه‌گرایانه شناخته  می‌شد که عده‌ای بدبین آن را در فضای غیررسمی رواج می‌دادند.

گرچه پیش از این به صورت جسته و گریخته مطالبی درباره شنود ارتباطات الکترونیکی در سطح جهانی منتشر و گاه واکنش هایی نیز از سوی برخی کشورها در این رابطه نشان داده می‌شد با این حال بحث حفظ حریم شخصی به عنوان یک تابو در عرصه قوانین غربی شناخته می‌شد.

اما امروز تمام این گمانه‌زنی‌ها عملا فرو ریخته است و چیزی هم از آن اعتماد سابق باقی نمانده چرا که امروز همه می‌دانند «چشم بزرگ» همه را می‌بیند.

*چشم بزرگ همه را می بیند

زمانی که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق دستگاه آژانس امنیتی ملی آمریکا NSA در هتلی در جزیره هنگ‌کنگ با خبرنگاران روزنامه گاردین مصاحبه می‌کرد عملاً دنیا دیگر آن چیزی نبود که پیش از این امر به نظر می‌آمد.

news بازدید : 378 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)
تیرباران ۶ برادر عراقی به همراه مادرشان توسط تروریست‌ها

تروریست‌ها امروز در تکریت عراق ۶ برادر را به همراه مادرشان به تیر بستند و به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، افراد مسلح ناشناس امروز 6 برادر و مادرشان را در منطقه «النباعی» تکریت به قتل رساندند.

این درحالی است که دو افسر پیشمرگه نیز در انفجار بمبی در نزدیکی مقر استقرارشان در سلیمانیه زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح مذکور اعضای این خانواده از جمله یک مادر و کودک را مجبور کردند که از منزل خود بیرون آینده و سپس به سوی آنها تیراندازی کردند و اجسادشان را در خیابان انداختند و فرار کردند.

یگان نیروهای امنیتی عراق نیز بلافاصله در محل حاضر شدند و تحقیق درباره این پرونده آغاز و پیکر قربانیان نیز به پزشکی قانونی منتقل شد.

news بازدید : 227 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

مردم از حق خود مبنی بر محاکمه امثال خاتمی نگذشتند/اصلاح‌طلبان به روحانی فحاشی می‌‌کردند

نماینده تهران در مجلس با اشاره به اظهارات اخیر محمدرضا خاتمی مبنی بر گذشت اصلاح‌طلبان از حقشان در سال 88، تأکید کرد: اگر دستگاه قضایی امثال محمدرضا خاتمی‌ها را محاکمه می‌کرد امروز در جایگاه طلبکار قرار نمی‌گرفتند.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات اخیر محمدرضا خاتمی مبنی بر اینکه روحانی گزینه اصلاح‌طلبان در انتخابات بوده است، اظهار داشت: متأسفانه نحوه برخورد اصلاح‌طلبان با مردم در طول دوره‌ای که مردم به آنان اعتماد کردند و قدرت اجرایی کشور و حتی قدرت قانونگذاری را به آنان سپردند، حکایت از آن داشت که این افراد خودشان را مالک مردم می‌دانند.

وی افزود: این رفتار اصلاح‌طلبان کار را به آنجا رساند که کم‌کم مردم دیدند بر خلاف مبانی و جهت‌گیری آنان که گرایش به دفاع از انقلاب، قانون اساسی، حمایت از ولایت فقیه، مبارزه با استکبار جهانی داشتند، اصلا‌ح‌طلبان در طول آن دوره زمانی که در رأس قدرت اجرایی و قانون‌گذاری بودند، بر خلاف این مسیر حرکت کردند و به دنبال به فراموشی سپردن جنایات آمریکا علیه ملت ایران بودند، در درون دستگاه قانونگذاری مبارزه با قانون اساسی را شروع کرده بودند و رفتارهایشان حکایت از نفی حاکمیت ولایت فقیه می‌کرد.

news بازدید : 234 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

وزیر بهداشت از برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها پس از تکمیل مصوبات بودجۀ سال آینده و بررسی مشکلات سلامت در کارگروه دولت خبر داد و گفت: کارگروهی نیز برای تعیین و واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس،حسن هاشمی در نشست معارفه سرپرستان و روسای جدید دانشگاه های علوم پزشکی کشور با معاونان و مدیران وزارتخانه، گفت: با توجه به وضعیت جاری اعتبارات در کشور، وجود یک وحدت رویه در همۀ دانشگاه‌ها ضروری است، هیأت امناها نباید اقداماتی انجام دهند که هزینه بر سیستم تحمیل کند.

هاشمی با اشاره به صحبت های سرپرستان و روسای دانشگاه‌ها در خصوص مشکلات اجرای طرح تمام وقتی پزشکان، افزود: کارگروهی برای اجرای قانون تمام وقتی پزشکان در بیمارستان‌های دولتی تشکیل و نتایج آن برای اجرا به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی بیان داشت: در انتصابات خود دقت کنید افرادی را به کارها بگمارید که با اهداف نظام سلامت هماهنگ باشند زیرا هماهنگی در رسیدن به اهداف تأثیر زیادی دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: البته این را هم بدانید که کشور متعلق به یک گروه و جناح خاص نیست و هر کس که چارچوب نظام، رهبری و قانون اساسی را قبول دارد می‌تواند مسئولیت داشته باشد و کار کند.

news بازدید : 225 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)
توافق با سهامداران عمده برای عرضه/ بررسی کاهش کارمزدها

سخنگوی سازمان بورس اوراق بهادار از امکان تجدیدنظر در کارمزد معاملات سهام با توجه به افزایش دفعات و متوسط ارزش معاملات روزانه خبر داد و گفت: ابطال واگذاری پتروشیمی‌های خلیج فارس در کمیته ۳ جانبه بررسی و پیشنهادات اصلاحی به شورای رقابت داده شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سی و پنجمین نشست خبری علی صالح‌آبادی پیش از ظهر امروز در حضور جمع کثیری از خبرنگاران و رسانه‌های تصویری برگزار شد که در این نشست رئیس سازمان بورس به دستاوردها، اقدامات و پیشرفت‌های بازار سرمایه طی سنوات گذشته اشاره کرد.

صالح‌آبادی در ابتدا با اشاره به زیرساخت‌های فنی ایجاد شده در بازار سرمایه و نرم‌افزارهای معاملاتی در این بازار تصریح کرد: در این حوزه قرار است، نرم‌افزارهای جدیدی در اختیار کارگزاران قرار گرفته و اجرایی شود.

وی ادامه داد: در حوزه نرم‌افزاری پیشرفت‌های چشمگیری صورت پذیرفته و راه‌اندازی Call center برای کارگزاری‌ها یکی از این اقدامات به شمار می‌رود که موجب کاهش سطح شکایات و افزایش نظارت بر معاملات شده است.

صالح‌آبادی گفت: یکی از مزایای راه‌اندازی نرم‌افزار call center کاهش اختلافات و سطح شکایات بود که اجرایی شد؛ با راه‌اندازی معاملات آنلاین، حتی یک شکایت نداشتیم.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه ارتباط با نهادهای مالی هم اکنون الکترونیکی و مکانیزه شده است، گفت: یکی دیگر از اقدامات انتشار مستقیم اطلاعات و تشکیل کمیته‌های حسابرسی در حوزه ناشران بوده است.

وی با اعلام این خبر که تاکنون بیش از 10 هزار اطلاعیه در سامانه جامع ناشران (کدال) منتشر شده است، گفت: در حوزه حسابرسان رتبه‌بندی و طبقه‌بندی‌هایی صورت پذیرفته که این اقدام موجب دقت بیشتر در روند حسابرسی شرکت‌هاست.

news بازدید : 310 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با اشاره به اینکه توافقات اخیر ژنو یک آتش‌بس موقت است، گفت: باید دید طرف مقابل چه میزان در عمل به تعهدات صداقت دارد و روی گام نهایی متمرکز شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید نظام‌الدین موسوی ظهر امروز در نشستی که با موضوع مذاکرات ژنو در دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد برگزار شد، اظهار داشت: از زمانی که فناوری هسته‌ای در کشور بومی‌سازی شد فشارهای دشمن علیه ما افزایش یافت و طی 14 سال گذشته سیاست خارجی ما عملاً با بحث هسته‌ای گره خورده است.

وی با بیان اینکه کشور نیاز به انرژی پاک و ارزان دارد، افزود:‌ امروز ما باید در بحث هسته‌ای ایستادگی کنیم چرا که در غیر این صورت نمی‌توانیم به حق خود برسیم.

news بازدید : 265 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در تحریم مجدد شرکت‌های ایرانی توصیه کرد که این اتحادیه خود را همسو با جهت‌گیری تفاهم ژنو قرار داده و در مسیر تقویت اعتماد متقابل گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام اتحادیه اروپایی در تحریم مجدد نهادها و شرکت‌های ایرانی را اقدامی یک‌طرفه، سیاسی و فاقد مبانی حقوقی لازم دانست.

وی افزود: این اقدام به خصوص با توجه به مذاکرات ژنو و تلاش مشترک برای برداشتن گام‌های اولیه جهت اجرای آن، سئوال برانگیز و باعث تعجب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما ضمن رد قاطع این امر توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپایی خود را همسو با جهت گیری تفاهم ژنو قرار داده و در مسیر تقویت اعتماد متقابل گام بردارد.

news بازدید : 167 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف گزارش داد فرماندهان گروه‌های مسلح در سوریه پس از گذشت قریب به سه سال از بحران سوریه اکنون به جنگ سالارانی مبدل شده‌اند که کارشان دزدی و باج گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «دیلی تلگراف» انگلیس امروز یکشنبه نوشت: سرکرده‌های گروه های تروریستی مسلح در سوریه با اقدام به سرقت از اموال عمومی و خصوصی و غارت آنها به جنگ سالارانی مبدل شده اند که می خواهند با رشوه گیری و باج گیری میلیون دلار به جیب بزنند.

این روزنامه در تحقیقی به قلم روث شرلوک، خبرنگار خود در انتاکیه ترکیه آورده است: آنچه که ارتش آزاد خوانده می شود و مورد توجه کشورهای غربی است امروز در شمال سوریه عبارت است از گروه هایی با اهدافی تروریستی که به دنبال مال اندوزی از طریق ربودن افراد و یا دزدی هستند.

شرلوک در ادامه با اشاره به گفت‌وگویش با یکی از سرکرده های گروه های تروریستی موسوم به احمد القنطاری در منطقه جبل الزاویه می آورد: القنطاری معتقد است بسیاری از سرکرده های گروه های تروریستی سرنگونی نظام بشار اسد را نمی خواهند و همین وضعیت کنونی برایشان مناسب تر است.

news بازدید : 188 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

«عبدالمحمد زاهدی» استاندار کردستان و «علیرضا رزم حسینی» استاندار کرمان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس در جلسه امروز (یکشنبه) هیئت دولت استانداران استان‌های کرمان و کردستان تعیین شدند.

حسینعلی امیری قائم مقام وزارت کشور در این زمینه به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: با مصوبه عصر امروز هیئت دولت «عبدالمحمد زاهدی» استاندار کردستان و «علیرضا رزم حسینی» استاندار کرمان شد.

news بازدید : 164 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

حسن دانایی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجیخبرگزاری فارس از سفر نوری المالکی نخست‌وزیر عراق به تهران در روز چهارشنبه 13 آذر ماه خبر داد و گفت که این سفر دو روزه است.

وی این سفر را در پاسخ به دعوت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و در راستای گسترش مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی برشمرد.

سفیر ایران در بغداد همچنین گفت که نوری المالکی در طی دو روز اقامتش در جمهوری اسلامی ایران به مشهد نیز سفر خواهد کرد.

این اولین سفر نوری المالکی پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران و آغاز به کار دولت یازدهم است.

news بازدید : 157 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)
ضرغامی: انتقادها بدون اطلاع از پشت صحنه ماجراست/اشکالات اجرای ۳ نفره را به دفتر رئیس جمهور گفته بودم

رئیس رسانه ملی خطاب به سه مجری گزارش صد روزه رئیس‌جمهور گفت: انتقادهای زیادی که از جناح‌های مختلف به شما وارد شد، بدون اطلاع از پشت صحنه این گفت‌وگو بوده است و این انتقادها از ارزش و جایگاه شما در رسانه ملی نمی‌کاهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا شهیدی فر، محمود احمدی افزادی و خانم ندا سپانلو مجریان برنامه «گزارش صد روزه رئیس جمهور» در دیدار با رئیس رسانه ملی گزارشی از فرآیند هماهنگی مسئولان مختلف نهاد رئیس جمهور با آنان برای اجرای این برنامه را ارائه دادند.

رئیس رسانه ملی با تشکر از آنان گفت: رئیس دفتر محترم ریاست جمهوری مجوز حضور شما در این گفت‌وگو را از من اخذ کرده بود. البته در خصوص ترکیب افراد و اشکالات وارد بر اجرای 3 نفره برای یک برنامه یک طرفه و صرفاً گزارشی، نظر مشورتی به آنان داده بودم.

ضرغامی افزود: انتقادهای زیادی که از جناح های مختلف به شما وارد شد، بدون اطلاع از پشت صحنه و هدف گذاری خاص برای این گفتگو بوده است و این انتقادها از ارزش و جایگاه شما در رسانه ملی نمی کاهد.

news بازدید : 181 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)
بودجه ۹۳ واقع‌بینانه و ضدتورمی است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه جلسات فوق‌العاده و روزانه در دولت برای بودجه ۹۳ در حال برگزاری است، گفت: مهم‌ترین ویژگی بودجه ۹۳ واقع‌بینانه، ضدتورمی، شفاف بودن و همچنین در راستای رشد اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه انتخاب رئیس اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیئت دولت برای دقت کافی و همچنین سرعت لازم جلسات فوق‌العاده روزانه برای بودجه 93 برگزار می‌کند. معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این زمینه اهتمام لازم را دارند و همه موضوعات لایحه بودجه مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی با مجلس نیز انجام شده است، اظهار داشت: اگر بخواهیم بودجه 93 را با بودجه سال‌های گذشته مقایسه کنیم این بودجه واقع‌بینانه‌تر، شفاف، ضد تورمی و در راستای رشد اقتصادی است.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته سال آینده اقتصاد ایران از رکود خارج می‌شود و به سمت نرخ رشد‌های تعیین شده حرکت می‌کند و از شرایط رشد اقتصادی منفی خارج می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت نقدینگی در سال آینده گفت: استقراضی که در دولت گذشته انجام شد و همچنین افزایش نقدینگی در سال آینده جبران شده و همچنین روند نزولی نرخ تورم ادامه خواهد داشت.

news بازدید : 183 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)

با توجه به چالش‌های پیش‌رو در مذاکرات هسته‌ای به نظر می‌رسد ایجاد مطالبه پیشرفت علمی و «جنبش یا نهضت مقابله با ارتجاع علمی» به عنوان تبلور عزم و اراده آحاد مردم در ایجاد پشتوانه برای تیم مذاکره کننده می‌تواند راهبرد مؤثری برای این چالش‌ها باشد.

مقدمه

رهبر معظم انقلاب اسلامی در 12 آبان 1392 ضمن حمایت قرص و محکم از مسئولین دیپلماسی کشور در مواجهه با 1+5 فرمودند: «ملت باید بیدار باشد، بداند چه اتفاقی دارد می‌افتد». تاکید بر دو عنصر آگاهی داشتن و بیداری آحاد مردم نسبت به روند و فرجام مذاکرات از مطالبات معظم‌له است. در همین رابطه بررسی متن توافق نامه ژنو و چالش‌های پیش روی آن، به این دلیل که می‌تواند سرنوشت برنامه هسته‌ای ایران را رقم بزند، از جمله موضوعاتی است که بیش از پیش نیاز به آگاهی بخشی دارد.

نگاه دقیق به متن توافق نامه ژنو، مشخص می‌سازد که مفاد این متن، بسیار پیچیده و دارای ساختاری مهندسی شده برای حصول نتیجه لازم در راندهای پایانی تنظیم گردیده است. از این رو حرکت در چارچوب آن حتماً چالش‌هایی را پیش روی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد داد که مهار و عبور از آن‌ها، نیازمند ساخت درونی اقتدار و برخورداری از مزیت‌های رقابتی است. بر این اساس آگاهی داشتن آحاد مردم به ویژه نخبگان و خواص جامعه از روند مباحث هسته‌ای و همچنین بیداری آنان، می‌تواند زمینه‌ساز مزیت رقابتی جدیدی گردد.

بدون تردید در این نوشتار با پرداختن به چالش‌های پیش‌روی توافق نامه ژنو، قصد نگارنده، نادیده انگاشتن زحمات تیم دیپلماسی کشورمان در مذاکرات اخیر نیست، بلکه بر عکس ناظر بر جنبه حمایتی و ایجاد هوشمندی بیشتر در مذاکرات پیش رو است، لذا امیدوارم با برخوردهای عصبی و برچسب‌های رقابت انتخاباتی دریچه نقد و بررسی و ‌آگاهی بخشی مسدود نگردد.

 

news بازدید : 186 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)
پایان سفرهای استانی به شیوه احمدی‌نژاد/ سفرهای دولت یازدهم؛ «بی‌نامه» و «بدون ملاقات مردمی»

آنطور که یکی از مقامات دولتی خبر داده قرار است در سفرهای استانی دولت یازدهم، از ملاقات‌های مردمی که منجر به دریافت هزاران نامه بدون جواب می‌شود، خبری نباشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، شاید آن روز که رئیس جمهور منتخب پیشین ایران در سال 84 وعده سفر هیئت دولت به استان‌های مختلف کشور برای شناسایی مشکلات را می داد کسی فکر نمی کرد که در پایان عمر 8 ساله دولت های نهم و دهم ، حدود 107 سفر استانی در کارنامه اش ثبت شود.

محمود احمدی نژاد با این کار به تمام کشور سفر کرده و از نزدیک در جریان مشکلات هر استان قرار گرفته بود و کابینه اش نیز مصوباتی مشخص برای استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها و حتی بخش‌ها و روستاها داشتند.

کارنامه سفرهای استانی در دولت احمدی نژاد فراز و نشیب های فراوانی داشت؛ از جدیت مثال زدنی برای حضور در شهرستان ها گرفته تا کشیدن شدن ترمز استانی در صدمین سفر کابینه دولت دهم به مشهد و آغاز دوباره و پرحاشیه آن در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم.

بدون شک بررسی کارکرد سفرهای استانی رئیس جمهور سابق و کابینه اش به استان های کشور باید با توجه به مصوبات، میزان اجرایی شدن آنها و همچنین تاثیرات روحی و روانی حضور شخص رئیس جمهور در یک شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.

news بازدید : 186 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت اوکراین پنج شنبه، 14 نوامبر، اعلام کرد که روند فراهم سازی مقدمات امضای توافقنامه اتحاد با اتحادیه اروپا (شامل ایجاد فضای واحد اقتصادی و تجارت آزاد) را متوقف می کند. کابینه وزرای اوکراین در عین حال بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی با روسیه و کشورهای دیگر عضو اتحاد گمرکی (قزاقستان و بلاروس) تاکید کرد.

مقامات کی‌یف در عین حال پیشنهاد کردند که به منظور حل و فصل مشکلات بهتر است که مذاکراتی 3 جانبه بین روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا برگزار شود.

مخالفان دولت اوکراین رئیس‌جمهوری این کشور را متهم به به شکست همگرایی اروپایی و اقدام برخلاف قانون اساسی و منافع ملت اوکراین نموده اند.

از همان روز در شهرهای مختلف اوکراین، بخصوص در کی‌یف، پایتخت این کشور تظاهراتی در حمایت از همگرایی اروپایی و اعتراض به این تصمیم دولت برگزار گردید. مردم شرکت کننده در این تظاهرات خواستار برکناری دولت "نیکولای آزاروف" و امضای هر چه سریعتر توافقنامه اتحاد با اتحادیه اروپا شدند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد این تصمیم دولت اوکراین از تفسیر آن خودداری کرده و گفت: این تصمیمی کاملا مستقل است که مقامات کی‌یف اتخاذ کردند و ما هیچ نظری در این رابطه نداریم.

news بازدید : 180 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)
گاردین: توافقنامه ژنو قدرت دیپلماسی صبورانه را نشان داد/ توافق با ایران تغییری بزرگ در خاورمیانه ایجاد کرد

روزنامه گاردین، توافق هفته گذشته میان ایران و ۱+۵ را نمونه‌ای از پیروزی دیپلماسی عنوان کرد که تغییر بزرگی در خاورمیانه ایجاد کرده و می‌تواند برای حل بحران سوریه نیز کاربرد داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه گاردین در مطلبی به تحلیل توافقنامه ژنو و احتمال کمک آن به مذاکرات صلح سوریه، پرداخت و نوشت: تعامل با ایران، جدیت درباره مذاکرات را نشان داد؛ موضوعی (جدیت) که مدت‌ها وجود نداشت و همین جدیت می‌تواند کلیدی برای مذاکرات صلح سوریه باشد.

ولی نصر، رئیس موسسه جانز هاپکینز هفته گذشته در گفت‌وگو با روزنامه «نیویورک‌تایمز»، توافقنامه موقت در ژنو درباره برنامه هسته‌ای ایران را اینگونه توصیف کرد: «مهم نیست شما چگونه فکر می‌کنید، این توافقنامه یک توافق تاریخی بود. این توافقنامه تغییری بزرگ در منطقه ایجاد کرد و کل صفحه شطرنج را دوباره بازچینی کرد».

در بخش دیگری از مطلب روزنامه گاردین آمده است: فقط این نیست که ممکن است نقشه خاورمیانه تغییر کند. مسئله چشمگیرتری وجود دارد. بحث توافق میان ایران و گروهی از قدرت‌های جهانی به رهبری آمریکا، بعد از سه دهه اصطکاک شدید، دستاورد مهمی برای دیپلماسی، در پایان دورانی به شمار می‌آید که مدت‌ها در آن حرف استفاده از قدرت نظامی آمریکا برای حل مشکلات بوده است. 

به نوشته این روزنامه انگلیسی، بعد از سال‌ها حرف زدن درباره جنگ و چانه‌زنی، دیپلماسی بین‌المللی بار دیگر به دستورکار بازگشت. مشاور سیاست خارجی آمریکا در هفته گذشته گفت: «ما از وجهه نظامی در سیاست خارجی‌مان به وجهه دیپلماتیک تغییر مسیر دادیم».

در ادامه این گزارش آمده است: هر چند باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در حلقه‌های خاصی، به خاطر سخن گفتن از جنگ مورد انتقاد قرار گرفت، اما تمایل او برای نزدیکی به دشمنان آمریکا، همواره عاملی تشویق کننده بوده است.

گاردین در بخش دیگری از مطلب خود نوشته است: دیپلماسی، خطرناک و پیچیده، پر از توافق، خسته‌کننده و اغلب فاقد جذابیت است. در مشکلات پیچیده، دیپلماسی اغلب به چیزی بیشتر از کمی خوش شانسی نیاز دارد یعنی انطباق و هماهنگی «خصوصیات شخصی» با «اوضاع و شرایط» و سپس تمایل برای نفوذ در این فرصت‌ها. در مورد ایران، این شرایط با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران با یکدیگر همزمان شدند.

به نوشته این روزنامه، در حالی که ما شاهد آشتی کامل با ایران هستیم، توافقنامه موقت شرایط مسائل منطقه‌ای را فراتر از خاورمیانه تغییر داده است. تعامل با ایران، جدیت درباره مذاکرات را نشان داد؛ جدیتی که مدت‌ها وجود نداشت و اکنون می‌تواند کلیدی برای مذاکرات صلح سوریه در بحرانی باشد که کل منطقه را بی‌ثبات ساخته است. این امر پروسه شفافی را ایجاد کرده است که فرصتی را برای واشنگتن و مسکو فراهم می‌سازد تا به طور سازنده با یکدیگر همکاری کنند.

گاردین در انتها نوشت: میراث جنگ‌هایی که (ظاهرا) هدفشان به وجود آوردن ثبات است، همواره جنگ بیشتر و بی‌ثباتی بیشتر بوده است. بعد از اینکه جنگ با شکست روبرو شده است، (به کارگیری) دیپلماسی بار دیگر امکان‌پذیر می‌شود. حوادث هفته گذشته بر اصولی در روابط بین‌الملل تاکید کرد و آن اینکه مذاکرات حتی از نوع پیچیده و مشکل‌ساز آن، می‌تواند باعث پیشرفت در مشکلات دشوار شود.

news بازدید : 178 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)
واکنش آمریکایی به جشنواره مردمی فیلم عمار

یکی از مشهورترین لابی‌های سیاسی ـ فرهنگی صهیونیسم در ایالات متحده به برگزاری بخش بین‌الملل چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار واکنش نشان داده و آن را جشنواره‌ای ضدیهودی خوانده است!

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، سازمان anti defamation league  (اتحادیه ضدافترا) یکی از مشهورترین لابی‌های سیاسی ـ فرهنگی صهیونسیم در ایالات متحده به برگزاری چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار واکنش نشان داد.

سایت blog.adl.org در بخش «اسرائیل و بین‌الملل» خود با عنوان «جشنواره فیلم یهودی‌ستیز ایران به افراطیون آمریکا فراخوان می دهد»، نوشته است: دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یک نهاد مردمی در ایران است که چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار را از 3 الی 11 ژانویه 2014 در تهران برگزار خواهد کرد؛ این جشنواره فیلم که به نام یکی از اصحاب پیامبر نامگذاری شده است از فیلمهایی با موضوعات ضد امریکایی، ضد اسرائیلی و ضدیهودی(!) استقبال می‌کند.

در ادامه این متن آمده است: موضوعاتی چون، حملات با پرچم دروغین، حملات 11 سپتامبر نقش لابی صهیونست و نومحافظه‌کاران، حمله اسرائیل به کشتی یو اس اس لیبرتی، قدرت لابی صهیونست در ایالات متحده و اروپا و نیز شامل صهیونسیم مسیحی نقش لابی اسرائیل در گسترش جنگ و مقاومت علیه صهیونسیت نه فقط در فلسطین بلکه در ایالات متحده امریکا و اروپا؛ بهترین فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره به بخش مسابقه راه پیدا می‌کنند.

news بازدید : 171 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)
انتخاب غلامحسین شافعی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران شد.

انتخاب غلامحسین شافعی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران شد.

news بازدید : 200 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)
محمدی: در دشمن‌شناسی پس از انقلاب غفلت کرده‌ایم/ یقین داریم آمریکا زیر قولش می‌زند

منوچهر محمدی گفت: رسالتی که ۳۴ سال از آن غفلت شده است این است که ما ماهیت و واقعیت استکبار و امپریالیسم را برای مردم خودمان تشریح کنیم.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس،‌مراسم رونمایی از کتاب امپریالیسم بشردوستانه نوشته ژان‌ بریک مانت با ترجمه فؤاد ایزدی و محسن بدره در خبرگزاری فارس، برگزار شد.

در این مراسم سیدیاسر جبرائیلی معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس، درباره علت ترجمه این کتاب گفت: نیاز بود به اینکه ثابت کنیم حرف‌ها و انتقاداتی که از اسکتبار جهانی وجود دارد صرفاً شعارهای جمهوری اسلامی ایران نیست. بلکه هر ذهن آزاداندیشی به این سخنان اذعان دارد.

وی با اشاره به سوءاستفاده قدرت‌های استکباری از کلمات در گفتمانش گفت: هیچ قدرت نامشروع بین المللی در طول تاریخ نگفته است که پایه های قدرتش نامشروع است بلکه سعی کرده زیباترین و ارزشمندترین مفاهیم را به عنوان توجیه گر قدرت خود انتخاب کند. اما همان قدرت نامشروع باعث تحول درونی آن مفاهیم والا شده و چه بسیار عبارات باارزشی که امروز بار معنایی منفی دارند. می دانید مفهوم استعمار به معنی آبادکردن است. امپریالیسم انگلیس قدرت نامشروعش را با استعمار توجیه کرد و این عبارت بی آبرو شد. امپریالیسم آمریکا نیز سلطه نامشروع خود را بر مفاهیمی چون آزادی و حقوق بشر و دموکراسی استوار کرد و امروزجهان شاهد بی آبروشدن این مفاهیم است و هیچ تضمینی نیست که در آینده ای نه چندان دور، درباره حقوق بشر و آزادی همانگونه سخن گفته شود که درباره استعمار سخن گفته می شود.

news بازدید : 164 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)
تعیین قیمت واقعی خدمات سلامت تا یک ماه آینده

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پنجاهمین جلسه شورای عالی بیمه و دومین جلسه ‌آن در دولت یازدهم گفت: در این جلسه بنا شد قیمت واقعی خدمات سلامت (ویزیت) تا یک ماه آینده مشخص شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، علی ربیعی پس از پایان دومین جلسه شورای عالی بیمه در دولت یازدهم و در ادامه پنجاهمین جلسه این شورا اظهار داشت: این جلسه با حضور سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، منوچهری نماینده مجلس شورای اسلامی، محمودی نماینده وزارت امور اقتصاد و دارایی، زالی رئیس سازمان نظام پزشکی، نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، محسنی بندپی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، نجفی‌پور نماینده سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، ایروانی‌منش نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین بنده برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری غایب بود.

ربیعی در ادامه در خصوص مصوبات دومین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی به کشور در دولت یازدهم گفت: در این جلسه در خصوص یکپارچگی عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر پایه، صندوق‌های ارائه دهنده خدمات بیمه پایه سلامت موضوعاتی مطرح شد و مقرر شد دبیرخانه شورای عالی بیمه با همکاری و هماهنگی نمایندگان سایر اعضا (کارگروه دبیرخانه) شیوه و زمان‌بندی اجرای کامل برنامه‌ها را در زمان معین و در سرفصل‌های پیشنهاد شده مشخص کنم.

news بازدید : 181 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در دومین نشست کمیسیون عالی مشترک اقتصادی ایران و کویت وارد کویت شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (یکشنبه) به منظور شرکت در دومین اجلاس کمیسیون عالی مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کویت، راهی کویت شد.

ظریف در بدو ورود مورد استقبال شیخ صباح الخالق الصباح همتای کویتی خود قرار گرفت.

سخنرانی در اجلاس کمیسیون عالی مشترک اقتصادی، بررسی راه‌های گسترش و تقویت همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف و امضاء سند همکاری‌های فیمابین از جمله برنامه‌های ظریف در این نشست است.

این دومین سفر منطقه‌ای ظریف است. وی در بدو انتصاب به این سمت با سفر به بغداد با مقامات عراقی به رایزنی و گفت‌وگو درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

وارد اوزیر امور خارجه کشورمان علاوه بر شرکت در کمیسیون مشترک با تنی چند از مقامات کویتی دیدار و پیرامون روابط دوجانبه ، تحولات منطقه و مسائل بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان  همچنین در ادامه این سفر به منظور رایزنی با مقامات عمان در خصوص مناسبات دوجانبه تهران – مسقط و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی عصر امروز به مسقط خواهد رفت.

news بازدید : 219 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)
نظریه جمهوری اسلامی و هرمنوتیک نفت‌فروشی تکنوکرات‌ها

جلیلی یا ظریف و احمدی‌نژاد یا روحانی تفاوتی نمی‌کند؛ هنگامی که در مذاکره‌ای پای گذاریم که راه جمهوری اسلامی و اداره ایرانیان به اراده نفت‌فروشی دولت‌ها گره خورده باشد.

دکتر مجتبی زارعی*

توافق ژنو از وجوه مختلفی قابلیت تحلیل دارد، از حیث حقوقی، از منظر جامعه شناسی سیاسی، از بعد فرهنگی و هویتی، از جهت کارآمدی سیستم ها و نیز فلسفة سیاسی. امّا آنچه که در این مقاله مورد کندوکاو اجمالی قرار خواهد گرفت «فلسفة سیاسی گفت و گو های ژنو و کارآمدی دولت های متأخّر انقلاب اسلامی» است. جلیلی یا ظریف و احمدی نژاد یا روحانی تفاوتی نمی کند؛ هنگامی که در گفت و  گویی پای گذاریم که راه جمهوری اسلامی و ادارة ایرانیان به ارادة نفت فروشی دولت ها گره خورده باشد. نگارنده بر آن است مادام که "خط مقاومت" نتواند راه صدور انقلاب اسلامی و بسط جهانی نظریة جمهوری اسلامی را از راه صدور نفت خام جدا کند و یا مادام که "خط مذاکره" از نوع ژنوی آن قادر نباشد "عقل عملی" را با "ولایت الله" متحد کند و برای عقد قراردادها، رهیافتی صرفا عرفی و پراگماتیستی داشته باشد، نخواهیم توانست از پارادوکس های تحمیلی سعدآباد، آلماتی و ژنو رهایی یابیم. توجه به عمق سخنان جان کری که مشابه آن را  اوباما هم در آستانة گفت و گوی اخیر ژنو اظهار کرد، خود شاهدی بر این مدعاست. "پیش از تحریم ها ایران سالانه 110 تا 120 میلیارد دلار از فروش نفت درآمد داشته است، پس از تحریم این درآمد به 40 تا 45 میلیارد دلار رسیده است که این 40 میلیارد دلار نیز در بانک های جهانی مصادره شده است!!"

news بازدید : 189 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)
غرب فراتر از توافق ژنو گام بردارد مجلس تصمیم جدیدی اتخاذ می‌کند

نائب رئیس مجلس گفت: اگر غربی‌ها فراتر از موافقت‌نامه ژنو گامی بردارند اراده قطعی مجلس بر این است که دولت به صورت جدی و با عزم و اراده در مسیر مصالح ملی گام اساسی به نفع انرژی هسته‌ای بردارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اردستانی با بیان اینکه شهید مدرس سیاستمدار نامدار دنیای اسلام امروز به عنوان نماد مجاهدت و حضور دین و فقاهت در عرصه سیاست در ایران اسلامی شناخته شده است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی مفتخر است که روز شهادت این چهره برجسته عالم اسلام و سیاست‌مدار دین باور و فقاهت محور را به عنوان روز مجلس نامگذاری کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع دستیابی جمهوری اسلامی به دانش هسته‌ای و چرخه کامل سوخت و تولید اورانیوم با غنای 20 درصد برای تأمین نیاز جمهوری اسلامی برای تولید صفحه سوخت رآکتور تهران و استفاده از نسل جدید سانتریفیوژها و پیشرفت افتخارآفرین آب سنگین اراک، دنیا را با این واقعیت روبه‌رو کرد که جمهوری اسلامی ایران بر عزم استوار خود در فناوری هسته‌ای و چرخه کامل سوخت استوار و اراده او خلال‌ناپذیر است، ادامه داد: از سوی دیگر اعمال تحریم‌های سنگین اقتصادی بر جمهوری اسلامی، تحریم بانک مرکزی، تحریم‌های نفتی و ایجاد مانع بر سر نقل و انتقالات ارزی و فلزات گرانبها و کالاهای اساسی برای این هدف بود که حرکت جمهوری اسلامی را در راستای حق مشروع خود در داشتن انرژی هسته‌ای با مانع جدی و توقف چرخه هسته‌ای و تولید سوخت مواجهه کند.

news بازدید : 164 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)

نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی که در جمع نمایندگان رژیم‌صهیونیستی و یهودیان انگلیس بیان کرده، به اسرائیل اطمینان داده است که لندن به حمایت خود از تل‌آویو ادامه دهد

به گزارش خبرگزاری فارس، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس سه روز قبل در مراسم عید «حانوکا» یهودیان که در دفتر نخست‌وزیری این کشور در لندن برگزار شد، دشمنان اسرائیل را دشمن انگلیس خواند و گفت لندن هم به توافق با تهران بدبین و نسبت به آن نگران است.

پیش از این هم اخباری از اظهارات وی در این مراسم و در حمایت از اسرائیل منتشر شده بود. وی در این نشست تاکید کرده است که انگلیس در کنار اسرائیل می‌ماند و به فشارها علیه ایران ادامه می‌دهد.

در بخشی از نسخه کامل‌تر اظهارات کامرون که امروز منتشر شد، وی تاکید کرده است که انگلیس در «بدبینی و نگرانی» نسبت به توافق با ایران، با اسرائیل هم‌عقیده است.

وی با بیان اینکه انگلیس در مذاکره با ایران، نگاهی واقع‌بینانه دارد، در دفاع از توافق موقت با ایران گفت: آیا بهتر بود که به مذاکرات متعدد به امید دستیابی به توافقی بزرگ و بلندمدت ادامه می‌دادیم، اما می‌دانستیم که ممکن است یک روز صبح بیدار شویم و ببینیم ایران به سلاح هسته‌ای مجهز شده است؟

news بازدید : 201 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)

سیر نزولی تورم آغاز شد/ تورم آبان ماه به ۳۵.۹ درصد رسید

تازه‌ترین گزارش رسمی مرکز آمار از کاهش ۰.۳ درصدی نرخ تورم در آبان‌ماه حکایت دارد. به این ترتیب سیر نزولی تورم که از دو سال گذشته تا کنون در مسیر افزایش قرار گرفته بود آغاز شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در آبان‌ماه سال جاری از سوی مرکز آمار منتشر شد.

براین اساس شاخص کل در آبان‌ماه سال جاری عدد 175.4 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 1.6 درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نیز نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 29.8 درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ( 32.3 )کاهش چشمگیری داشته است.

news بازدید : 171 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)
آثار نویسندگان معاند نظام هم در ایران چاپ می‌شود/ نام نویسندگان ممنوع‌القلم را بگویند

بهمن دری اخوی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد در دولت دهم گفت: ما چیزی به نام نویسنده ممنوع‌القلم نداشتیم؛ یعنی نداریم و پیش از بنده هم نبود. حتی وقتی من مسئولیت را تحویل گرفتم نویسنده ممنوع‌القلم نداشتیم و در دوران ما هم چنین چیزی نبوده است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، گزارش 100 روزه حوزه فرهنگ دولت یازدهم به خصوص در بخش معاونت فرهنگی بازتاب‌های فراوانی داشت به خصوص در بخش فرهنگی که تنها مواردی به شکل تیتر وار مطرح شد و هیچ نکته‌ای به صورت مصداقی ذکر نشد.

در این راستا و با توجه به یکی از بندهای مطرحه در این گزارش صد روزه موضوع «حلّ مسأله ممنوع القلم بودن برخی نویسندگان در داخل کشور» از جمله تاکیداتی بود که معاون فرهنگی وزیر ارشاد نیز در نشست‌های خود به آن اشاره کرده است؛ اما آیا به راستی نویسنده ممنوع‌القلم در داخل کشور وجود دارد؟ مطلب دوم اینکه چرا پس از انتشار این گزارش مصداق‌ها بلافاصله از سوی هر حوزه بیان نشد تا آنچه دال بر تفاوت و تغییر است با مستندات روایت شود.

news بازدید : 190 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)
علی‌آبادی دچار آشفتگی شده/ به جای متهمان فروش ساختمان کمیته از خودی شکایت کرده

نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: محمد علی‌آبادی دچار آشفتگی شده است و به جای متهمان پروژه ساختمان کمیته ملی المپیک از خودی شکایت کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمود خسروی‌وفا، نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین پس از مطرح کردن تخلفاتی در فروش ساختمان کمیته ملی المپیک به پایین‌تر از نرخ مصوب مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

وی که در این مدت از گفت‌وگو با رسانه‌ها خودداری کرده بود امروز سکوتش را شکست.

خسروی وفا عنوان کرد که محمد علی‌آبادی از وی شکایت کرده است در حالی که متهم یا متهمان پرونده فروش ساختمان کمیته ملی المپیک اشخاص دیگری هستند.

محمود خسروی‌وفا در این زمینه گفت: امروز نامه‌ای به دست من رسید که علی‌آبادی بابت فروش ساختمان کمیته ملی المپیک به جای متهم یا متهمان از من شکایت کرده است در حالی که من عضو هیئت‌رئیسه هستم و خودی محسوب می‌شوم.

news بازدید : 234 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)
ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مردم زلزله‌زده/ دستور آغاز بازسازی مناطق خسارت‌دیده

رئیس‌جمهور با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مردم زلزله‌زده بوشهر دستور بازسازی مناطق خسارت‌دیده را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار با خانواده متوفیان زلزله دستستان در محله امیرآباد دشتستان اظهار داشت: وظیفه خود دانستیم که برای تسلیت به مردم و تسریع در امدادرسانی به این منطقه سفر کنیم.

وی افزود: در بیمارستان از مجروحین عیادت کردیم و اکثر آنها از وضعیت مناسبی برخوردار هستند که طی روزهای آینده ترخیص می‌شوند.

وی اضافه کرد: کار بازسازی منطقه زلزله‌زده از همین امروز آغاز می‌شود و به فضل خدا در کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌شود.

رئیس‌جمهور با تقدیر از اقدامات استاندار بوشهر، اضافه کرد: استاندار بوشهر و مسئولان این استان خدمات لازم را به زلزله‌زدگان ارائه دادند و به مشکلات مردم رسیدگی کردند.

رئیس‌جمهور یادآور شد: هیچ گزارش ناامنی در مناطق زلزله‌زده نداشتیم و امیدوار هستیم که خداوند به خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده‌اند صبر و عجر عطا فرماید.

روحانی تاکید کرد: با کمک شما، مردم و تلاش مسئولین هر کمکی که وظیفه دولت است به سرعت انجام خواهد شد و جای نگرانی نیست.

رئیس‌جمهور در پایان سلام مقام معظم رهبری را به مردم این منطقه ابلاغ کرد.

این گزارش حاکی است حجت‌الاسلام روحانی در بازدید از مناطق زلزله‌زده امیرآباد برازجان در جمع مردم نیز اظهار داشت: دولت از هیچ تلاشی برای امداد رسانی به مردم آسیب‌دیده دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: کمک بلاعوض و تسهیلات با سود 4 درصد با بازپرداخت 15 ساله در اختیار خانواده‌های آسیب‌دیده قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: بودجه لازم برای بازسازی تاسیسات و محل‌های عمومی مدنظر است و به زودی اختصاص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام اقدامات لازم و بازسازی منطقه در مدت 3 هفته آینده انجام می‌شود

news بازدید : 461 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)

وزیرخارجه آمریکا در یک تماس تلفنی با وزیر خارجه ترکیه درباره کنفرانس بین‌المللی «ژنو۲» درخصوص سوریه و همچنین توافق اخیر ایران و ۱+۵ در «ژنو» گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «جان کری» اواخر روز 29 نوامبر‌ (8 آذرماه) با «احمد داوداوغلو» تماس تلفنی برقرار کرد تا با وی درباره جدیدترین تحولات مربوط به کنفرانس بین‌المللی «ژنو2» درباره سوریه و توافق اخیر هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) گفت‌وگو کند.

بر اساس این گزارش، در حین این تماس تلفنی، داوداوغلو درباره دیدارش از ایران و نشست‌هایی که با مقامات ایرانی داشته است، به کری گزارش داد و در عوض کری نیز در خصوص گام‌هایی که در 6 ماه آینده پیش‌بینی می‌شود، به همتای ترک خود گزارش داد.

وزیر خارجه ترکیه به همتای آمریکایی خود گفت که آنکارا آمادگی دارد تا در صورت لزوم در این فرایند مشارکت داشته باشد.

وزرای خارجه آمریکا و ترکیه در تماس تلفنی‌اشان درباره مقدمات و آمادگی‌ها برای کنفرانس ژنو2 که موفق نشده حمایت مخالفان سوریه را جلب کند، گفت‌وگو کردند.

داوداوغلو نشست‌های گسترده‌ای در تهران داشته است و در خصوص مسئله سوریه نیز با مقامات ایران گفت‌وگوهایی داشته است. داوداغلو و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز 27 نوامبر (6 آذرماه) خواستار آتش‌بس در سوریه قبل از برگزاری نشست ژنو 2 که قرار است 22 ژانویه (2 بهمن) برگزار شود، شدند.

news بازدید : 288 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)
در گام نهایی توافقنامه، یک عبارت خطرناک وجود دارد

با دقت در محدودیت غنی‌سازی اورانیوم در گام نهایی و محدودیت‌های گام اولی، سرنوشت غنی‌سازی در ایران جز به خود تعطیلی نمی‌انجامد و می‌توان حدس زد که کشورهای 1+5 تنها اجازه خواهند داد غنی‌سازی در وضعیت موجود باقی بماند.

قبل از ورود به اصل بحث چند نکته را متذکر می‌شوم.

1ـ ضمن قدردانی از تلاش دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خصوصاً تیم مذاکره، نقد اینجانب هرگز به معنای نادیده انگاشتن زحمات دوستان نیست، بلکه برای اصلاح نواقص و خدمت بهتر به مردم بزرگوار ایران است.

2ـ ما هرگز با مذاکره مخالف نیستیم. انعطاف را نیز یکی از اصول پیشروی و دستیابی به هدف می‌دانیم چنانچه پیامبر(ص) در معاهده‌ی حدیبیه نشان داد. ولی استراتژی نظام اسلامی را همانگونه که امام خمینی ترسیم کرده‌اند به اهتزاز درآوردن پرچم توحید بر سرتاسر جهان و به زیر کشیدن همه‌ی طواغیت می‌دانیم و گاه عقب‌نشینی را نیز لازمه‌ی این استراتژی می‌شماریم. ولی معتقدیم باید با مردم صادق باشیم، به مردم بگوییم واقعاً چه چیزی را از دست داده‌ایم و چه چیزی به‌دست آورده‌ایم و چرا. همانگونه که امام و پیشوایان در پذیرش قطعنامه با مردم در میان گذاشتند. چه اینکه اعتماد مردم بزرگترین سرمایه‌ی اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است.

news بازدید : 188 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)

دولت تلاش خود را برای تحولی بزرگ در منطقه پارس جنوبی به کار گرفته است/ می‌توان فضای اقتصادی را فعال‌تر از گذشته کنیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت با همه توان آماده کمک برای شکوفا‌تر شدن این منطقه مهم اقتصادی کشور است،‌گفت: دولت همه تلاش خود را برای تحول بزرگ در منطقه پارس جنوبی به کار گرفته است.
news بازدید : 165 یکشنبه 03 آذر 1392 نظرات (0)

شبکه سی ان ان: توافقات بد، نامی که اسرائیل روی توافقات ژنو گذاشت.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شبکه سی ان ان در خبر فوری اعلام کرد که اسرائیل این توافقات حاصله بین ایران و غرب را که به مدت 6 ماه هم اعتبار دارد را توافق بدی برشمرد.

شبکه سی ان ان در ادامه افزود: نگرانی مقامات اسرائیلی از این است که ایران در این توافق می تواند غنی سازی خود را اما با غلظت کم ادامه دهد. و اسرائیل نام توافقات بد را روی توافقات ژنو گذاشت.

 

تحلیل گر شبکه سی ان ان از اسرائیل افزود: اسرائیل همچنان به فشار های خود به ایران ادامه می دهد و همچنان در مورد برنامه هسته ای ایران نگران است. مقامات اسرائیل در ادامه افزودند که آنها همچنان با قدرت های جهان همکاری می کنند تا از بمب اتم ایران جلوگیری کنند و به نوعی مقامات اسرائیل از این توافق خوشحال نیستند.

news بازدید : 227 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

محمد مرسی امروز(دوشنبه) خطاب به قاضی دادگاه اعلام کرد: من رئیس جمهوری قانونی مصر هستم و تو را به رسمیت نمی‌شناسم.

خبرگزاری ایسنا: محمد مرسی امروز(دوشنبه) خطاب به قاضی دادگاه اعلام کرد: من رئیس جمهوری قانونی مصر هستم و تو را به رسمیت نمی‌شناسم.محمد مرسی،‌ رئیس جمهوری برکنار شده مصر امروز در جلسه محاکمه خود پیش از تعلیق این محاکمه خطاب به قاضی دادگاه در دانشکده پلیس اعلام کرد: من رئیس جمهوری قانونی مصر هستم و تو را مسئول “کودتا علیه مشروعیت” در مصر می‌دانم.

مرسی همچنین تاکید کرد: من رئیس جمهوری قانونی تو نیز هستم و تو را به رسمیت نمی‌شناسم.

وی افزود: من از رئیس دادگاه می‌خواهم تا این امکان را به من بدهد که از اختیاراتم به عنوان رئیس جمهور برخوردار شوم.

news بازدید : 187 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

کارشناسان قانونی مصر احتمال دادند مجازات رئیس جمهور برکنار شده این کشور اعدام باشد.

واحد مرکزی خبر: کارشناسان قانونی مصر احتمال دادند مجازات رئیس جمهور برکنار شده این کشور اعدام باشد.

روزنامه الخلیج در شماره امروز خود نوشت: کارشناسان قانونی پیش بینی کردند مجازات محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در اتهام تشویق به کشتن تظاهرکنندگان در قبال کاخ اتحادیه، اعدام باشد. آنان همچنین احتمال می دهند روند محاکمه در مسیر طبیعی خود ادامه دهد .

عصام شیحه مشاور قانونی حزب الوفد مصر در این باره گفت: « به رسمیت نشناختن این محاکمه از طرف مرسی بر روند آن تاثیری نخواهد داشت. بر اساس قانون دادرسی، اگر مرسی و متهمان به دستوار دادگاه اذعان نکنند،‌ ‌قاضی می تواند حکم زندان انفرادی آنان را صادر کند».

news بازدید : 227 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

محمد جواد ظریف با بیان اینکه کشورهای غربی عضو ۱+۵ از فرصت اعتمادسازی برای ملت ایران به خوبی استفاده کنند، گفت: امکان رسیدن به متن مورد توافق در مذاکرات ژنو وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، خاطرنشان کرد: به نظر می رسید در نشست صبح امروز با کاترین اشتون طرف مقابل هم تلاش دارد که گفت‌وگوها به نتیجه برسد. دوستان برای رسیدن به راه حل مشترک وارد جزییات مذاکرات شده اند. باید بررسی کنیم کنیم که برای رسیدن به راه حل تا چه اندازه این آمادگی وجود دارد که برای رسیدن به راه حل به صورت مشترک تلاش کنند.
ظریف افزود: ما امیدواریم و فکر می‌کنیم که امکان رسیدن به توافق وجود دارد.
وی گفت: در عین حال کشورهای غربی عضو ۱+۵ نیاز جدی دارند که اعتماد مردم ایران را جلب کنند و این فرصت برای این کار فراهم شده است و امیدواریم از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
ظریف اضافه کرد: امیدواریم در مذاکرات در ژنو یا به نتیجه قطعی برسیم یا اینکه پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات داشته باشیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این پرسش که “نتیجه قطعی” را در این مذاکرات چه چیزی در نظر می‌گیرید گفت: امیدوارم درمورد گام اول، گام آخر و اهداف مشترک به یک متن مورد توافق دو طرف برسیم و سپس بتوانیم گام اول را اجرا کنیم.
وی ادامه داد: از نظر ما این امکان در مذاکرات امروز و فردا وجود دارد اما به هر حال ممکن است نیاز به مذاکره بیشتر هم داشته باشد.
news بازدید : 237 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

با حضور حجت الاسلام حسن روحانی، نماز ظهر عاشورا در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با شکوه خاصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در شهرری، همزمان با دهمین روز از ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان، نماز جماعت ظهر عاشورا به امامت رییس جمهور در کربلای ایران اقامه شد.

از ابتدای امروز، سوگواران حسینی در قالب دسته های عزادار از سرتاسر ایران اسلامی با حضور در کربلای ایران، صحنه هایی پرسوز از حزن و عشق و ارادت به حضرت امام حسین علیه السلام و اصحاب باوفای آن حضرت را به نمایش گذاشتند.

روحانی در روز عاشورا پس از بازدید از آسایشگاه کهریزک در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) حضور یافت و بعد از زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امامزادگان حضرت حمزه بن موسی الکاظم (ع) و طاهربن زین العابدین به جمع عاشقان و شیفتگان عزادار سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) پیوست و مورد استقبال عزاداران حسینی قرار گرفت.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    حمایت از ما

    ضمن عرض خوشامدگویی از شما دوست عزیز تقاضامندیم با کلیک روی تبلیغات از ما حمایت کنید.باتشکر

    تماس با ما

    jonbesh1404@yahoo.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 112
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1445
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 151
  • باردید دیروز : 100
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 647
  • بازدید ماه : 1,643
  • بازدید سال : 13,421
  • بازدید کلی : 999,370