loading...
بزرگترین تشکل دانشجویی ایران جنبش 1404
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
وقتی دوشاخه عاشق پریز شود! 2 193 vahidabbasi
بازم اووووومدم 0 62 maktab110
خواص کنجد و مصرف آن برای ویتامین 0 52 bmtips
رنگ سال 2021 چه رنگی است 0 46 bmtips
تبلیغات اضافی در مرورگر 2 189 shiva13
چرا مطلب کمه؟ 7 239 shiva13
آخرین بازدید 6 213 shiva13
تشکر ویژه porya733از مدیران ومسئولین 2 441 maktab110
رزمنده ایرانی و امریکایی 63 1741 maktab110
قالب رمانتیک 0 169 fmf66642
روش تهیه‌ی سوپ جو و معرفی انواع آن 1 562 fmf66642
احادیث امام موسی کاظم(ع) 5 547 fmf66642
یه چیزایی میگم حتما بخونید ولی نشنیده بگیرید/خیلی دوست دارم... 27 752 fmf66642
تصاویر کودکان 66 1820 fmf66642
احادیث امام زین العابدین(ع) 7 535 fmf66642
باز کردن سایت 2 260 sina4711
داستان کوتاه و زیبای دریای دزد و قاتل! 1 159 shiva13
داستان کوتاه جالب و آموزنده راهی آسان تر!! 2 155 shiva13
ولادت حضرت فاطمه 0 170 fmf66642
داستان زیبای مرد کور 1 143 fmf66642
..... 2 171 fmf66642
اس ام اس چهارشنبه سوری (2) 1 227 fmf66642
نور عشق (فریدون مشیری) 0 122 asma
داستان آموزنده دزد باورها 0 165 asma
توهم يك مرد (طنز) 0 158 asma
sportnews بازدید : 381 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

یک کارشناس بازار مسکن گفت: «تنها یک برنامه جامع که بتواند سرمایه هایی که اکنون در نتیجه تولید انبوه در این بخش زمین گیر شده اند را برای اکثریت مردم قابل مصرف نماید می تواند موجب رونق پایدار در بخش مسکن شود.»

پس از توافق هسته ای میان ایران و غرب کارشناسان درباره تاثیر این رویداد بر بخش های مختلف اقتصاد به اظهارنظر پرداختند. در این میان درباره بخش مسکن دو اظهارنظر متفاوت بیان شده است.

برخی همچون نایب رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران معتقدند: "توافقات هسته ای دیپلمات های ایران با اعضای گروه 1+5 در بازار مسکن رکود ایجاد خواهد کرد." محمد مهدی تندگویان با تاکید بر اینکه سال آینده شاهد تورم در بحث مسکن خواهیم بود اظهارداشت: بعد از هر دوره رکود، شاهد دوره ای تورم خواهیم بود و پیش بینی می شود سال آینده در بازار مسکن شاهد تورم باشیم."

sportnews بازدید : 172 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

هفته‌نامه آمریکایی تایم نامزدهای خود را برای تعیین شخصیت سال 2013 اعلام کرد.

سردبیران هفته‌نامه تایم هر سال شخصیت سال را بر اساس معیارهای خود انتخاب می‌کنند اما بر این باور هستند که مخاطبان‌شان نیز حق دارند که اظهار نظر کنند.

نام شخصیت‌های بسیاری از جمله سیاستمداران،‌ هنرمندان، تاجران و کارآفرینان در میان 44 نامزد اعلام شده دیده‌ می‌شود و شما می‌توانید با دادن رای بلی یا خیر نامزدها را به عنوان بهترین و بدترین فرد در این آدرس تعیین کنید.

sportnews بازدید : 180 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (1)

با پیشنهاد کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و تایید استاندار مدارس مقطع دبستان و مهدهای کودک فردا به دلیل آلودگی هوای تهران تعطیل است.

کارگروه کمیته آلودگی هوای تهران دقایقی قبل با حضور تمامی اعضا و غیبت معاون استاندار آغاز شد.

در این جلسه اعضای کارگروه گزارشی از وضعیت آلودگی هوا و مشکلات تنفسی شهروندان ارائه کردند.

در این جلسه یوسف رشیدی از مدیران شهرداری تهران پیشنهاد تعطیلی مدارس را ارائه کرد و گفت: در قانون شرایط اضطرار در آلودگی هوا آمده است که باید مدارس ابتدایی تا متوسطه تعطیل شود.

sportnews بازدید : 174 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

اولین جلسه فوق‌العاده هیئت دولت در خصوص بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اولین جلسه فوق العاده هیئت دولت برای بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه تعدادی از تبصره‌ها و مواد آن پس از بحث و بررسی از تصویب دولت گذشت و ادامه بررسی لایحه به جلسات آتی دولت موکول شد.

sportnews بازدید : 188 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به نرخ باروری 1.8 درصدی در کشور، گفت: اگر این روند ادامه یابد در 20 سال آینده جمعیت کشور به 90 میلیون نفر و نرخ رشد جمعیت به صفر می رسد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، عادل آذر امروز درحاشیه همایش بررسی نتایج سرشماری عمومی نفوس ومسکن اظهارداشت: در بدبینانه ترین حالت، اگر نرخ باروری به یک و سه دهم درصد برسد در ده سال آینده نرخ رشد کشور صفر می شود. وی تصریح کرد: البته با سیاستگذاری‌ها و جهت گیریهای مثبت تلاش می کنیم نرخ باروری به زیر یک و هشت دهم درصد کاهش نیابد و به یاری خدا نرخ صفر درصدی رشد جمعیت را تجربه نخواهیم کرد.عادل آذر با اشاره به سرشماری عمومی نفوس ومسکن درسال 90 و اشکار شدن برخی زوایای پنهان ترکیب جمعیتی، گفت: نرخ رشد جمعیتی کشور از سال 85 تا 90 از یک وشش دهم درصد به یک و سه دهم درصد رسیده که یک هشدار جدی است.رئیس مرکز آمار ایران گفت: بعد خانوار شهری  از چهارو دو دهم نفر به سه ونیم نفر درهرخانوار و درروستاها از چهار و هفت دهم نفر به سه و شش دهم نفر رسیده که نشانگر کاهش شدید است.
sportnews بازدید : 171 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

مشاور وزیر راه در امور معماری و شهرسازی از طرح تسهیلات مسکن نامحدود در مسکن حمایتی حتی تا سقف 300 میلیون تومان خبر داد وگفت:زمین رایگان 99 ساله در مسکن اجتماعی منتفی است و دوره پرداخت 2 برابر تسهیلات در صندوق پس انداز از 6 ماه کمتر می شود.

سید رضا هاشمی با اشاره به انتقاداتی که به مسکن مهر در خصوص  تامین مالی و ساختار شهرسازی و معماری واحدهای آن مطرح است، گفت: در حال حاضر کمتر از یک میلیون واحد مسکن مهر تقریبا آماده تحویل است و 1.2 میلیون واحد باقیمانده است. بخش زیادی از واحدهای آماده تحویل هم زیرساخت‌های لازم از جمله خدمات روبنایی مانند مدرسه، مسجد، کلانتری و... را ندارند.

وی با رد اینکه مشاوره هایش به آخوندی نقش زیادی در لغو شدن طرح مسکن مهر داشته است، گفت: اما خب تا حدودی با یکدیگر هم‌نظر بودیم.

sportnews بازدید : 148 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

مصطفی روناسیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به توافق ژنو 3 و اظهارات اخیر برخی مقامات اروپایی مبنی بر کاهش تحریم صنایع خودروسازی، به طور قطع در ماه های آینده شاهد افزایش تولید و کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه، صنعت خودروسازی نقش بالایی در اشتغالزایی و افزایش تولید کارخانه های فعال دارد، افزود: با رفع تحریم در درجه نخست مراودات به حال طبیعی باز می گردد و طبیعی است که این فرایند به نفع تولید کنندگان خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع اتاق ایران، این موضوع را نیز گفت که واردات قطعات جدید در فضای غیر تحریمی حداقل چهار تا پنج ماه طول می کشد و به دنبال آن باید شاهد کاهش قیمت خودرو بود، هر چند که از نظر او به دلیل انحصاری بودن حوزه خودروسازی وضعیت قیمت خودرو بستگی به نظر دولت دارد.

sportnews بازدید : 176 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

با توجه به رکود بازار مسکن و کاهش قیمتها در بازار ارز قیمتها روند کاهشی را در پی گرفته‌اند.

یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه قیمتهای واحد مسکونی از اردیبهشت ماه با روند کاهشی قیمتها روبه‌رو شده‌اند، افزود: خرید و فروش در بازار مسکن با رکود روبه‌رو شده و بهترین فرصت برای خرید مسکن ایجاد شده است.

این مشاور املاک با اشاره به اینکه قیمت مصالح ساختمانی هیچ کاهش قیمت نداشته است، افزود: دستمزد کارگران و قیمت آهن‌آلات و سیمان که جزو اصلی‌ترین مصالح ساختن به شمار می‌رود تاکنون هیچ کاهش قیمتی نداشته است.

sportnews بازدید : 167 دوشنبه 04 آذر 1392 نظرات (0)
 خاموشی این موضوع را نیز گفت که حل مسائل هسته ای ایران علاوه براینکه به مرور مراودات ایران با بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا را تحت الشعاع خود قرار می دهد گفت : امیدواریم که این روند رو به توسعه باشد. وی تاکید کرد: طبیعی است که اگر شرایط اعتماد سازی از سوی دو طرف به خوبی به پیش رود ، در توسعه مناسبات با آمریکا نیز مشکلات مان حل خواهد شد .
:رییس اسبق اتاق بازرگانی ایران از آزاد سازی حدود هشت میلیارددلار دارایی های بلوکه شده ایران توسط آمریکا در صبح امروز ( یکشنبه ) خبرداد.
علینقی خاموشی در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: توافق بامداد امروز ایران و کشورهای 1+5 آغازی برای باز شدن راه های ارتباطی اقتصاد ایران با جهان است .
sportnews بازدید : 170 شنبه 25 آبان 1392 نظرات (0)

گرچه موضع کشور فرانسه در مذاکرات ژنو موجب مخدوش شدن چهره شرکت‌های فرانسوی در ایران شده است اما کارشناسان معتقدند خودروسازان فرانسوی از بازار ایران چشم‌پوشی نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، اقدام وزیر خارجه فرانسه در بی ثمر گذاشتن مذاکرات ژنو موجب شد تا برخی فعالان سیاسی داخلی خواهان تحریم شرکت‌های فرانسوی در ایران شوند.

از آن سو نیز اقدام فرانسه موجب شد تحلیل‌هایی مبنی بر کمرنگ شدن زمینه بازگشت شرکت‌های فرانسوی به‌ویژه خودروسازان این کشور به ایران مطرح شود.

با این حال کارشناسان معتقدند که دو خودروساز فرانسوی (پژو و رنو) با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و پتانسیل‌های موجود به هیچ وجه از این بازار صرف نظر نخواهند کرد.

به گفته کارشناسان، منافع اقتصادی مشترک شرکت‌های ایرانی و فرانسوی را به هم پیوند داده و برخی اقدامات سیاسی نمی‌تواند به طور دائم باعث قطع شدن این پیوندها شود.

sportnews بازدید : 171 شنبه 25 آبان 1392 نظرات (0)
تعیین نرخ سود اوراق متناسب با سررسید

یک کارشناس اقتصادی سپردن سازوکار و تعیین نرخ سود اوراق مشارکت به رئیس کل بانک مرکزی را اولین گام در جهت استقلال بانک مرکزی دانست و گفت: سود می‌تواند متناسب با افزایش مدت سررسید به صورت سه ماهه، ماهه، یک ساله و ... افزایش یابد.

ابوالقاسم حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در گذشته خط مشی‌ها و سیاست‌ها از بیرون مجموعه بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار اتخاذ می‌شد، اظهارداشت: در سال‌های گذشته به دلیل عدم استقلال مناسب بانک مرکزی قدرت خرید پول به طور مدارم کاهش یافته و این اقدام بانک مرکزی اولین گام برای افزایش استقلال است.

sportnews بازدید : 163 شنبه 25 آبان 1392 نظرات (0)

شرکت موتورولا اعلام کرد گوشی هوشمند Moto G برای کشور آمریکا به صورت قفل نشده و با حافظه داخلی ۸ گیگابایتی ۱۷۹ دلار قیمت‌گذاری شده است و مدل ۱۶ گیگابایتی آن هم ۱۹۹ دلار قیمت دارد.


شرکت موتورولا گوشی هوشمند کاملی را روانه بازار کرده است که ضمن داشتن همه قابلیت‌های مورد نیاز کاربران با یک‌سوم قیمت گوشی‌های هوشمند پیشرفته در بازار فروخته می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، این شرکت در وبلاگ رسمی خود توضیح داده است که گوشی هوشمند جدید نمایشگر لمسی 4.5 اینچی دارد و به پردازنده چهار هسته‌ای Qualcomm مجهز شده است.

روی این گوشی هوشمند نسخه 4.3 سیستم‌عامل اندروید نصب شده است و به گفته موتورولا، کاربران از ابتدای سال 2014 میلادی به صورت رایگان می‌توانند Android 4.4 KitKat را روی آن نصب کنند.

sportnews بازدید : 175 شنبه 25 آبان 1392 نظرات (0)

یک کارشناس مسکن معتقد است: توقف طرح مسکن مهر نقش و تاثیری در افزایش یا کاهش قیمت مسکن ندارد و دوباره سرمایه‌گذاری‌ها به سمت بازار مسکن برمی‌گردد.

 

بیت‌الله ستاریان در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) پیش‌بینی کرد: امسال تغییر چندانی در بازار مسکن نداریم و بازار تا پایان سال به همین روال نیمه رکود خواهد بود.

 

وی افزود: شاید پیش از سال جدید تغییرات اندکی در خرید و فروش‌ها ایجاد شود اما به منزله افزایش ناگهانی قیمت نیست و افزایش و کاهش‌های قیمت مسکن پیش از سال جدید طبیعی است.

sportnews بازدید : 209 جمعه 24 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، نسل دوم همزاد الماس پیشانی لوگان، به تازگی روی خط تولید رنو قرار گرفته و از اوایل آذرماه راهی مراکز فروش رنو در برزیل خواهد شد. لوگانِ رنو در نسل جدید نیز اندک تفاوت‌های ظاهری با لوگانِ داچیا دارد که مشخص‌ترینِ آنها، جلوپنجره الماس‌نشان رنو است و طرح تهاجمی‌تر و کشیده‌تر ورودی هوای سپر جلو. درضمن، چراغ‌های جلو نیز به لطف باریکه پلاستیکی اتصال یافته به قاب زیرین جلوپنجره، بزرگ‌تر از چراغ‌های لوگانِ داچیا احساس می‌شوند. در نمای عقب اما این تفاوت‌ها چندان محسوس نیستند و به تجدیدنظر در گرافیک چراغ‌های عقب محدود شده‌اند. تفاوت کابین لوگان‌های نسلِ2 داچیا و رنو نیز محدود است به چیدمان مدرن‌تر کنترل‌های سیستم تهویه در لوگانِ رنو و همچنین، فرم چهارضلعی دریچه‌های مرکزی سیستم تهویه به‌جای دریچه‌های گرد لوگانِ داچیا.

sportnews بازدید : 165 جمعه 24 آبان 1392 نظرات (0)

در یک‌هزار و یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای پول و اعتبار، (21 آبان) و در ادامه جلسات قبلی، اعضای شورا به بحث و تبادل نظر درباره گزارش ارائه شده توسط بانک مرکزی درخصوص نرخ‌های سود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورا ضمن تاکید بر لزوم مهار تورم و درعین حال با هدف ثبات بخشی به اقتصاد و احیای رشد اقتصادی در کشور، مقرر کرد وضعیت کنونی نرخ‌های سود بانکی ادامه یابد.

همچنین شورا موافقت کرد در سال جاری بانک مرکزی به منظور کنترل رشد نقدینگی در راستای مهار تورم، اقدام به انتشار اوراق مشارکت کند و در این زمینه اختیارات لازم در خصوص تعیین حجم انتشار، نرخ سود علی‌الحساب، سررسید و سایر شرایط مربوطه به رییس کل بانک مرکزی تفویض شد.

sportnews بازدید : 179 جمعه 24 آبان 1392 نظرات (0)

طی ماه‌های اخیر به دلیل عدم نظارت بر قیمت و مجوزها، بر تعداد ماست‌بندی‌هایی که سود خوبی هم برای صاحبانشان دارند افزوده شده است. این نوع لبینات با وجود آنکه حتی گرانتر از لبینات پاستوریزه به فروش می‌رود اما هیچ ساماندهی از سوی دولت نمی‌شود


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، این روزها لبنیات سنتی‌ها رشد قارچ‌ گونه‌ای پیدا کرده‌اند و در هر کوچه و خیابانی می‌توان آنها را دید. حال سوال این جا است که چرا به رغم حساسیت‌هایی که برای لبینات‌ سنتی وجود دارد، تعداد آنها روز‌به روز زیادتر می‌شود.

می‌گویند، عملیات پاستوریزاسیون و استرلیزه شدن که 200 سال پیش دانشمند فرانسوی "پاستور"به عنوان عاملی برای از بین بردن باکتری و عوامل بیماری کشف کرد در لبنیات‌های سنتی انجام نمی‌شود و به همین دلیل احتمال آلوده بودن آنها  و بیمار کردن انسانها وجود دارد.

sportnews بازدید : 297 جمعه 24 آبان 1392 نظرات (0)

با پیش بینی افزایش عرضه نفت به بازار آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان،در زمانی که بیشتر کارشناسان درباره افزایش تقاضا برای نفت شک وتردید دارند، بهای نفت در آغاز معاملات نفتی روز پنجشنبه نیویورک کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، درمعاملات بازار نفتی نیویورک ،نایمکس، برای تحویل در ماه دسامبر با 72 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 93 دلار و 16سنت رسید.
سرمایه گذاران و کارگزاران بازار نفتی در نیویورک منتظر اعلام وزارت انرژی آمریکا درباره میزان ذخایر نفتی هفتگی این کشور هستند که انتظار می رود به میزان آن در هفته منتهی به هشتم ماه نوامبر افزایش یابد و به همین علت آنها تمایل زیادی برای خرید نفت در آغاز معاملات امروز نداشتند

sportnews بازدید : 184 جمعه 24 آبان 1392 نظرات (0)

شاخص سهام امروزدر بازارهای بورس اروپایی با نوسان شدید همراه بوده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، شاخص سهام فوتسی در بازار بورس انگلیس با پنجاه و یک صدم درصد افزایش معادل شصت و چهار ممیز بیست و پنج صدم واحد افزایش به شش هزار و ششصد و شصت و چهار ممیز بیست و دو صدم واحد رسید.
شاخص سهام دَکس در بازار بورس فرانکفورت آلمان با هفتاد و سه صدم درصد افزایش معادل بیست و هشت ممیز سی و هفت صدم واحد افزایش به نه هزار و یکصد و هجده ممیز چهل و هشت صدم واحد رسید.
شاخص سهام کک چهل در بازار بورس فرانسه با پنجاه و نه صدم درصد افزایش معادل سی و چهار ممیز نود و شش صدم واحد افزایش به چهار هزار و دویست و شصت و چهارممیز هشتاد و چهار صدم واحد رسید.
شاخص سهام زوریخ اس ام آی در بازار بورس سوئیس با بیست و شش صدم درصد افزایش معادل شصت و سه ممیز بیست و پنج صدم واحد افزایش به هشت هزار و دویست و نه ممیز چهل و سه صدم واحد رسید.

sportnews بازدید : 204 جمعه 24 آبان 1392 نظرات (0)
سهم یک درصدی ایران در تولید لبنیات جهان

فائو در جدیدترین گزارش خود، میزان مصرف گوشت در ایران در سال جاری میلادی را 2.462 میلیون تن برآورد کرده و از سهم یک درصدی ایران در تولید لبنیات جهان خبر داده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی (فائو) در جدیدترین گزارش از سری گزارش های خود موسوم به «گزارش چشم انداز جهانی غذا» به بررسی میزان تولید، صادرات و واردات و به و طور کلی وضعیت محصولات غذایی و کشاورزی در ایران پرداخته است.

 

* افزایش 38 هزار تنی تولید گوشت در ایران

بر اساس گزارش چشم انداز غذایی فائو، گوشت تولیدی ایران در سال جاری با افزایش 38 هزار تنی نسبت به سال قبل مواجه شده است.

sportnews بازدید : 167 جمعه 24 آبان 1392 نظرات (0)

انتظار صرافان،سرمایه گذاران ارزی و کارگزاران بازار ارزی برای مشخص شدن سیاست های تازه بانک مرکزی آمریکا که جنت یلن قرار است رئیس جدید آن باشد و انتشار آمار و ارقام مایوس کننده اقتصادی و مالی در کشورهای منطقه یورو باعث کاهش ارزش یورو در برابر دلار شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، هر یورو در بازار بین المللی مبادلات ارزی امروز لندن، در مقابل یک دلار و 34 سنت و 46 واحد پایه یک سنت خرید و فروش شدکه نسبت به پایان معاملات روز گذشته این بازار،نسبت برابری کمتری را نشان می دهد.
ارزش برابری زوج ارزی یورو- ین نیز در بازار بین المللی مبادلات ارزی امروز لندن افزایش یافت، به گونه ای که ارزش برابری این جفت ارزی به نسبت یک یورو به 134 و 24 صدم ین بود.
ارزش برابری این دو ارز در پایان معاملات روز گذشته به نسبت یک یورو به 133 و 73 سنت بود.

sportnews بازدید : 186 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

فرماندار نهاوند گفت: از مجموع تعهدات بخش اشتغال نهاوند در سال جاری 75 درصد آن تحقق یافته که موفقیت خوبی در بخش اشتغال شهرستان می باشد.

به گزارش ایرناˈمجتبی مولویˈروز دوشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نهاوند که با حضور ادارات عضو در محل فرمانداری برگزار شد افزود: از مجموعه سه هزار و 712 نفر اشتغال بخش غیر مسکن ،دو هزار و 238 نفر یعنی 60 درصد آن به ثبت رسیده است .

وی افزود: همجنین در بخش مسکن یک هزار و 900 نفر تعهد شهرستان بوده که یک هزار و 692 نفر آن یعنی 89 درصد به ثبت رسیده و در مجموع 75 درصد از تعهد اشتغال نهاوند محقق شده است .

ˈمولویˈبا تاکید بر فعال نمودن ظرفیت حوزه های تولیدی در سطح شهرستان افزود: برای فعال و ایجاد تحرک در بخش اشتغال لازم است که از تمامی ظرفیتهای بخش تولید به ویژه بخش مشاغل خانگی استفاده نموده و آنرا فعال سازیم.

sportnews بازدید : 169 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: تامین آب شرب بخش ارم دشتستان مهم ترین هدف احداث سد تنگ ارم است که امیدواریم بزودی شاهد بهره برداری ازآن باشیم.

به گزارش ایرنا، شاپور رجایی روز دوشنبه در بازدید ازعملیات احداث سد تنگ ارم دشتستان گفت: عملیات اجرایی سدتنگ ارم با اعتبار60 میلیارد ریال سال گذشته آغاز و با تامین بموقع اعتبارات تا اواسط سال آینده آبگیری خواهدشد.

وی گفت: اگر مسوولان مدیریتی و نمایندگان استانی و نیز مسوولان وزارت نیرو از طرح های شرکت آب منطقه ای بوشهر پشتیبانی کنند ظرف چند ماه آینده شاهد اجرایی شدن چهار سد مخزنی استان با حدود شش هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر اضافه کرد: سد تنگ ارم از پروژه های ارزشمند حوزه آب است که در شهرستان دشتستان شاهد اجرای آن هستیم و با تامین سه میلیون متر مکعب آب توان تامین آب مورد نیاز شهر تنگ ارم و مناطق دهرود سفلی و علیا را دارد.

sportnews بازدید : 167 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

 

رئیس امور سهام و مجامع فولاد مبارکه با اعلام این که افزایش سرمایه شرکت با توجه به پیش‌بینی اهداف برای افزایش ظرفیت در مقاطع زمانی آینده تعیین می‌شود، گفت: حق‌تقدم‌های استفاده نشده نیز در 2 هفته آینده عرضه می‌شود.

مرتضی شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه حق تقدم‌های استفاده نشده طی دو هفته آینده در بورس عرضه خواهند شد، اظهار داشت: این میزان کمتر از یک درصد از کل حق تقدم منتشره، است.

وی ادامه داد: بر اساس جلسه مجمع فوق‌العاده در تاریخ 29 تیر ماه 92 سرمایه شرکت از 25800 میلیارد ریال به 36000 میلیارد ریال یعنی با افزایش 39.5 (10200 میلیارد ریال) به میزان 6000 میلیارد ریال از محل سود انباشته و مابقی از محل آورده نقدی سهامداران تأمین شده است.

شبانی با بیان اینکه پذیره‌نویسی برگه‌های حق تقدم از 15 تیر ماه آغاز و تا 12 مهر ماه به پایان رسید، گفت: کل میزان حق تقدم 4 میلیارد و 200 میلیون برگه بود که از این میزان تعداد ناچیزی باقیمانده است.

sportnews بازدید : 154 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

کارگران کارخانه صنایع غذایی «پ» نگران آینده خود شده اند
 
به گزارش اقتصاد ایرانی، منابع اگاه اعلام کرده اند که یکی از بزرگترین کارخانه های صنایع غذایی کشور به دلیل بدهکاری 30 میلیاردی به بانک اعلام ورشکستگی کرده است. جمع دارایی های این کارخانه براساس اعلام دادگستری 25 میلیارد تومان ارزیابی شده است. کارخانه کنسروسازی «پ» پیش از این به دلیل اعتصابات کارگری چندین بار تعطیل شده بود ولی خبرهای دریافتی نشان می دهد کارخانه بزودی به مزایده گذاشته می شود.
تعطیلی این کارخانه کارگران آن را به شدت نگران آینده معیشتشان کرده است.

sportnews بازدید : 140 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

یک فعال کارگری با بیان اینکه حداقل دستمزد باید به خط فقر نزدیک باشد، گفت: مادامی که تعیین مزد کارگران از ماده 41 قانون کار فاصله بگیرد آن دستمزد واقعی نخواهد بود.

 

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بین حداقل مزد کارمندان و کارگران با خط فقر فاصله بسیاری وجود دارد و دولت باید شاخص‌های تعیین دستمزد به ویژه خط فقر را تعریف و بر مبنای آن عمل کند.

 

وی درباره این مساله که برخی شرایط اقتصادی کشور را در تعیین مزد موثر می‌دانند و از عدم افزایش دستمزد سخن می‌گویند، اظهار کرد: خط فقر، سبد معیشت و نرخ تورم چیزی جز شرایط اقتصادی کشور نیست بنابراین اگر ملاک آقایان شرایط اقتصادی کشور است باید تورم، هزینه‌ها و خط فقر را ملاک عمل قرار بدهند.

 

به اعتقاد حاج اسماعیلی مزد تابعی از شرایط اقتصادی در کشور است و شرایط اقتصادی بر تعیین مزد تاثیر مستقیمی دارد

sportnews بازدید : 175 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

ˈمسعود شجاعیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که با حکم فرما شدن آرامش روانی در بازار، بخش بزرگی از مشکلات که منشأ روانی داشت؛ کاهش یافته است، گفت: پیش از این افراد جامعه با دیدن نواسانات هر روز قیمت کالاها، سعی در حفظ قدرت خرید خود داشتند که در نتیجه آن تقاضای کاذب در بازار ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: امروز جامعه به خوبی می داند که قیمت کالاها ثابت شده است و وارد کننده با خیالی آسوده از قیمت دلار بازار را سنجش و اجناس مورد نیاز واقعی جامعه را وارد می کند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: ثبات و آرامش بازار به سرمایه گذار امکان پیش بینی و برنامه ریزی برای فعالیت اقتصادی داده و درصد ریسک پذیری را برای وی مشخص می کند در حالی که در زمان بحران امکان این محاسبه وجود ندارد و سرمایه گذار به کمتر تن به این کار می دهد.

شجاعی تشریح کرد: در یک جامعه آرام ریسک سرمایه گذاری از پیش تعریف شده است و برنامه ریزی بلند مدت امکان پذیر بوده و ارزش پول به طور شفاف مشخص است.

sportnews بازدید : 196 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، بازار طلای تهران از روز دوشنبه به مدت شش روز تعطیل می باشد.  
 
حاج حسین عزیزیان، عضو هیئت امنای بازار تهران با تأیید این خبر به سایت طلا گفت: همه ساله در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام بازار طلا همگام با بازار تهران از هفتم محرم تا سوم امام بزای شرکت در مراسم سوگواری تعطیل می باشد.
 
در همین حال حاج فرشید یزدانی، نائب رئیس هیئت مدیره پاساژ اردیبهشت بازار طلای تهران، با اعلام تعطیلی شش روزه بازار تهران اعلام کرد: در ایام شهادت حضرت امام حسین علیه السلام بازار طلا شامل همه پاساژها و واحدهای صنفی طلای بازار تهران از روز دوشنبه بیستم آبان تا بیست و پنجم آبان برای برپایی شعائر اسلامی و شرکت در مراسم سوگواری تعطیل می باشند، و بازار از روز یکشنبه هفته آینده باز خواهد شد.

جنبش 1404 بازدید : 170 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

نرخ نهایی امروز ارز ، سکه و طلا

قیمت ها به تومان است

20 آبان 92

دلار 3015
یورو 4045
پوند 4845
درهم امارات 825
یک مثقال طلا 411000
یک گرم طلای 18 95000
سکه بهار آزادی 930000
نیم سکه 475000
ربع سکه 280000
سکه یک گرمی 185000

 

جنبش 1404 بازدید : 202 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

 نرخ نهایی امروز ارز ، سکه و طلا

قیمت ها به تومان است

19 آبان 92

دلار 3020
یورو 4050
پوند 4850
درهم امارات 825
یک مثقال طلا 413000
یک گرم طلای 18 95000
سکه بهار آزادی 930000
نیم سکه 480000
ربع سکه 280000
سکه یک گرمی 185000

 

gomnam بازدید : 377 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

 نرخ نهایی امروز ارز ، سکه و طلا

قیمت ها به تومان است

18 آبان 92

دلار 3000
یورو 4040
پوند 4800
درهم امارات 820
یک مثقال طلا 408000
یک گرم طلای 18 94000
سکه بهار آزادی 920000
نیم سکه 475000
ربع سکه 275000
سکه یک گرمی 185000

 

sportnews بازدید : 178 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

اهواز-ˈ عبدالحسن مقتداییˈ استاندار خوزستان امروز شنبه و هیات عراقی متشکل از معاون اقتصادی استانداری بصره و میسان و نیز مشاور استاندار بصره دیدار وگفت وگو کردند.

ه گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست دکتر مقتدایی با اشاره به اینکه تهدیدها را می توان به فرصت تبدیل کرد، گفت: ارتباط ما با کشور عراق فرصتی است که با برنامه های مدونی که در گذشته انجام شده شکل گرفته و می تواند زمینه شکل گیری همکاری های بیشتر را نیز فراهم کند.

استاندار خوزستان افزود: در گذشته ارتباط خوبی به لحاظ اقتصادی بین استان خوزستان و استان های بصره و میسان برقرار شده که این ارتباطات باید در آینده سریع تر و دقیق تر ادامه داشته باشد.

وی با تقدیر از حضور هیات عراقی در استان با ارسال پیام همکاری به استانداران بصره و میسان ،آمادگی استان خوزستان را برای تسهیل در امور مشترک اعلام کرد.

در ادامه این نشست معاون اقتصادی استاندار بصره خواستار ارتباط بیشتر و استفاده از ظرفیت های خوزستان شد .

sportnews بازدید : 204 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

سيم کارت کد يک همراه اول حدود قيمت يک ميليون و 700 خريد و يک ميليون و 800 هزار تومان به فروش مي رسد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، قيمت ها به شرح جدول زير است:
 

سيم کارت

قيمت

کد 1

يک ميليون و 700 الي يک ميليون و 800

کد 2

800 تومان خريد و يک ميليون فروش

کد 3

650 خريد و حدود 700 الي 750 تومان فروش

کد 4

500 هزار خريد و حدود 600 تومان فروش

کد 5 و 6

450 تومان خريد (خط رند) و حدود 400 تومان فروش

کد 7

270 تومان خريد و حدود 300 تومان فروش

کد 8

200 تومان خريد و حدود 250 تومان فروش در صورت صفر بودن خط به ترتيب 240 تا 300 تومان

 
sportnews بازدید : 163 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، این خودرو، یک شاسی بلند مدل "اینداستریا ام کی 7/0 تایر 3" می باشد که طوری طراحی شده تا بتواند 14 معدنچی را در پیچ و خم بزرگترین معادن زغال سنگ جهان جابجا کند. تیم خبری میهن صنعت، اصلاً علاقه ای به کار در یک معدن پر گرد و خاک استرالیایی را ندارد، اما واقعاً دلمان یکی از این ها می خواهد.

 

این خودرو که شبیه سافاری های پس از پایان دنیا ست، مجهز به موتور دیزل چهار سیلندر 4/3 لیتری می باشد که طوری طراحی شده تا از جرقه و ایجاد گرمای بیش از حد جلوگیری نماید.

همانطور که می دانید گرد زغال سنگ در دمای 163 درجه سلسیوس آتش می گیرد، که البته در زیر زمین اصلاً خبر خوبی نیست. قوانین معدن می گوید که دمای تمامی سطوح خارجی وسایل نقلیه ی داخل معدن بایستی زیر 150 درجه سلسیوس نگه داشته شود.

در داخل موتور خودروی معدنی ما، اسپارک آرستور ها (کاهنده های جرقه) و اجزای دیگر (که تحت فشار تست شده اند) یکی پس از دیگری کار می کنند تا پروسه ی احتراق موتور با فشار و دمای کمتری انجام شود و در خروجی اگزوز سیلندر ها، دور مانیفولد یک محفظه ی آبی طراحی شده تا آن را خنک کند.

sportnews بازدید : 195 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

در این میان توجه به این مورد نیز دارای اهمیت است که خودروسازان طرح‌های عملیاتی برای افزایش میزان تولیدات خود را ارائه نکرده‌اند و همواره ضرر ناشی از کاهش تولید و عدم دسترسی به مواد اولیه از موارد مورد اشاره آنها بوده است.

 

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، بازار خودرو که این روزها در سردرگمی به سر می برد برای روزهای متمادی و باز هم در صدر خبرها قرار گرفته است و در جدیدترین خبر در این حوزه که توسط غلامرضا شافعی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست اخیرش با دو خودروساز بزرگ کشور، افزایش قیمت تا پایان سال را ناممکن دانسته و این مورد را براساس مذاکراتي که با دو گروه خودروسازي سايپا و ايران خودرو انجام داده اعلام کرده است.

در این مراسم مدیرعامل سایپا نیز افزايش 3 تا 4 درصدي قیمت خودروها را مربوط به محصولات ارزبر اين خودروسازي عنوان کرده و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را مشروط به افزایش تولید دانسته است. شرطی که به خودی خود در فضای این روزهای بازار خودرو و کاهش بی‌سابقه تولید در ماه‌های اخیر، مناقشه‌برانگیز است.

 

sportnews بازدید : 187 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

یک مقام مسئول در سیستم بانکی گفت: شش برابر شدن وام خرید مسکن همانا در راستای ایجاد صندوق پس‌انداز مسکن است که از سوی بانک‌های خصوصی پرداخت خواهد شد.


این مقام مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: بحث مطرح شده از سوی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه وام خرید مسکن 6 برابر می‌شود، در حقیقت همان راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن در بانک‌ها به غیر از بانک مسکن است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پرداخت 6 برابر اصل سپرده سپرده‌گذاران از سوی بانک مسکن میسر نیست، تاکید کرد: بانک مسکن در جریان طرح مسکن مهر به اندازه کافی کمک کرده و تا حدودی درگیر این طرح است و توانایی پرداخت این وام‌ها را ندارد.

sportnews بازدید : 194 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش افکارنیوز، حیدر مستخدمین حسینی با اشاره مطرح شدن افزایش نرخ سود اوراق مشارکت، با بیان اینکه در اقتصاد آزاد و رقابتی نرخ‌ها تعیین کننده تعادل اقتصادی هستند، اظهارداشت: اگر هر اقتصادی به دنبال ایجاد تعادل است باید سازوکارهای اقتصادی باید همخوانی داشته باشد.

وی افزود: پایین بودن نرخ سود بانکی در شرایطی که نرخ تورم بالا است و یا شرایط بالعکس، این عدم تعادل را به وجود می‌آورد.

مدیرعامل سابق موسسه توسعه تصریح کرد: در شرایطی که نرخ تورم رسمی ۴۰.۴ درصد و نرخ سود ۲۰ درصد است و فاصله زیادی بین این دو نرخ وجود دارد، این مساله موجب می‌شود که نقدینگی به سمتی حرکت کند که در چارچوب و اهداف اقتصادی نباشد.

sportnews بازدید : 237 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش افکارنیوز، محمد خداكرمي با بيان اين‌كه آخرين پرواز حج تمتع امسال ساعت ۲۴ امشب انجام مي‌شود، گفت: عمليات برگشت حجاج از ۲۸ مهرماه آغاز شده و امشب ۱۸ آبان به پايان مي‌رسد.

وي افزود: عمليات بازگشت ۶۴ هزار حاجي طي ۱۸۲ پرواز توسط سه شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران، ماهان و عربستان سعودي صورت گرفت.

sportnews بازدید : 228 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش افکارنیوز، تاکنون خودروهای کره ایی با برند (کیا، هیوندای و سانگ یانگ)، آلمانی (ABT ، فولکس واگن، بنز و بی ام و)، ژاپنی (هوندا، میتسوبیشی و تویوتا)، ایتالیایی (آلفا رومئو)، سوئدی(ولوو)، فرانسوی (رنو) و چینی (AIC موتور و جیلی) موفق به اخذ ورود به ایران شده اند که باید تا پایان سال جاری ثبت سفارش شوند که البته تعدادی از آنها تا اوایل آذر ماه مهلت دارند.

براساس این گزارش؛ در فهرست خودروهای مجاز به واردات در سال جاری نام برندهای پورشه و مازراتی دیده نمی شود و این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی را با شرط سنگین تعرفه ۱۴۰ درصدی آزاد کرده بود.

sportnews بازدید : 194 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)

وزیر امور اقتصادی و دارایی از آشکار شدن نخستین نشانه‌های رونق در اقتصاد ایران خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر نرخ تورم نقطه به نقطه کاهش پیدا کرده و امیدواریم این روند امید بخش تا پایان سال تداوم یابد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه اخبار  اقتصادی و دارایی ایران ( شادا)، علی طیب‌نیا در گردهمایی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استانهای سراسر کشور، ضمن تشریح آخرین وضعیت اقتصادی ایران، گفت:  در شرایط ویژه کنونی  ضمن همدلی همه ارکان تصمیم ساز کشور، باید با تدبیر و امید به آینده در اصلاح وضعیت موجود بکوشیم.

وی تصریح کرد: در کنار تلاش منسجم همه ارکان اقتصادی دولت، نگاه متفاوت جهان به کشورمان پس از خلق حماسه عظیم سیاسی انتخابات اخیر، بی تردید ایجاد روزنه های گشایش در اقتصاد ایران را تسهیل خواهد کرد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    حمایت از ما

    ضمن عرض خوشامدگویی از شما دوست عزیز تقاضامندیم با کلیک روی تبلیغات از ما حمایت کنید.باتشکر

    تماس با ما

    jonbesh1404@yahoo.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 112
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1445
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 100
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 561
  • بازدید ماه : 1,557
  • بازدید سال : 13,335
  • بازدید کلی : 999,284