loading...
بزرگترین تشکل دانشجویی ایران جنبش 1404
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
وقتی دوشاخه عاشق پریز شود! 2 193 vahidabbasi
بازم اووووومدم 0 62 maktab110
خواص کنجد و مصرف آن برای ویتامین 0 52 bmtips
رنگ سال 2021 چه رنگی است 0 47 bmtips
تبلیغات اضافی در مرورگر 2 189 shiva13
چرا مطلب کمه؟ 7 240 shiva13
آخرین بازدید 6 213 shiva13
تشکر ویژه porya733از مدیران ومسئولین 2 441 maktab110
رزمنده ایرانی و امریکایی 63 1741 maktab110
قالب رمانتیک 0 170 fmf66642
روش تهیه‌ی سوپ جو و معرفی انواع آن 1 563 fmf66642
احادیث امام موسی کاظم(ع) 5 548 fmf66642
یه چیزایی میگم حتما بخونید ولی نشنیده بگیرید/خیلی دوست دارم... 27 752 fmf66642
تصاویر کودکان 66 1820 fmf66642
احادیث امام زین العابدین(ع) 7 536 fmf66642
باز کردن سایت 2 261 sina4711
داستان کوتاه و زیبای دریای دزد و قاتل! 1 159 shiva13
داستان کوتاه جالب و آموزنده راهی آسان تر!! 2 155 shiva13
ولادت حضرت فاطمه 0 170 fmf66642
داستان زیبای مرد کور 1 143 fmf66642
..... 2 171 fmf66642
اس ام اس چهارشنبه سوری (2) 1 228 fmf66642
نور عشق (فریدون مشیری) 0 122 asma
داستان آموزنده دزد باورها 0 165 asma
توهم يك مرد (طنز) 0 159 asma
news بازدید : 240 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

معاون وزیر راه با بیان اینکه قرارداد وزارت راه و قرارگاه خاتم برای اجرای قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران - شمال به سرانجام نرسید، گفت: هزینه اجرای دو قطعه میانی ۸ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، احمد مجیدی امروز در نشست خبری نمایشگاه راه و شهرسازی اظهار داشت:آزادراه تهران - شمال شامل چهار قطعه است که قطعه چهارم آن به بهره‌برداری رسید.

معاون امور استان‌های وزارت راه اضافه کرد: قطعه یک این آزادراه نیز توسط شرکت چینی در حال اجرا است که تا یکی دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مجیدی بیان اینکه قطعات دو و سه 8 هزار میلیارد تومان نقدینگی لازم دارد، یادآور شد: باید برای اجرای این دو قطعه از فاینانس یا فروش سهام کارخانجات دولتی و جذب بخش خصوصی استفاده کرد.

معاون وزیر راه با بیان اینکه قرارداد وزارت راه با قرارگاه خاتم‌الانبیا در قطعات 2 و 3 به سرانجام نرسید، گفت: فعلاً کار در این دو قطعه تعطیل است تا پیمانکار جذب کنیم.

مجیدی بیان کرد: بنیاد در این پروژه فعلاً کار نمی‌کند.

news بازدید : 240 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

سریال جدید مهران مدیری با نام «شوخی کردم» از اواخر آذر توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، سریال جدید «شوخی کردم» آخرین ساخته مهران مدیری از اواخر آذر و اوایل دی ماه در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

بنا بر این گزارش، تا به حال بازیگران بسیاری نظیر لاله صبوری،  بهنوش بختیاری، رضا شفیعی جم، مهران غفوریان، رضا فیض‌نوروزی، عارف لرستانی، الیکا عبدالرزاقی و برزو ارجمند در این مجموعه قطعی شده بود. ضمن اینکه در این مجموعه نیز مهران مدیری مانند کارهای قبلی خود یکی از بازیگران اصلی خواهد بود.

news بازدید : 207 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی بحث بررسی دفن گروه موسوم به سگ‌های زرد در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزاش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری، جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای این کمیسیون در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه بخش های دیگری از طرح تعالی جمعیت مورد بررسی قرار گرفت و بندهای دیگری از آن مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص دفن گروه موسیقی موسوم به "سگ های زرد" در قطعه هنرمندان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه علی مراد خانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دلایل دفن این گروه در قطعه هنرمندان را تشریح کرد.

همچنین وی در این جلسه پرداخت هزینه انتقال اجساد این گروه را از آمریکا به تهران تکذیب کرد.

news بازدید : 212 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، علیرضا حاجیان‌زاده به عنوان مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد که به زودی حکم حاجیان‌زاده توسط وزیر آموزش و پرورش به وی ابلاغ می‌شود.

مراسم تودیع سیدصادق رضایی، مدیر عامل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معارفه علیرضا حاجیان‌زاده سه‌شنبه ساعت 11 صبح در ساختمان مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان وزارء برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، علیرضا حاجیان‌زاده در گذشته عهده‌دار مسئولیت مدیرکل انتشارات کمک آموزشی رشد و مشاور فرهنگی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش بوده است.

سیدصادق رضایی، مدیرعامل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به فارس گفت: آقای حاجیان‌زاده در عرصه فرهنگ و هنر بسیار خوشنام هستند که امیدواریم شاهد مؤفقیت‌شان در این عرصه باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که شما بعد از جلسه تودیع به چه کاری مشغول خواهید شد، اضافه می‌کند: بنده کانونی و کارمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم و در استان‌های مختلف مدیر بوده‌ام و حدود چهار سال هم به عنوان مدیرعامل کانون به انجام وظیفه پرداخته‌ام باز هم به عنوان خدمتگزار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهم ماند چون از جای دیگری به کانون نیامده‌ام که به جای دیگری بروم به همین منظور در کانون خواهم ماند.

news بازدید : 180 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس خانم کلر لنون 38 ساله از برکشایر برای بدست آوردن گوشواره 300 پوندی خود باید به انتظار این بنشیند که مرغ شش ماهه‌اش "سارا "پیر شده و بمیرد.

این گوشواره الماس که به او هدیه داده شده در داخل معده سارا به دام افتاده است و هر گونه تلاشی برای بازیابی آن می تواند زندگی پرنده را با خطر مواجه سازد.

این مرغ بطور بالقوه 8 سال دیگر زندگی کند و صاحب آن تقریبا نزدیک به یک دهه برای بازگشت هدیه انتظار بکشد.

گفتنی است "میا "دختر شش ساله خانم لنون علاقه زیادی به این مرغ دارد و این به معنای آنست که انتظار چند ساله آنها برای بازگشت گوشواره شروع شده باشد.

 

news بازدید : 170 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف 73 خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان طی روز گذشته در شهر تهران خبر داد.

سرهنگ عین الله جهانی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: در راستای طرح برخورد با خودروهای دارای خلافی بالای یک میلیون تومان، روز گذشته تعداد 73 خودرو توقیف شده است.

وی ادامه داد: در این میان میزان جریمه تنها 3 خودرو به 15 میلیون تومان می‌رسد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی راهور افزود: 2 خودروی پراید با جریمه‌های 5 میلیون و 463 هزار تومانی و 5 میلیون و 130 هزار تومانی در مناطق 5 و 11 توقیف شده‌اند.

وی میزان جریمه خودروی دیگر را 5 میلیون و 3 هزار تومان عنوان کرد.

جهانی تاکید کرد: همچنین تعداد 6 گواهینامه نیز در این روز به علت نمره منفی بالای 30 توقیف شده است.

news بازدید : 168 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)

حسین توکلی مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، با اشاره به جزئیات کنکور سراسری سال 93 گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال 93 برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و بین‌الملل دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش عالی و همچنین دانشگاه‌های پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی و دانشگاه فرهنگیان از روز شنبه 16 آذر ماه 92 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز و در روز شنبه 23 آذر ماه پایان می‌پذیرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه جلسه روز چهارشنبه 6 آذر ماه شورای سنجش پذیرش دانشجو، داوطلبانی که علاقمند به شرکت در گزینش و انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی بر اساس آزمون در دانشگاه آزاد هستند همانند آزمون سال 92 ضرورت دارد نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال 93 اقدام کنند.

مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین با اشاره به پذیرش دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی اذعان داشت: پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی بر اساس آزمون با توجه به سوابق تحصیلی مرتبط موجود و تراز شده دانش‌آموزان که طی سالهای 84 تا 92 دیپلم خود را در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی بر اساس امتحانات نهایی و کشوری اخذ کرده‌اند حداکثر تا 25 درصد تأثیر قطعی دارد.

news بازدید : 190 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)
هوای تهران تا پایان هفته سالم است اما نه پاک

معاون وزیر راه با بیان اینکه برای توسعه هواشناسی برنامه‌های کوتاه و بلندمدت داریم، گفت: امروز وضعیت هوا سالم است که تا پایان هفته این وضعیت ادامه دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داود پرهیزگار امروز در نشست خبری در محل نمایشگاه راه و شهرسازی اظهار داشت: سازمان هواشناسی پس از پیدایش قرار بود صرفا به امور هوانوردی بپردازد و اطلاعات لازم این بخش را تامین کند اما با توسعه دانش آن خدمت‌رسانی افزایش یافت و امروز یکی از بخش‌های خدماتی کشور هواشناسی است.

وی افزود: با توجه به اینکه کاربری‌های هواشناسی رو به افزایش است این سازمان فعالیت خود را توسعه داده و در بخش‌های مختلف گسترش یافت تا اطلاعات لازم را به دست مردم برساند.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه ایران جزو 160 عضو سازمان جهانی هواشناسی است، اظهار داشت: همسو با جامعه هواشناسی جهانی عمل می‌کنیم و برنامه داریم در دوره‌های کوتاه و بلندمدت موفقیت‌های مناسب کسب کنیم.

news بازدید : 176 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)

از روز چهارشنبه ششم آذرماه، ‌ارسال صورتحساب پیامکی مهر و آبان ماه همراه اول در سراسر کشور، آغاز شده است. این پیامک شامل قبوض ماه‌های مهر و آبان مشترکین است و هیچ تغییری در تعرفه‌ها ایجاد نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، همراه اول اول اعلام کرد: اطلاع رسانی صورتحساب مشترکین دائمی خود را به دو صورت «ماهانه» (از طریق پیامک، پرتال و سامانه اطلاع رسانی 9990) و نیز «دو ماه یکبار» (از طریق ارسال قبوض کاغذی به نشانی مشترکین) انجام می دهد.

در مهرماه سال جاری از آنجا که تأخیر در نهایی شدن تعرفه مکالمات، موجب تأخیر در ارسال صورتحساب دو ماهه کاغذی دوره سوم (مرداد و شهریور) شده و نهایتاً به ارسال آن با همان تعرفه های سال 82 در پایان مهرماه انجامید؛ صورتحساب پیامکی یک ماهه مهرماه، بدلیل جلوگیری از تداخل با صورتحساب کاغذی ماه های مرداد و شهریور، برای مشترکین ارجمند همراه اول ارسال نشد.

news بازدید : 201 شنبه 25 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز؛

چهار جوان درمسجدسلیمان حین جابجایی علم عزا داری امام حسین ، براثربرخورد با سیم های انتقال برق شهری دچاربرق گرفتگی شدند که تاکنون سه تن از آنان جان باخته و نفرچهارم دربیمارستان درکمابسرمی برد.

این حادثه درحین عزا داری تاسوعای حسینی درمنطقه کلگه کاروانسرای مسجد سلیمان و درهیات عزا داری مسجد صاحب الزمان این منطقه اتفاق افتاد و همه فوت شدگان جوان بودند .

  گزارش ها حاکی است که امروز درآیین عاشورای حسینی نیز یک جوان درمنطقه چهاربیشه مسجد سلیمان نیز بدلیل اصابت علم عزاداری باسیم برق دچارسانحه شد که برای ادامه مداوای سوختگی اش به بیمارستان های اهواز انتقال یافته است .

  این دومین باری است که درهیات عزاداری مسجد صاحب الزمان مسجد سلیمان چنین اتفاقی رخ می دهد . حدود 6 سال پیش نیز جوانی به نام حبیب جلیلی نیز براثربرخورد علم با سیم های خطوط انتقال برق شهری دچاربرق گرفتگی شد و فوت کرد.

  ایرنا نوشت: اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان درمجلس شورای اسلامی درگفت وگو با ایرنا ازاین حادثه دلخراش ابراز تاسف کرد و گفت : هیات های عزاداری دراجرای برنامه های مذهبی خود به گونه ای عمل کنند که باعث رنجش خاطر مردم نشوند .

  وی بررعایت مراتب ایمنی درانجام مراسم های مذهبی توسط هیات ها تاکید کرد و گفت : دستگاههای متولی مساجد و هیات های هذهبی بر رعایت موارد ایمنی ازسوی جوانان درانجام مراسم ها نظارت کنند تا شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم .

news بازدید : 203 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز؛

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هموطنانمان خواست تا از مصرف محصول غیر مجاز با نام «صفار الزعفران» که معمولاً به عنوان سوغات از کشور عربستان به ایران آورده می‌شود، خودداری کنند

  شبکه ایران نوشت: سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان اعلام کرد: محصول غیر مجاز با نام «صفار الزعفران saffron yellow یا زعفران عربی» که در کشور عربستان به جای زعفران عرضه شده و توسط برخی از حجاج ایرانی تهیه و وارد کشور شده است، رنگ زعفران نیست و یک رنگ غیر خوراکی، شیمیایی و غیر مجاز است.

  براساس این گزارش، محصول مذکور که علاوه بر مصارف شخصی ممکن است در تهیه و تولید مواد غذایی در رستوران‌ها مورد استفاده قرار گیرد، برای مصرف کنندگان عوارض کبدی و کلیوی در پی دارد. لذا به هموطنان گرامی توصیه می‌شود از مصرف این محصول غیرمجاز جداً خودداری کنند

news بازدید : 194 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز؛

ماهواره ازکار افتاده آژانس فضایی اروپا که به بزرگی یک خودروی شورلت ساب‌اوربان است در زمانی نامشخص در نقطه‌ای نامشخص از زمین سقوط خواهد کرد.

  به گزارش فاکس‌نیوز؛ به گفته متخصصان احتمال دارد این ماهواره مرده اواخر شب یکشنبه یا صبح روز دوشنبه با نقطه‌ای نامشخص و غیرقابل پیشبینی از زمین برخورد کند، به گفته متخصصان هیچ راهی وجود ندارد که بتوان منطقه برخورد این زباله بزرگ فضایی با زمین را تعیین کرد.

  ماهواره GOCE اروپا یا کاوشگر چرخش‌های اقیانوسی ماه گذشته به دلیل اتمام سوخت از کار افتاد و مسیر سقوط به سوی زمین را آرام آرام در پیش گرفت. این ماهواره برای انجام ماموریت خود در ارتفاع بسیار کمی از زمین، 260 کیلومتری، پرواز می‌کرد،‌فاصله این ماهواره تا زمین به اندازه‌ای کم است که از لبه‌های اتمسفر زمین نیروی گرانش را برروی خود احساس می‌کند.

 

news بازدید : 196 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

جسد یکی از این دو جوان در مدت 48 ساعت در منطقه ساحلی حسن‌سرای رودسر که در تور ماهیگیران پره‌صیادی گیر کرده بود پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

 

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز؛

جسد دومین سرنشین قایق موتوری رودسر در منطقه ساحلی «دستک» بندرکیاشهر از آب بیرون کشیده شد. 

سرپرست هلال احمر رودسر عصر امروز در جریان پیدا شدن دومین جسد سرنشین قایق موتوری رودسر اظهار کرد: پس از گذشت 10 روز جسد سرنشین دوم قایق موتوری در منطقه ساحلی «دستک» بندر کیاشهر پیدا شد.

  حسام ستوده با بیان اینکه این جسد مانند نفر نخست در تور صیادی ماهیگیران گیر کرده بود، افزود: 10 روز پیش یک قایق موتوری در سواحل شهرستان رودسر واژگون و ناپدید شد و دو جوان 18 و 20 ساله که سرنشین این قایق بودند غرق شدند.

  به گفته وی، جسد یکی از این دو جوان در مدت 48 ساعت در منطقه ساحلی حسن‌سرای رودسر که در تور ماهیگیران پره‌صیادی گیر کرده بود پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

  فارس نوشت: این مسئول با اشاره به اینکه دو جوان مذکور اهل کلاچای بودند، تصریح کرد: آنها 8 آبان با یک دستگاه قایق موتوری از بندر انزلی حرکت کرده و قصد عزیمت به تله‌کابین رامسر را داشتند که به دلایل نامعلوم در سواحل رودسر ناپدید شدند.

  وی با بیان اینکه با واژگونی قایق این جوانان تنها باک بنزین و صندلی قایق کشف شده بود، خاطرنشان کرد: برای پیدا شدن اجساد سرنشین‌های این قایق تعداد 30 نفر نیروی امدادی به همراه  12 غواص از استان‌های تهران، گیلان و مازندران به منطقه اعزام شده بودند.

news بازدید : 223 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

با کسب رضایت از خانواده مقتولان، حکم اعدام «مسعود پویان راد» دبیر جامعه‌شناسی آموزش و پرورش رشت که قرار بود سحرگاه ۱۸ آبان اجرا شود لغو شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایلنا، شب گذشته افراد زیادی در انتظار خبری ناگوار بودند. خبر به دارآویخته شدن معلمی که در یک حادثه ناخواسته مرتکب قتل دو عضو یک خانواده شده بود.

هر چند سه تن از قضات دادگاه قتل یکی از این دو فرد کشته شده را مصداق دفاع از خود دانسته و نسبت به قتل نفر دوم حکم قصاص داده بودند اما دو تن دیگر از قضات به اتفاق هر دو قتل را شبه عمد دانسته و مخالف قصاص بودند و همچنین ایرادتی از جانب حقوقدانان به رای وارد شده بود، اما حکم دادگاه مبنی بر اعدام این معلم فرایند قانونی خود را طی کرد و در نهایت به امضای رئیس قوه قضاییه هم رسید.

از طرفی با توجه به مقاومت بازماندگان مقتولان برای رضایت دادن به ویژه که داغ دو قربانی را در این نزاع داشتند امید‌ها برای زنده ماندن این معلم 47 ساله و دارای 23 سال سابقه تدریس در دبیرستان برباد رفته بود اما تلاش‌های فعالان مدنی و حقوق بشری ادامه داشت و سرانجام با حضور مؤثر و فعال‌تر یکی از بستگان ولی دم، سرنوشت این پرونده به خوشی پایان یافت.

حجت الاسلام و المسلمین احمد منتظری، آیت الله قربانی امام جمعه رشت، آیت الله رودباری، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و عده‌ای از معلمان و نویسندگان و ناشران رشت طی پیام‌های به قدردانی از اقدام فداکارانه خانواده ولی دم پرداختند.

news بازدید : 194 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز؛

تخریب دیوار مدرسه علی ابن ابی طالب در تبریز و ضرب و شتم بر سر آن، 14 کودک را راهی بیمارستان کرد.

 

به گزارش مهر؛ حوالی ساعت 12 ظهر امروز بود که صدای هولناکی از حوالی مدرسه راهنمایی پسرانه علی ابن ابیطالب تبریز موجب وحشت دانش آموزان و اهالی شهرک زعفرانیه شد.

 

مالک بخشی از زمین کناری این مدرسه با حضور نماینده دادستان و بر اساس رای دادگاه اقدام به تخریب این دیواره کرد اما این تخریب دیوار منجر به دعوا و ضرب و شتم شد تا 14 کودک را راهی بیمارستان کند.

محمدتقی شمالی اولیای یکی از کودکان مصدوم شده در تشریح این ماجرا به خبرنگار مهر گفت: امروز ساعت 13 تعدادی از دانش آموزان مدرسه علی بن ابی طالب در اثر ضرب و شتم راهی بیمارستان شدند که فرزند من هم جزو انها بود.

  وی که کارمند اداره کار و تعاون بوده در ادامه اظهار داشت: زمین کناری مدرسه مالک شخصی داشته و در وسط روز و در زمان حضور دانش آموزان در حیاط و مدرسه اقدام به تخریب دیوار کرده که پس از مشاجره از آنجایی که دیواری کوتاهتر از دیوار دانش اموزان مدرسه پیدا نکرده این کودکان مظلوم را با چوب مورد ضرب و شتم قرار داده است.

  شمالی ادامه داد: آثار جراحت خود گویای آن است که انها در اثر تخریب دیوار مصدوم نشده اند بلکه ناشی از ضرب و شتم است و پس از انتقال کودکان به بیمارستان وضعیت دانش اموزان صورت جلسه شد.

  وی تصریح کرد: مدرسه در این وقت از روز جایی نبود که این مالک خصوصی مشکل و اختلافش را با آنها حل کند و این کودکان بی نوا چه گناهی داشتند که باید این چنین مورد ضرب و شتم سر اختلاف مدرسه با این مالک قرار می گرفتند!

  به گفته شمالی؛ 11 دانش آموز در بیمارستان امام رضای تبریز و سه نفر دیگر در بیمارستان شهدا بستری شده اند و حال یکی از این کودکان وخیم است.

news بازدید : 185 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز؛

مردی دیوانه‌ای که اقدام به آتش زدن بانک، خودرو، درب منازل و . . . کرده بود، در آخرین اقدام خود توسط پلیس تهران شناسایی و دستگیر شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ از ابتدای امسال مردی با آتش افروزی در سطح شهر تهران موجب نا امنی در جامعه شد، به طور مثال این دیوانه در اردیبهشت‌ ماه امسال در یک اقدام ناباورانه یکی از بانک‌های خیابان نبرد شمالی را به آتش کشید که خوشبختانه با حضور به موقع آتش نشان‌ها به بانک صدمات جدی وارد نشد.


از دیگر آتش افروزی این مرد در امسال نیز می‌توان به آتش زدن چندین درب و خودرو در مناطق مختلف تهران اشاره کرد.


همچنین این مرد دیوانه در اواخر مهرماه امسال در خیابان ارجمندی دو دستگاه خودرو سواری پراید و سمند را به آتش کشید و متواری شد و ماموران کلانتری در محل حاضر و تحقیقات خود را برای دستگیری این دیوانه آغاز کردند.


ماموران در حال بررسی پرونده بودند که ناگهان آتش زدن یک دستگاه خودرو گران قیمت از طرق سامانه 110 در محدوده میدان شهدا اعلام می‌شود، لذا ماموران کلانتری سریعا به محل حاضر و از آنجایی که این آتش افروزی چند دقیقه پیش صورت گرفته بود، طرح مهار را در سطح منطقه به اجرا گذاشته و پس از چندین دقیقه موفق به دستگیری متهم شدند.


رئیس کلانتری 121 سلیمانیه سرهنگ علیرضا عظیمی درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران؛ گفت: این متهم که مردی روانی بود در ابتدا بازجویی به تمامی آتش افروزی خود در سطح شهر تهران اعتراف کرد  و در نهایت با تشکیل پرونده به مقام قضایی ارجاء شد.

news بازدید : 205 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

ایشان با آغاز ماه محرم در تبلیغی جهادی عازم منطقه محروم زهک سیستان شد و در روز سوم محرم غریبانه، دعوت حق را لبیک گفت و به لقاءالله پیوست

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز؛

مشرق نوشت: یک طلبه جهادگر، مهاجر الی الله حجةالاسلام رضا داوودی، در سفر تبلیغی ماه محرم  به لقاءالله پیوست.

  وی  از طلاب جوان، فاضل و سخت کوش مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) و حوزه علمیه خراسان و از شاگردان استاد حجةالاسلام والمسلمین نظافت بود که برای تبلیغ جهادی در ایام عزای حضرت اباعبدا... الحسین (ع)، به مناطق محروم کشور عزیمت کرده بود.

وی که از ابتدای ماه محرم و ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام به همراه جمعی از طلاب حوزه های علمیه مشهد و قم به مناطق محروم جنوب شرق کشور رفته بود، با اقتدا به یاران جوان سید الشهدا، در راه حسین سراز پا نشناخت و به دیار باقی شتافت

اخبار تکمیلی شامل زمان و مکان تشییع پیکر این مبلغ جوان حوزه علمیه متعاقبا اعلام می شود.

news بازدید : 201 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

کارشناس سلامت مادران مرکز بهداشت بویراحمد به عوارض زایمان‌های زودرس و دیرس مادران اشاره کرد و گفت: مادران باید به توصیه‌های ماماها و بهورزان در مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت توجه و دقت کنند.

فرناز شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تاکید بر این‌که مادران به عنوان عوامل مهم و تاثیرگذار در سلامت جامعه هستند به بارداری‌های پرخطر اشاره و اظهار کرد: بارداری‌های پرخطر شامل بارداری زیر 18 سال، بالای 35 سال، بارداری با فاصله کمتر از سه سال، سابقه سزارین در بارداری‌های قبلی، شکم پنجم، بارداری ناخواسته و سابقه بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، کلیوی و ریوی است.

کارشناس سلامت مادران مرکز بهداشت بویراحمد عوارض بارداری یا زایمان در سنین زیر 18 سال را افزایش احتمال مسمومیت حاملگی شامل فشار خون بالا، ادم، تاری دید، تشنج، سردرد و درد در ناحیه راست شکم عنوان کرد و گفت: احتمال افزایش کم‌خونی، زایمان سخت و طول کشیده، وقوع آسیب‌های زایمانی، زایمان زودرس و تولد نوزاد نارس را از دیگر مشکلات و عوارض بارداری زیر 18 سال است.

news بازدید : 157 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در جلسه امروز هیأت دولت پیشنهاد می‌دهیم تا مادران شاغل بتوانند در ایامی که مدارس و مهدکودک‌ها به علت آلودگی هوا تعطیل می‌شوند بتوانند از مرخصی اجباری استفاده کنند

شهیندخت مولاوردی در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس در خصوص اجرای افزایش مرخصی زایمان گفت: هم اکنون برخی از دستگاه‌ها به دلیل نداشتن بودجه مناسب افزایش مرخصی زایمان مادران را اجرایی نمی‌کنند مانند وزارت آموزش و پرورش که به دلیل کثرت مشمولان و تحمیل هزینه زیاد به این وزارتخانه در صورت اجرایی شدن این قانون تا کنون موفق به اجرای این قانون نشده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی نیز که اخیراً اعلام کرد اگر بخواهد قانون افزایش مرخصی زایمان را اجرا کند به بیش از 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که آن هم تأمین نشده است و به همین دلیل از سوی تأمین اجتماعی این قانون اجرا نمی‌شود.

مولاوردی همچنین در خصوص ازدواج سرپرست و فرزند خوانده نیز گفت: هم اکنون کار گروه حقوقی ما در حال بررسی این موضوع است تا بتوانیم لایحه‌ای را در این خصوص به مجلس ارائه دهیم و امیدواریم زودتر به نتیجه برسیم.

وی در خصوص بیمه زنان خانه‌دار نیز گفت: گزارش‌های آن گرفته شده است و فراکسیون زنان مجلس نیز در حال پیگیری این موضوع است و امیدواریم بتوانیم اجرای بیمه زنان خانه‌دار را برای 200 هزار نفری که در قانون بودجه 92 لحاظ شده است تا پایان امسال اجرایی کنیم.

مولاوردی همچنین درخصوص امکان تعطیلی مادران شاغل در زمان تعطیلی مهدها و دبستان‌ها گفت: در جلسه هیأت دولت امروز پیشنهاد می‌دهیم تا در ایامی که به دلیل آلودگی هوا مدارس و مهدها تعطیل می‌شود مادران شاغل به مرخصی اجباری بروند تا بتوانند در کنار فرزندان خود باشند

news بازدید : 232 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

معاون سازمان اوقاف با بیان اینکه باید نسبت به امر معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب، پایبند باشیم، گفت: یکی از خروجی‌های دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است و در کنار نماز و روزه قرار دارد و نباید آن را فراموش کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام  احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در استان گلستان، گفت: امروز مظلومیت امام حسین(ع) و قیام عاشورا، در کل جهان پیام رسانی شده است و خون تازه‌ای در رگ‌های شیعه جریان یافته است.

حجت الاسلام شرفخانی اظهارداشت: یکی از آموزه‌های این همایش، حسینی کردن فرزندان است که باید خانواده‌ها تلاش کنند تا سبک زندگی خود را برمبنای سبک زندگی حسینی قرار دهند.

وی اصرار بر گناه و نداشتن شناخت و معرفت نسبت به امام زمان(عج) را باعث ایستادگی در مقابل آن امام همام دانست و گفت: کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادگی کردند مسلمان و قرآن خوان بودند اما معرفت آنان نسبت به امام کم بود و نسبت به گناه اصرار داشتند و در نهایت امام را به شهادت رساندند.

news بازدید : 211 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

مدیر کل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: با بهره گیری از بیانات مقام معظم رهبری آموزش و پرورش و رسانه‌ها باید برنامه‌های مدون و واقع بینانه‌ای را برای ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، محمد اسماعیل مطلق امروز در مراسم رونمایی از گزارش جمعیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۳ در دانشگاه تهران درباره ارتقاء نرخ باروری در کشور گفت: بارداری در دوران نوجوانی معضل کشور ما نیست. کمیت و کیفیت مطلوب جمعیت باید همواره مورد توجه قرار گیرد. که در بیانات مقام معظم رهبری نیز دیده می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری با تأکید بر جمعیتی جوان، بانشاط و تحصیلکرده خواستار تجدید‌نظر در سیاست‌های تعدیل نسل شده‌اند.

مطلق اظهار داشت: مسائل کنترلی باید در کنار کار فرهنگی انجام گیرد تا مسائل حل شود. بدیهی است هر گونه آموزش باید با واقعیت ملموس جامعه منطبق باشد.

مدیرکل سلامت خانواده جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: فرهنگ‌سازی درباره جمعیت مطلوب خانواده با فرزندی سالم و صالح است.

news بازدید : 180 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

طبق اعلام هیئت رئیسه مجلس، جلسه رأی اعتماد به محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و بررسی صلاحیت و برنامه‌های وی، یکشنبه هفته آینده 26 آبان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جلسه رای اعتماد به محمود گودرزی وزیر پشنهادی ورزش و جوانان و همچنین بررسی صلاحیت و برنامه‌های وی، یکشنبه هفته آینده 26 آبان ماه راس ساعت 8 صبح در مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود.

حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز پس از عدم رای اعتماد مجلس به نصرالله سجادی، طی نامه‌ای، محمود گودرزی را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد.

news بازدید : 184 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

معاون مرکز آمار ایران گفت: سهم بارداری زنان کمتر از 15 سال در ایران ناچیز است اما میزان فوت مادران کمتر از 15 سال بیشتر از سایرین است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌ذبیح الله قائمی امروز در نشست رونمایی از گزارش جمعیت جهان در سال 2013 گفت: بررسی وضعیت تأهل زنان کمتر از 15 سال بر اساس نتایج سرشماری سال‌های 85 و 90 نشان می‌دهد که جمعیت زنان ایران در سال 90 نسبت به 85 ، حدود 7.4 درصد رشد داشته است.

قائمی اظهار داشت: سهم بارداری زنان کمتر از 15 سال در ایران ناچیز است اما با توجه به آمارهای جهانی باید مراقبت لازم را انجام دهیم. به خصوص نسبت زنان کمتر از 15 سال دارای همسر در ایران کاهش پیدا کرده است.

معاون مرکز آمار ایران اظهار داشت: درصد فوت مادران کمتر از 15 سال بیشتر از سایرین است.

وی تصریح کرد: در این باره پیشنهاد می‌شود تا مطالعه و بررسی رو‌شهای اندازه‌گیری نرخ‌ بارداری‌های غیررسمی نوجوانان اعلام شود و راه‌کارهایی برای کاهش ازدواج قبل از 15 سالگی و همچنین راهکارهای منطقه‌ایی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در تهران نسبت زنان زیر 15 سال دارای همسر 8 درهزار است در حالی که این رقم در سیستان و بلوچستان به 2 درصد نفر می‌رسد.

news بازدید : 181 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

اسکلت یا بازوی خارجی، برنده اولین جایزه مخترعین جوان در سال 2012 است.

به گزارش گروه خواندنی‌های خبرگزاری فارس، دستگاهی به نام بازوی تیتان، توسط چهار دانشجوی مهندسی مکانیک، ساخته شده است.

بازوی تیتان یک نمونه اولیه برای اندام فوقانی است که برای بلند کردن اجسام سنگین یا برای کسانی که از ناحیه بازوها یا شانه‌ها یا پشت صدماتی دیده‌اند استفاده می شود.

بازوی تیتان یک نوع دستگاه توانبخشی است و به کمک عضلات می‌رود. یکی از مزیت‌های این دستگاه ارزان بودن آن است که فقط 1500 یورو است. معمولا دستگاه هایی از این نوع بالای ده‌ها هزار یورو قیمت گذاری می‌شوند.

news بازدید : 199 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ حسینی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان گفت: کارشناسان پلیس فتا حین پایش فضای مجازی تبلیغی مبنی بر فروش قرص‌های چاق کننده و اشتها آورV.A.M در یکی از سایت‌های استان را مشاهده کردند که در آن فردی با هویت نامعلوم با گذاشتن شماره تلفن همراه اقدام به فروش و تبلیغ دارو و قرص افزایش وزن می کرد و ادعا کرده بود داروهای وی کاملا گیاهی بوده و حاوی ویتامین های B12 . .B9 B6 B3. B2. .B1 است.

وی با بیان این که بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این داروها قاچاق بوده و فروش آن در اینترنت غیر قانونی است، ادامه داد: مأموران پلیس فتا رسیدگی به پرونده را در دستور کار قرار داده و با هماهنگی قضایی طی دو مرحله تعداد 8 جعبه قرص حاوی حدود 300 بسته قرص نیروزا را به صورت غیر حضوری از متهم خریداری کردند.

news بازدید : 174 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

کمبود انگیزه و خشونت از چالش‌های مهم پرستاران کشور است

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: باید نیروی پرستار بیشتری تربیت کنیم. باید ظرفیت‌ها افزایش و قوانین جدیدی تدوین شود. چرا که در حال حاضر نبود انگیزه و خشونت نسبت به پرستاران در محل کار از چالش‌های این حوزه است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، مسعود فلاحی امروز در گردهمایی مدیران ارشد پرستاری از سراسر کشور که در وزارت بهداشت برگزار شد گفت: جامعه پرستاری با چالش‌های متعددی روبرو است از جمله کمبود نیروی پرستار، کمبود انگیزه و خشونت‌هایی که نسبت به این قشر ابراز می‌شود.

وی ادامه داد: سیاست‌های تربیت پرستار و مشکلات پرستارانی که ترک شغل کرده‌اند همچنین پروانه صلاحیت مراقبت‌های حرفه‌ای این قشر از جمله چالش‌های دیگری است که این حوزه را تهدید می‌کند.

فلاحی تصریح کرد: در آینده امیدواریم در حوزه پرستاری با افزایش ظرفیت‌ها، جایگزین کردن ظرفیت‌ها، تربیت نیروی پرستار و تدوین قوانین مربوطه بتوانیم مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

news بازدید : 185 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)
سالانه 108 هزار و 200 مجوز طرح ترافیک صادر می‌شود

نماینده شهرداری تهران در جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوا گفت: سالانه در شهر تهران 108 هزار و 200 فقره مجوز طرح ترافیک صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، وحید نوروزی در جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوا درباره توقف فروش آرم‌های روزانه در سطح شهر تهران اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور سالانه 108 هزار و 200 فقره مجوز طرح ترافیک صادر می‌شود و 15 هزار مجوز آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی نیز براساس مصوبه این شورا به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: برای شهرداری تهران درآمدزایی از طریق فروش آرم طرح ترافیک مهم نیست ضمن اینکه فروش آرم‌های طرح ترافیک سالانه درآمد بیشتری نسبت به مجوزهای طرح ترافیک روزانه دارد.

وی درباره اظهارات حسن کریمی مبنی بر اینکه در دولت گذشته هیچ اقدامی برای کاهش آلودگی هوا صورت نگرفته است از دولت فعلی انتظار داریم که به مسائل با انصاف‌تر نگاه کند اینکه در سالیان گذشته برای کاهش آلودگی هوا هیچ اتفاقی نیفتاده است صحیح نیست و ممکن است در 4 سال آینده نیز فردی بیاید و بگوید در دولت قبلی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا هیچ مشکلی برای توقف فروش آرم‌های طرح ترافیک روزانه نداریم.

news بازدید : 186 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز؛

مرد همسايه با ارسال پيامك‌هاي غيراخلاقي براي زن جوان كابوس زندگي وي شده بود.

 

به گزارش ایران؛ اوايل مردادماه سال‌جاري زن جواني با مراجعه به دادسراي خارك تهران پرده از سرنوشت سياهي برداشت و به بازپرس بيضي‌زاده گفت كه از مزاحمت‌هاي پيامكي يك ناشناس به تنگ آمده است.

 

اين زن گفت: دو سال پيش ازدواج كرده‌ام. مدتي است كه از شماره اعتباري يك ناشناس پيامك‌هاي غيراخلاقي برايم ارسال مي‌شود. ابتدا تصورم اين بود كه پيامك اشتباهي فرستاده شده است، توجهي نكردم اما ارســـال اين پيامك‌ها ادامه داشت و كار به جايي كشيد كه پيامك‌هاي عاطفي جاي خود را به پيام‌هاي كوتاه غيراخلاقي داد.

 

news بازدید : 187 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

دایی و خواهرزاده که پس از سرقت خودروی ریو به یک طلافروشی دستبرد مسلحانه زده بودند با انتشار تصاویرشان در رسانه ها شناسایی و در مخفیگاه جنگلی خود دستگیر شدند.

ساعت 16:15 یکم آبان ماه امسال وقوع یک فقره سرقت مسلحانه طلافروشی در شهرک ولیعصر(عج)، خیابان شهید رجایی به کلانتری 113 اعلام شد.

با حضور ماموران در محل طلافروشی و تحقیقات اولیه از صاحب مغازه مشخص شد دو سارق جوان با استفاده از یک قبضه اسلحه کمری و قمه اقدام به سرقت طلا و جواهرات از داخل ویترین طلافروشی کرده و پس از آن با یک دستگاه خودروی سواری ریو سفید رنگ از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران پرونده برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی قرار گرفت.


news بازدید : 198 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

او هنگام قدم زدن در گورستانی در برزیل ناگهان صدای ناله‌ای ضعیف را شنید و ناگهان متوجه حرکتی خفیف در خاک گوری که نزدیکش بود، شد.

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز؛

یک زن هنگامی که برای زیارت اهل قبور خود به گورستانی در سائوپائولو رفته بود، با شوک زندگی‌اش مواجه شد.

 

شبکه خبری سوئیس گزارش داد: او هنگام قدم زدن در گورستانی در برزیل ناگهان صدای ناله‌ای ضعیف را شنید و ناگهان متوجه حرکتی خفیف در خاک گوری که نزدیکش بود، شد.

 

بعد از آن صحنه‌هایی که در یک فیلم وحشتناک سراغ داریم، اتفاق افتاد. از این گور، دست یک مرد بیرون زد. او تلاش داشت خود را از زیر خاک بیرون بکشد. این زن گفت: شوکه شده بودم که می‌دیدم مردی که فکر می‌کردم مرده است، تلاش دارد از قبر بیرون بیاید.

 

این زن که خواست نامش فاش نشود، سریع پا به فرار می‌گذارد. اما نهایتا برمی‌گردد و به اورژانس خبر می‌دهد. پلیس ابتدا این تلفن را جدی نگرفت. اما زمانی که یکی از کارکنان گورستان واقعه را تایید کرد، آنها به حرف زن اطمینان کردند.

 

این حادثه حدود یک هفته پیش روی داد. روی یوتیوب ویدئوهای مربوط به این واقعه دست به دست می‌شود. در این ویدئو می‌توان دید که نیروهای امدادی چطور این مرد را از قبر بیرون می‌آورند. این مرد در حال حاضر در بیمارستان است.

 

 

news بازدید : 192 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

خواستگار سمج وقتي از دختر مورد علاقه اش جواب رد شنيد، او را ربود و به آتش كشيد.

به گزارش خبرنگار قانون، 27مهرماه امسال اعضای خانواده ای با مراجعه به دادسرای امور جنایی با طرح شکایتی عنوان کردند دخترشان از سوی خواستگار سابق خود ربوده و در خانه ای به آتش کشیده شده است.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم ربایی و شروع به قتل، پرونده برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده کارآگاهان با مراجعه به بیمارستان به تحقیق از دختر جوان پرداختند که او در اظهاراتش گفت: برای خرید از خانه خارج شده بودم که ناگهان خواستگار سابقم سد راهم شد و با تهدید چاقو مرا سوار یک دستگاه خودروی پراید نقره ای کرد، او سپس مرا به خانه ای در حوالی میدان نبوت برد و با بستن دست و پایم مرا به آتش کشید.

news بازدید : 177 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

در این میان توجه به این مورد نیز دارای اهمیت است که خودروسازان طرح‌های عملیاتی برای افزایش میزان تولیدات خود را ارائه نکرده‌اند و همواره ضرر ناشی از کاهش تولید و عدم دسترسی به مواد اولیه از موارد مورد اشاره آنها بوده است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، بازار خودرو که این روزها در سردرگمی به سر می برد برای روزهای متمادی و باز هم در صدر خبرها قرار گرفته است و در جدیدترین خبر در این حوزه که توسط غلامرضا شافعی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست اخیرش با دو خودروساز بزرگ کشور، افزایش قیمت تا پایان سال را ناممکن دانسته و این مورد را براساس مذاکراتي که با دو گروه خودروسازي سايپا و ايران خودرو انجام داده اعلام کرده است.

در این مراسم مدیرعامل سایپا نیز افزايش 3 تا 4 درصدي قیمت خودروها را مربوط به محصولات ارزبر اين خودروسازي عنوان کرده و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را مشروط به افزایش تولید دانسته است. شرطی که به خودی خود در فضای این روزهای بازار خودرو و کاهش بی‌سابقه تولید در ماه‌های اخیر، مناقشه‌برانگیز است.

 

news بازدید : 174 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

حراست هتل پارسیان آزادی در فعالیت خبرنگاران و عکاسان که برای پوشش خبری مدافع سابق رئال مادرید به این هتل رفته بودند اخلال به وجود آوردند.

به گزارش سرويس ورزشي جام نيوز، کاپیتان تیم ملی کشورمان و مدافع سابق رئال مادرید در هتل آزادی با یکدیگر دیدار کردند.


میشائیل سالگادو مدافع سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا که هفته گذشته به همراه مقامات فیفا برای ملاقات با مسئولان فوتبال کشورمان به ایران سفر کرده بود، با جواد نکونام کاپیتان تیم ملی کشورمان که به منظور سفر به تایلند به همراه سایر بازیکنان تیم ملی در هتل آزادی مستقر هستند، دیدار کرد.


پس از ملاقات اين دو نفر در هتل پارسیان، عصر امروز چند تن از خبرنگاران و عکاسان برای پوشش خبری این حضور در هتل آزادی حضور به هم رساندند.


بر همین اساس و پس از اینکه جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با سالگادو در لابی هتل آزادی حاضر شد، عکاسان قصد داشتند این رویداد را به ثبت برسانند که حراست این هتل مانع از این اتفاق شد و عکاسان و خبرنگاران را به بیرون از محوطه لابی هدایت کرد.



news بازدید : 203 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

ه گزارش سرویس حوادث جام نیوز؛

حوالی ساعت 9 صبح پنجشنبه یکی از روستاییان در منطقه جنوب شرق دماوند در تماسی با اداره محیط زیست شهرستان از حضور یک قلاده گربه وحشی در داخل منزلش خبر داد که در پی این گزارش، ماموران یگان محیط زیست دماوند با حضور در محل متوجه شدند یک قلاده گربه جنگلی با ورود به داخل منزل فرد روستایی برای تغذیه به محل نگهداری مرغ و خروس‌ها رفته است.

 

اسماعیل میران‌زاده در گفت‌وگو با سایت خبری محیط زیست ایران اظهار کرد: حوالی ساعت 9 صبح پنجشنبه یکی از روستاییان در منطقه جنوب شرق دماوند در تماسی با اداره محیط زیست شهرستان از حضور یک قلاده گربه وحشی در داخل منزلش خبر داد که در پی این گزارش، ماموران یگان محیط زیست دماوند با حضور در محل متوجه شدند یک قلاده گربه جنگلی با ورود به داخل منزل فرد روستایی برای تغذیه به محل نگهداری مرغ و خروس‌ها رفته است که صاحب خانه با صدای مرغ و خروس‌ها و پس از حضور در محل متوجه این حیوان وحشی شده است.

 

ایسنا نوشت: سرپرست اداره محیط زیست دماوند افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست دماوند با ادوات در اختیار پس از آرام‌سازی حیوان نسبت به زنده‌گیری و انتقال آن به اداره محیط زیست شهرستان اقدام کردند.

 

وی با اشاره به اینکه بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد این گربه به دلیل کهولت سن با مشکل فک و دندان روبه‌روست اظهار کرد: گربه مذکور بر اساس بررسی‌های اولیه کارشناسان «گربه جنگلی» است که در صورت امکان نسبت به رهاسازی آن اقدام می‌شود و در غیر این صورت تا زمان امکان رهاسازی، در مراکز مجاز تحت نظارت سازمان محیط زیست نگهداری خواهد شد.

 

میرانزاده با تقدیر از همکاری خوب مردم درخواست کرد در صورت مواجه شدن با حیوانات وحشی سریعا مراتب را با ادارات محیط زیست شهرستان یا اداره کل محیط زیست استان تهران در میان بگذارند.

news بازدید : 191 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)


به گزارش سرویس حوادث جام نیوز؛

دختر خوشتیپی که در حین پرو ، مانتو و شلوار سرقت می‌کرد، با هوشیاری صاحب مغازه به دام افتاد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ چند روز گذشته مردی به 110 تماس گرفت و بیان داشت که دختر سارقی را که از مغازه‌اش سرقت کرده، گرفته است.


به دنبال این موضوع یک واحد گشت کلانتری یوسف‌آباد به آدرس خیابان اسدآبادی اعزام شدند و پس از حضور در محل دو نفر به نام‌های محسن و مجید به پیش ماموران آمده و گفتند که دختر خوشتیپی که الان در مغازه به دام افتاده به داخل مغازه پوشاک فروشی ما آمد و با چرب زبانی قصد گمراه کردن ما را داشت و بعد از پرو چندین مانتو و شلوار هیچ یک از اجناس را نپسندید و قصد خروج از مغازه را داشت که ناگهان ما متوجه کم شدن یک مانتو و شلوار شدیم و از خروج این دختر از مغازه ممانعت کردیم و با 110 تماس گرفتیم.


پس از گفته‌های شاکیان، مامور زن در بررسی اولیه از این سارق حرفه‌ای متوجه شد که دختر جوان یکی از مانتو و شلوار‌‌های پرو کرده را پس نداده و زیر لباس اصلی خود پوشیده است. لذا متهم جهت بررسی بیشتر موضوع و کشف سایر جرائمش به کلانتری منتقل شد.

 

رئیس کلانتری یوسف آباد سرهنگ فرامز مهری درباره این خبر گفت: متهم پس از اعتراف در چندین مورد سرقت مانتو و شلوار به همین روش به مقام قضایی ارجاء شد.

sportnews بازدید : 178 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش افکارنیوز، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به دنبال درج خبری با عنوان "آتش سوزي در پرواز پكن - تهران مهارت خلبان جان مسافران را نجات داد" جوابیه ای را به شرح ذیل به ارسال کرده است:

بعد از برخاستن هواپيماي بويينگ ۷۴۷ از باند فرودگاه پكن، خلبان پرواز متوجه افزايش دماي دروني يكي از موتورهاشده و به منظور جلوگيري از آسيب رسيدن به موتور معيوب تصميم مي گيرد موتور معيوب را خاموش و با سه موتوربه فرودگاه پكن باز گردد.

sportnews بازدید : 168 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

پرواز شب گذشته کیش‌ایر در مسیر تهران-مشهد با ۵ ساعت تأخیر، امروز انجام شد؛ وقتی مسافران این پرواز در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان دفتر کیش‌ایر به آنها متذکر شدند، کارمند کیش‌ایر با عصبانیت به یکی از مسافران جانباز این پرواز حمله‌ور شد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پرواز شماره 7067 شرکت هواپیمایی کیش‌ایر که قرار بود شب گذشته ساعت 19:45 مسافران را از تهران به سمت مشهد جابه‌جا کند، با بیش از پنج ساعت تأخیر انجام شد در حالی که حاشیه‌های زیادی برای مسافران این پرواز داشت.

یکی از مسافران این پرواز در این‌باره به فارس گفت: مسئولان کیش‌ایر ‌قبل از این پرواز با ما تماس گرفتند که پرواز مذکور تأخیر اولیه دارد و حدود ساعت 22 شب (دیشب) انجام می‌شود.

این مسافر که جانباز 60 درصد قطع عضو است، ادامه داد: ما که از ساعت 18 در ترمینال منتظر مانده بودیم،  حدود ساعت 20 تا 21 خود را برای سوار شدن به هواپیما آماده کردیم اما این بار اعلام کردند که این پرواز ساعت 40 دقیقه بامداد امروز برقرار خواهد شد.

news بازدید : 183 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)
جوان دستفروشي كه در جريان يك درگيري خياباني مرد ديگري را با ضربات چاقو از پا درآورده بود، در حالي كه پيش از اين به‌طور غيابي محاكمه و به قصاص محكوم شده بود با اعلام رضايت اولياي دم از مجازات نجات يافت. به گزارش اعتماد، در ابتداي جلسه رسيدگي به اين پرونده كه صبح ديروز در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي اصغر عبداللهي برگزار شد، ابتدا ثقوري، به‌عنوان نماينده دادستان در جايگاه حاضر شد و در دفاع از كيفرخواست گفت: برابر محتويات پرونده، اكبر 23 ساله متهم است روز 16 اسفند ماه سال 89 در جريان درگيري خياباني با جوان ديگري به‌نام محمود در اسلامشهر او را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. هرچند متهم بعد از ارتكاب قتل تا مدت‌ها متواري بود اما پرونده وي در دادگاه كيفري استان تهران رسيدگي و وي به‌طور غيابي به قصاص محكوم شد. نماينده دادستان ادامه داد: با وجود صدور اين راي تلاش‌هاي ماموران پليس آگاهي براي دستگيري اكبر ادامه يافت تا اينكه سرانجام وي روز 25 اسفندماه سال 89 دستگير شد. هرچند در ابتدا اولياي دم مقتول خواستار قصاص قاتل فرزندشان شده بودند اما در ادامه آنها حاضر به گذشت از خونخواهي شدند. از اين رو طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامي خواستار مجازات متهم به لحاظ جنبه عمومي جرم هستم. در ادامه اكبر در جايگاه ايستاد و ضمن پذيرش اتهامش در دفاع از خود گفت: از مدت‌ها قبل يك توليدي كفش داشتم. اما كسب و كارم رونق چنداني نداشت. شب عيد بود و تعداد زيادي كفش روي دستم مانده بود. يكي از دوستانم پيشنهاد كرد كفش‌ها را در خيابان حراج كنيم. متهم ادامه داد: آن روز من و دوستم بين بقيه
news بازدید : 188 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)
مرگ اسرار‌آميز دختر ايراني در سقوط از طبقه دهم يك هتل در دوبي از سوي بازپرس جنايي پايتخت رازگشايي خواهد شد به گزارش ایران، همسفران اين دختر تيزهوش كه دو پسر و يك دختر هستند و در بازداشت به سر مي‌برند ادعاهاي عجيبي دارند. سقوط مرگبار ساعت هفت غروب 28 فروردين ماه سال جاري مسافراني كه در هتل معروف دوبي در حال استراحت يا سرگرم تفريح بودند صداي جيغ بلندي را شنيدند و با صحنه‌اي وحشتناك روبه‌رو شدند. جسد دختري جوان روي سنگفرش محوطه بيروني‌هتل افتاده بود و چند زن و مرد از پنجره طبقه دهم يكي از اتاق‌ها وحشت‌زده به پايين نگاه مي‌كردند. دقايقي نگذشته بود كه تيمي از مأموران پليس محلي دوبي خود را بالاي سر جنازه رساندند و در تحقيقات خود دريافتند قرباني دختر 21 ساله ايراني به نام «فروغ» است كه با يك تور مسافرتي براي گردش 3 ساعت پيش به دوبي وارد شده است. وقتي بررسي‌ها نشان داد فروغ دانشجوي مديريت صنعتي دانشگاه اهواز است ماجراي مرگ مرموز وي از سوي ليدر تور هوايي به دانشگاه اهواز گزارش شد.وقتي استادان دختر دانشجو در جريان مرگ وي قرار گرفتند به پدر و مادرش در ايذه خبر دادند.از سوي ديگر، ماجراي مرگ اين دختر ايراني به مقامات سفارتخانه ايران در امارات اطلاع داده شد و اقدامات ويژه براي انتقال جسد فروغ به خاك ايران صورت گرفت و همسفران اين دختر نيز تحت تعقيب قضايي و پليسي قرار گرفتند. شكايت در تهران پدر فروغ كه هنوز باور ندارد دخترش بدون اجازه وي به دوبي سفر كرده باشد پس از مراسم خاكسپاري به دادسراي امور جنايي تهران رفت و از همسفران فروغ شكايت كرد. بدين ترتيب، اسلام 32، كاظم 29 و رزا 32 ساله كه در اين سفر مرگبار فروغ را همراهي كرده بودند بازداشت شدند. در اين مرحله بازپرس قريشي‌زاده از شعبه دوم دادسراي جنايي تهران به تيمي از پليس مأموريت داد كه تحقيقات فشرده‌اي را در خصوص رازگشايي سقوط مرگبار دختر دانشجو در دوبي به عمل آورند. همسفران فروغ در بازجويي‌ها خود را در مرگ اين دختر بي‌گناه دانستند و اين در حالي بود كه پليس دوبي در گزارش تجسس‌هايش اعلام كرده بود اين چهار دختر و پسر ايراني در هتل به اتاق‌هاي يكديگر رفت و آمد داشته‌اند!
news بازدید : 189 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز؛ سرهنگ عباسعلی محمدیان گفت: در ساعت 21 روز بیستم مهرماه امسال وقوع یک مورد سرقت مسلحانه خودروی 206 در خیابان سازمان آب به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع داده شد که به دنبال آن علاوه بر عوامل کلانتری، به دلیل حساسیت موضوع تیم تخصصی مبارزه با سرقت‌های مسلحانه نیز در محل حاضر شدند. وی با تاکید بر اینکه برخورد با جرایم خشن نظیر زورگیری، سرقت مسلحانه، قتل، جرایم جنسی و ... با حساسیت بالا و امکانات ویژه‌ای توسط پلیس آگاهی پیگیری می‌شود، افزود: در این مورد نیز کارآگاهان با انجام تحقیقات در محل حادثه و استماع اظهارات شهود و مالباخته، سرنخ‌هایی را به دست آوردند. محمدیان با بیان اینکه پوشیده بودن صورت متهمان و زمان وقوع حادثه که شب هنگام بود، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی آنان را با مشکلاتی روبرو کرد، افزود: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه هشتم آبان ماه امسال وقوع یک مورد سرقت مسلحانه ناموفق در حوزه کلانتری 134 اطلاع داده شد. وی با بیان اینکه در این حادثه سارقان مسلح قصد سرقت یک دستگاه خودروی آزرا در شهرک غرب را داشتند، افزود: بررسی شیوه سرقت و آثار بجا مانده از متهمان سبب شد تا کارآگاهان متوجه ارتباط بین این دو سرقت شوند. رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه پس از چند روز از سرقت اولیه، خودروی 206 سرقتی نیز که در خیابان رها شده بود، کشف شد ادامه داد: بررسی محل رها شدن خودرو و آثار به جا مانده در آن، سرنخ‌های جدیدی را پیش روی کارآگاهان قرار داد تا اینکه ماموران در ادامه تحقیقات خود سرکرده باند که فردی 29 ساله به نام «پیروز» بود را شناسایی کردند. محمدیان با بیان اینکه محل اختفای دیگر همدستان «پیروز» نیز از سوی کارآگاهان شناسایی شد، افزود: سرانجام پس از گذشت حدود چهار روز از سرقت مسلحانه دوم، ماموران در سه عملیات همزمان اقدام به دستگیری اعضای این باند کردند.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    حمایت از ما

    ضمن عرض خوشامدگویی از شما دوست عزیز تقاضامندیم با کلیک روی تبلیغات از ما حمایت کنید.باتشکر

    تماس با ما

    jonbesh1404@yahoo.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 112
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1445
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 141
  • باردید دیروز : 100
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 637
  • بازدید ماه : 1,633
  • بازدید سال : 13,411
  • بازدید کلی : 999,360