خواص کنجد و مصرف آن برای ویتامین

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 52
نویسنده پیام
bmtips آفلاین


ارسال‌ها : 2
عضویت: 24 /9 /1399


خواص کنجد و مصرف آن برای ویتامین
کنجد التهاب را کاهش می‌دهد
پیش از این گفتیم که در گذشته آشوریان و نیاکان ما از کنجد به عنوان مرهم و دارو استفاده می‌کردند. این روزها محققان ثابت کرده‌‌اند که کنجد باعث کاهش و التیام التهاب می‌شود. مشکلات کبد و کلیه، مشکلات قلبی و بیماری‌هایی همچون چاقی مزمن و سرطان باعث بروز التهاب در بدن می‌شوند. در این صورت مصرف کنجد می‌تواند کمک بسزایی بکند و همچون مرهم و دارو عمل کند.م

شما می‌توانید مقدار ۱۸ گرم تخم کتان و ۶ گرم دانه کنجد و ۶ گرم تخم کدو را با یکدیگر ترکیب کنید و به مدت ۳ ماه، هر روز آن را بخورید. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ۳ ماهه این ترکیب به کاهش ۵۱% از التهاب بدن کمک می‌کند.

کنجد منبع خوب ویتامین ب است
از دیگر خواص کنجد این است که دانه کنجد منبع خوبی از انواع ویتامین ب است. تنها ۳۰ گرم از کنجد حاوی ۱۹% تیامین یا ویتامین ب۱، ۸% نیاسین یا ویتامین ب۳ و ۱۴% ویتامین ب۶ است. بهتر است بدانید که ویتامین ب به بهبود عملکرد سلولی و متابولیسم بدن (سوخت و ساز بدن) کمک بسزایی می‌کند.

همچنین ویتامین ب به افرادی که مشکلات روانی و ذهنی همچون افسردگی دارند، کمک بسزایی می‌کند. در واقع کمبود ویتامین ب عامل اصلی خستگی، ضعف، یبوست، مشکلات عصبی، پریشان حالی و حتی افسردگی است که هرگز نباید مصرف آن را فراموش کنید.

کنجد به ساختار سلول‌های خونی کمک می‌کند
بدن برای ساخت سلول‌های خونی به مواد مغذی همچون کنجد نیاز دارد. جالب است بدانید که تنها ۳۰ گرم از کنجد خام و پوست‌کنده حاوی ۲۴% آهن، ۱۳۶% مس و ۵% ویتامین ب۶ است. آهن ترکیب اصلی هموگلوبین است که اکسیژن را به سلول‌های خونی می‌رساند و ویتامین ب۶ و مس به ساخت هموگلوبین کمک می‌کنند.

تفاوتی ندارد که از کنجد خیس، پخته یا خام استفاده می‌کنید. کنجد به هر شکلی به ساختار و تشکیل سلول‌های خونی کمک می‌کند. از این رو محققان و پزشکان مصرف ۳۰ گرم کنجد در وعده‌های غذایی روزانه را توصیه می‌کنند.

کنجد قند خون را کنترل می‌کند
کنجد میزان کربوهیدرات کمی دارد و در مقابل، حاوی پروتئین و چربی مفیدی است که تمام این عناصر به کنترل قند خون بدن کمک بسزایی می‌کنند. همچنین کنجد شامل ترکیب پینورسینول است که در بهبود عملکرد آنزیم مالتاز دستگاه گوارش تأثیر دارد.

غذاهایی همچون نان و ماکارونی حاوی کربوهیدرات و قند هستند و ممکن است مصرف بیش از اندازه این غذاها قند خون را بالا ببرند. آنزیم مالتاز باعث می‌شود که قند خون به میزان چشمگیری کاهش یابد و کنترل شود. از این رو شما می‌توانید با کاهش قند و کربوهیدرات و افزایش مصرف کنجد در برنامه غذایی، شاهد کنترل قند خون باشید

دوشنبه 24 آذر 1399 - 16:38
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group