loading...
بزرگترین تشکل دانشجویی ایران جنبش 1404
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
وقتی دوشاخه عاشق پریز شود! 2 193 vahidabbasi
بازم اووووومدم 0 62 maktab110
خواص کنجد و مصرف آن برای ویتامین 0 52 bmtips
رنگ سال 2021 چه رنگی است 0 47 bmtips
تبلیغات اضافی در مرورگر 2 189 shiva13
چرا مطلب کمه؟ 7 240 shiva13
آخرین بازدید 6 213 shiva13
تشکر ویژه porya733از مدیران ومسئولین 2 441 maktab110
رزمنده ایرانی و امریکایی 63 1741 maktab110
قالب رمانتیک 0 169 fmf66642
روش تهیه‌ی سوپ جو و معرفی انواع آن 1 562 fmf66642
احادیث امام موسی کاظم(ع) 5 548 fmf66642
یه چیزایی میگم حتما بخونید ولی نشنیده بگیرید/خیلی دوست دارم... 27 752 fmf66642
تصاویر کودکان 66 1820 fmf66642
احادیث امام زین العابدین(ع) 7 535 fmf66642
باز کردن سایت 2 260 sina4711
داستان کوتاه و زیبای دریای دزد و قاتل! 1 159 shiva13
داستان کوتاه جالب و آموزنده راهی آسان تر!! 2 155 shiva13
ولادت حضرت فاطمه 0 170 fmf66642
داستان زیبای مرد کور 1 143 fmf66642
..... 2 171 fmf66642
اس ام اس چهارشنبه سوری (2) 1 227 fmf66642
نور عشق (فریدون مشیری) 0 122 asma
داستان آموزنده دزد باورها 0 165 asma
توهم يك مرد (طنز) 0 158 asma
elena بازدید : 239 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

خواستگار عزیز! به من دروغ بگو!

آیا او ادعا‌هایش درست است یا تنها برای به دست آوردن دل شما چنین حرف‌هایی را به زبان می‌آورد؟ و آیا او همین‌قدر آرام و قابل اعتماد است یا قرار است بعد از رسیدن به شما، نقاب از چهره‌اش بردارد و فرد دیگری شود؟ جواب دادن به این سۆال‌ها کار هر کسی نیست. اما اگر شما، بتوانید زبان بدنش را رمزگشایی کنید، می‌توانید تا حدودی از درست بودن حرف‌هایش مطمئن شوید و بدانید خود واقعی‌اش، همین فرد است یا نه! پس پیش از آنکه جواب نهایی را بدهید، در خواندن زبان بدن حرفه‌ای شوید. باقی در ادامه مطلب ...

elena بازدید : 388 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)


1 - اگر در خانواده پدری و زندگی مجردی خود ، مسئولیت کاری را به عهده نمی گیرید یا در مسئولیت محوله تعلل می ورزید. ( تنبلی و بی مسئولیتی)
2 – اگر با پدر، مادر، برادر و خواهر خود (‌که به نظر شما غیر منطقی بوده یا اخلاق دلخواه شما را ندارند) ارتباط سازنده و راضی کننده ندارید و نتوانسته اید تعامل قابل قبولی ایجاد نمائید.(عدم تعامل و ارتباط اجتماعی صحیح با دیگران)
3 – اگر در زندگی ، مرتب شغل خود را عوض کرده اید، با دوستان زیادی به خاطر مشکلاتی قطع رابطه نموده اید، رشته تحصیلی خود را تغییر داده یا ترک تحصیل کرده اید، علائق خود را نیمه کاره رها کرده اید و ثبات فکری ، احساسی و رفتاری ندارید.( عدم ثبات فکری، احساسی و رفتاری)

جنبش 1404 بازدید : 206 چهارشنبه 15 آبان 1392 نظرات (0)

در حال حاضر سرطان ریه بیشترین میزان كشتار را در میان انواع سرطان ها ( بدون در نظر گرفتن سرطان پوست ) به خود اختصاص داده است.
از آنجایی كه تمام افراد درگیر با این بیماری جمعیت دودی هستند ( سیگاری ها ) و گرایش جوانان به استعمال دخانیات از روند رو به رشدی برخوردار است، بر آن شدیم تا راهكارهایی را برای ترك سیگار به شما توصیه كنیم، زیرا استعمال دخانیات ، نه تنها مضرات فردی را به دنبال خواهد داشت، بلكه اشخاص مرتبط با افراد سیگاری نیز جزو جمعیت در معرض خطر به شمار می آیند.
اگر تصمیم گرفته اید سیگار را ترك كنید، از برخی مواد غذایی كه ممكن است وابستگی شدید شما را به دود سیگار كاهش دهد ، استفاده كنید:

خوردن جو دوسر و فرآورده های آن ممكن است به شما برای ترك سیگار و رهایی از اعتیاد به نیكوتین كمك كند. این ماده غذایی سرشار از فیبر، ویتامین B1 ( چیزی كه برای آرامش اعصاب و روان ضروری است)، ویتامین های E و C و سایر املاح است. در آزمایشی كه در یك جمعیت 13 نفره در هند، انجام گرفته بود، مشاهده شد 5 نفر از آنهایی كه از جو دوسر استفاده كرده بوند به كلی سیگار را ترك كردند و در 7 نفر ، تعداد سیگاری كه دود می كردند به نصف كاهش یافته و فقط یك نفر بود كه مصرف جو دوسر در او تغییری ایجاد نكرده بود (مقاوم به هر نوع درمان)!!

نتیجه آزمایش، یافتن عصاره جو دوسر به عنوان یك ماده موثر در ترك اعتیاد به سیگار بود.

جنبش 1404 بازدید : 208 چهارشنبه 15 آبان 1392 نظرات (0)

اگر چه خميازه تا به امروز به عنوان نشانه‌اي از خستگي و ملالت محسوب مي‌شد، به گفته دانشمندان ممكن است نشانه‌اي از داغ‌ شدن سر هم باشد.

به گزارش ايسنا، پژوهش انجام شده توسط اندرو گالوپ، دستيار تحقيق فوق دكتري دپارتمان بوم شناسي و زيست شناسي تکاملي دانشگاه پرينستون براي اولين بار از انسانها براي نمايش تغييرات در بسامد خميازه كشيدن مبني بر فصلهاي مختلف استفاده كرده‌است.

همچنين طبق اين تحقيقات، افراد در زماني كه دماي محيط از دماي بدن بيشتر مي‌شود، كمتر خميازه مي‌كشند.

گالاپ به همراه محققان مركز علوم حشرات دانشگاه آريزونا در مجله Frontiers in Evolutionary Neuroscience گزارش كرده‌اند كه اين اختلاف فصلي نشان دهنده اين مطلب است كه ممكن است خميازه به عنوان شيوه‌اي براي تنظيم حرارت مغز كاربرد داشته باشد.

اين محققان در پژوهش خود به بررسي بسامد خميازه 160 داوطلب در زمستان و تابستان ايالت آريزونا پرداختند. آنها دريافتند كه اين افراد در زمستان‌ها بيشتر خميازه كشيده‌اند در حالي كه در تابستان، با حرارت مساوي يا بيشتر محيط از دماي بدن، اين مساله كاملا عكس بود. از اين رو آنها نتيجه گرفتند كه مغز در دماهاي بالاتر چاره‌اي براي دفع گرما نداشته و بر مبناي نظريه تنظيم حرارت خميازه، از آن براي خنك شدن با ورود هوا به مغز استفاده مي‌كند.

news بازدید : 229 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)

شايد داشتن شکمي صاف و بدون چربي‌هاي انباشته براي بسياري افراد آرزوي دست نيافتني باشد، اما واقعيت آن است که... چربي ذخيره شده در شکم يکي از مقاوم ترين و هشدار دهنده ترين نوع چربي ها از نظر ايجاد مشکلات عروقي و قلبي و بيماري هاي متابوليکي در شخصي است که هرساله نيز بر بزرگي شکم وي افزوده مي شود. شايد داشتن شکمي صاف و بدون چربي‌هاي انباشته براي بسياري افراد آرزوي دست نيافتني باشد، اما واقعيت آن است که آب‌کردن چربي‌هاي انباشته شده شکم با داشتن يک رژيم غذايي اصولي، معتدل و هميشگي و سي دقيقه تا يک ساعت پياده‌روي پيوسته در روز ممکن خواهد بود. نبايد فراموش کرد که چربي ذخيره شده در شکم يکي از مقاوم ترين و هشدار دهنده ترين نوع چربي ها از نظر ايجاد مشکلات عروقي و قلبي و بيماري هاي متابوليکي در شخصي است که هرساله نيز بر بزرگي شکم وي افزوده مي شود. حتي بررسي ها نشان داده است که افزايش دور کمر آقايان بيش از 102 سانتي متر و در خانم ها بيشتر از 89 سانتي متر به افزايش خطر ابتلا به ديابت و بيماري هاي عروق قلب يا سندرم متابوليک منجر مي شود. دکتر بهروز توانا، متخصص طب فيزيکي و توانبخشي نيز معتقد است که براي کوچک کردن شکم روش هاي انقباضي در جا بسيار موثر است که براي اين منظور بايد هر روز صبح پس از برخاستن از خواب 10 مرتبه عضلات شکم و پشت را، هر مرتبه به مدت 10 ثانيه منقبض و سپس از حالت انقباض خارج کرد. چنين روشي اگر هر روز به طور پيوسته صورت بگيرد يک عادت شده و باعث سفتي شکم و جلوگيري از افتادگي آن مي شود.

news بازدید : 223 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)

خبرگزاری دانشجو: از ویتامین های لیموترش می توان درصد بالای ویتامین ث، ویتامین های گروه ب و ویتامین آ، و از املاح معدنی بی شمار و بسیار مفید آن پتاسیم، منگنز، منیزیم و ... را نام برد. لیموترش عامل زیبایی لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود. مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود، برای پاکسازی لکه های پوستی می توانید آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیمو ترش با گلیسیرین می توانید خستگی پوست و ترک های پوست را از بین ببرید.

faeze7 بازدید : 513 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)

 

 

ایمنی در صنعت :

 

 

 

اصولاً ایمنی­ صنعتی رشته ­ايست گسترده که به مجموعه­ تدابیر، اصول ­ومقرراتی گفته­ می­شود که بابه ­کارگرفتن آنها می­توان نیروی­انسانی و سرمایه را دربرابر خطرات­ گوناگون در محیط­های صنعتی به­ گونه­ ای مؤثر و کارا نگهداری­کرد و به ­این­وسیله یک محیط­کار بی­خطر و سالم برای افزایش کارایی کارکنان به­وجود آورد.

ایمنی به ­طور صددرصد و مطلق وجود ندارد و عملاً هم هیچ­­گاه حاصل نخواهد شد از این­روست که گفته می­شود ایمنی حفاظت­نسبی در برابر خطرات است.

یک ­مکان، یک کارمعین و یا یک­ دستگاه ­زمانی ایمن انگاشته می­شود که احتمال خطر مرگ، مجروح­ شدن و یا ابتلا­به بیماری برای کسانی­که درآنجا بوده یا با آن­ دستگاه کار می­کنند درحد­قابل­ قبول پایین باشد.به ­طورکلی، می­توان چنین گفت که میزان خطر قابل­ قبول با پایین ­آمدن سطح­ ایمنی، افزایش و با افزایش سطح­ ایمنی کاهش می­یابد.درواقع بهداشت­ حرفه­ ای بیماری­ها را کاهش می­دهد و ایمنی­صنعتی به کاهش تمام خطرات می­پردازد.

 

 

 

عوامل اصلی در مدیریت ایمنی:

 

1-   برنامه ­ریزی ایمنی

 2- سازماندهی ایمنی و فعالیت­های آن

 3- هدایت برنامه ­های ایمنی

4- کنترل عملکردها و نتایج حاصله

بهداشت به ­معنای مصون­ داشتن کارکنان از بیماری و سالم نگه­داشتن وضعیت­ جسمانی و روانی آنهاست. ایمنی به­ معنای محافظت­ کردن کارکنان از آسیب­های مربوط به حوادث­ کاری است. این ­عوامل حائزاهیمت است، زیرا کارکنانی که از سلامتی برخوردارند و در محیطی ایمن کار می­کنند ثمربخش­ت رند. به این­دلیل مدیران­  آینده ­نگر، حامی برنامه ­های پیشرفت­ بهداشت و ایمنی هستند. امروزه به­ دلیل ملاحظات ­قانونی تمام سازمان­ها موظف به مراقبت­ بهداشت و ایمنی ­کارکنان خود هستند.

لازم به ذکر است که اصول­ایمنی و بهداشت­ حرفه ­ای نیز علاوه بر اثرات غیرمستقیم بر بهره­وری و بازده اقتصادی واحدهای­ صنعتی، به­ طور مستقیم بر این موارد تأثیر دارد.

بطور کلی خسارات مالی یا جانی، عواقب و پیامدهای منفی تمامی حوادث­صنعتی را تشکیل می­دهند.

بنابراین وقوع­حوادث یا سبب آسیب دیدن دستگاه­ها و تجهیزات، موادخام، محصولات یا محیط­ کار می­شود و یا صدمات غیرقابل ­جبران جسمی و جانی را به همراه خواهد داشت.

مزایای توجه به رعایت اصول­ایمنی و بهداشت­حرفه­ای به شرح زیر است:

برای کارگر :

1-  افزایش روحیه

 2- کاهش فشار کار 

 3- کاهش جراحات و صدمات

 4- کاهش حوادث 

 5- افزایش راحتی 

 6- افزایش حفظ رفاه و سلامتی    

7- افزایش سطح بهداشت کار           

برای کارفرما :

1-  کاهش حوادث

 2- افزایش کیفیت محصول

 3- افزایش کارایی کارکنان

  4- کاهش خطاها

  5- کاهش مخارج درمانی کارگران

  6- استفاده بهتر از نیروی انسانی

 7- کاهش مخارج تولید.

لازم است مدیران و کارفرمایان به اهمیت و ارزش حفاظت­صنعتی پی ببرند.باید از زیان­های مادی ناشی­از حوادث­صنعتی (اعم از مستقیم و غیر­مستقیم آگاهی داشته باشند مضافاً از همه مهم­تر به ارزش و منزلت عامل انسانی و سلامت او توجه کند.لازم است مدیریت بر تمام­کارکنان و محیط­کار تأثیر داشته باشد وعوامل ایمنی محیط را که در کم­کردن حوادث مؤثرند به نحو مطلوب بشناسند و کوشش و توان خود را در حفظ و سلامت کارکنان و ماشین­آلات به نحو مطلوب مصرف کند.

ایمنی شرایطی است که منابع انسانی را از عوامل مضری که می­تواند سلامتی آنان را به خطر اندازد، مصون می­دارد مسئولیت عمده ایمن­سازی محیط­کار به­عهده مدیران سطوح بالای سازمان به­ویژه مدیران پرسنلی است. البته اهمیت همکاری کلیه کارکنان را در محیط­امن نمی­توان نادیده گرفت.

به­عبارت­دیگر ایمنی­کار عبارت است از:فراهم آوردن موجباتی که از بیماری­ها و حوادث ناشی­از کارهای صنعتی جلوگیری می­کند.یعنی هر چه تعداد حوادث ناشی از کار کمتر باشد می­توان گفت که ایمنی بیشتری در محیط کار وجود دارد.

 

 مهندسی­ایمنی­صنعتی مسائلی که ایمن­کردن محیط­کار مورد­توجه قرار می­گیرند عبارتند از:

    الف- پیشگیری از حوادث

    ب- عوامل انسانی 

    ج- طراحی و جا­نمایی دستگاه­ها و تجهیزات

    د – مدیریت و راهبری ایمنی

    ه – آموزش 

    و – بازرسی

حیطه فعالیت مهندسی­ایمنی امروزه گسترده­تر شده­است و به شاخه­ها و گرایش­های گوناگون دانشگاهی گسترش یافته است که عبارت است از :

1-      مدیریت خطر

    2- پیشگیری از خطرات 

    3- مهندسی آتش سوزی 

    4- کنترل خطر

مدیریت، مسئول­ایمنی و بهداشت­کارکنان است، همانگونه که یک مدیر برای بهره­وری و سودآوری مسئولیتی سنگین دارد، درمورد ایمنی و بهداشت نیز چنین­وضعیتی صادق است تولید ازدست­رفته ممکن­است از­طریق بهبود مدیریت مجدداً به­دست آید. اما هیچ­راهی برای جبران تلفات­انسانی که درنتیجه بروزحوادث حاصل می­شود، وجود ندارد. این­نکته موردتوافق متخصصان علم­مدیریت است که تنها 15 درصد از مشکلات سازمان یا کارخانه ممکن­است به وسیله کارکنان حل و کنترل شود، درصورتی­که 85 درصد این مشکلات را می­توان از­طریق مدیریت مهار کرد.

zlatan بازدید : 518 سه شنبه 15 اسفند 1391 نظرات (0)

همواره انسان یک نمونه شگفت انگیز برای شناخت به شمار می رود و موارد بی شماری در مورد انسان ناگفته باقی مانده است. در این مقاله به ده واقعیت جذاب درباره ی مغز انسان خواهیم پرداخت، تا شاید دید بهتری نسبت به مهمترین عضو بدن خود داشته باشید...
واقعیت اول: بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است

بیشتر مردم تصور می کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می کنند. 75 درصد مغز را آب تشکیل می دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می دهد. بقیه مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است.
واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ خونی در مغز وجود دارد!

این به این معنی است که اگر تمام رگهای خونی مغز را در امتداد یکدیگر قرار دهیم، شما می توانید آن را 4 بار دور کره زمین بپیچانید! یا اینکه کره ماه را با رگ های مغز دو نفر به زمین متصل کنید.
واقعیت سوم: مغز شما بین 10 تا 23 وات برق تولید می کند!

این قدرت برای روشنایی دو لامپ کم مصرف کافیست. بخش عمده ای از این قدرت تولید شده به منظور ارتباط عصبی مغز با دیگر اعضا استفاده می شود.
واقعیت چهارم: استفاده از غذای سالم، هوش را افزایش می دهد!

طبق تحقیقاتی که در یک موسسه در نیویورک انجام شده، اگر شما در وعده ناهار غذایی بخورید که هیچگونه مواد نگهدارنده و یا طعم دهنده مصنوعی نداشته باشد، 14 درصد در تست iq امتیاز بهتری کسب خواهید کرد. این کشف بسیار چشمگیر است و نشان می دهد که عملکرد مغز به شدت به نوع تغذیه وابسته است.
واقعیت پنجم: هر فکری که می کنید یک اتصال عصبی جدید در مغزتان ایجاد می کند

مغز از آن چیزی که تصور می کنید انعطاف پذیر تر است و به مرور زمان تغییر می کند. اگر در همین لحظه به موضوع جدیدی فکر کردید، مطمئن باشید در مغز شما به همان میزان اتصال عصبی جدید ایجاد شده است.
واقعیت ششم: یک فرد معمولی روزانه 70 هزار فکر انجام می دهد!

شما همیشه در حال فکر کردن هستید. با تغییر این تفکرات، شما می توانید به طور کل سیم کشی عصبی مغزتان را تغییر دهید.
واقعیت هفتم: خندیدن فرایند پیچیده ای است و از 5 بخش مغز استفاده می کند!

خندیدن موضوع خنده داری نیست، این فرایند بخش های زیادی از مغز را درگیر می کند. خندیدن برای فعالسازی مغز بسیار موثر است و مواد شیمیایی تقویت کننده ای در بدن شما در هنگام خندیدن رها می شود. تحقیقات نشان می دهد که خندیدن برای چند دقیقه در هر روز موجب بهبود وضعیت روحی، افزایش احساس خوشبختی و افزایش عملکرد مغز در خلاقیت می شود.
واقعیت هشتم: تردستی موجب تغییرات سریع در مغز می گردد!

تردستی و یادگیری کارهای پیچیده جدید تاثیر بسیار مثبتی بر روی مغز انسان دارد. تردستی و حرکات پیچیده موجب رشد بخش خاصی از مغز می شود، بنابراین اتصالات عصبی در مغز افزایش چشمگیر می شود. همچنین کارها و مسائل پیچیده می تواند موجب رشد چشمگیر مغز گردد.
واقعیت نهم: مغز توانایی احساس درد را در هیچ صورتی ندارد!

مغز قادر به حس کردن درد در خود نیست و تنها می تواند درد بخشهای دیگر بدن را دریافت کند. در واقع هیچ دریافت کننده دردی در مغز وجود ندارد.
واقعیت دهم: ارتفاع مغز انسان 9.3 سانتی متر است!

مغز از آن چیزی که مردم تصور می کنند کوچکتر است. اندازه مغز 16 در 14 در 9.3 سانتی متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است. در همین 1.3 کیلوگرم 200 میلیون سلول عصبی (نرون) وجود دارد

saeed_1391 بازدید : 520 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)


گوشه گیری اجتماعی به معنای تقویت واکنش مغز نسبت به استرس است در حالی که تعاملات اجتماعی به شکل یک ترمز در این مورد عمل می کند و تحقیقات نشان داده است مقابله با گوشه گیری اجتماعی فرد را در این مسیر حمایت می کند.

هنگامی که فردی به علایم افسردگی دچار می‌شود منزوی شده و حاضر به ترک خانه نیست، حتی حال و حوصله بررسی کردن پست الکترونیک‌اش را ندارد و کم‌کم ارتباط با دوستان و خانواده‌اش را قطع می‌کند.

در واقع هر چه بیشتر به تنهایی و تنها ماندن روی می‌آورد افسردگی او عمیق‌تر می‌شود. اجتناب از تماس‌های اجتماعی الگویی است که خود فرد را متوجه می‌کند که به دام افسردگی افتاده است.

تله‌ای که افسردگی برای افراد می‌گذارد متفاوت است، اما آنچه میان افراد مبتلا به این عارضه مشترک است خلق و خوی منفی آن‌هاست که به این چرخه معیوب تداوم می‌بخشد.

دراین بخش به شش مورد از مشکلات رفتاری که اغلب با افسردگی همراه است و فرد با شناخت این موارد با کمک پزشک یا درمانگر باید دور از آن‌ها در مسیر درست حرکت کند تا مانع بازگشت آن‌ها شود، اشاره می‌کنیم.

sondos بازدید : 565 یکشنبه 29 بهمن 1391 نظرات (1)

ساعت شش صبح: با ترشح هیدرو كورتیزون، اعضای بدن بیدار می شوند. بدین طریق بدن بطور آهسته خودش را برای بیدار شدن آماده میكند. متابولیسم به فعالیت در می آید و برای فعالیت روزانه ما پروتئین و انرژی ذخیره شده به جریان در می آید. ساعت هفت صبح: هنوز بدن ضعیف است، پس وقت ورزش نیست چون در این ساعت با ورزش فقط به قلب فشار وارد می شود. به جای ورزش صبحانه بخورید چون دستگاه گوارش در این زمان بخوبی کار میكند. 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    حمایت از ما

    ضمن عرض خوشامدگویی از شما دوست عزیز تقاضامندیم با کلیک روی تبلیغات از ما حمایت کنید.باتشکر

    تماس با ما

    jonbesh1404@yahoo.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 112
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1445
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 102
  • باردید دیروز : 100
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 598
  • بازدید ماه : 1,594
  • بازدید سال : 13,372
  • بازدید کلی : 999,321