loading...
بزرگترین تشکل دانشجویی ایران جنبش 1404
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
وقتی دوشاخه عاشق پریز شود! 2 195 vahidabbasi
بازم اووووومدم 0 64 maktab110
خواص کنجد و مصرف آن برای ویتامین 0 53 bmtips
رنگ سال 2021 چه رنگی است 0 48 bmtips
تبلیغات اضافی در مرورگر 2 191 shiva13
چرا مطلب کمه؟ 7 241 shiva13
آخرین بازدید 6 215 shiva13
تشکر ویژه porya733از مدیران ومسئولین 2 443 maktab110
رزمنده ایرانی و امریکایی 63 1742 maktab110
قالب رمانتیک 0 171 fmf66642
روش تهیه‌ی سوپ جو و معرفی انواع آن 1 564 fmf66642
احادیث امام موسی کاظم(ع) 5 549 fmf66642
یه چیزایی میگم حتما بخونید ولی نشنیده بگیرید/خیلی دوست دارم... 27 754 fmf66642
تصاویر کودکان 66 1822 fmf66642
احادیث امام زین العابدین(ع) 7 537 fmf66642
باز کردن سایت 2 262 sina4711
داستان کوتاه و زیبای دریای دزد و قاتل! 1 161 shiva13
داستان کوتاه جالب و آموزنده راهی آسان تر!! 2 156 shiva13
ولادت حضرت فاطمه 0 172 fmf66642
داستان زیبای مرد کور 1 144 fmf66642
..... 2 172 fmf66642
اس ام اس چهارشنبه سوری (2) 1 228 fmf66642
نور عشق (فریدون مشیری) 0 123 asma
داستان آموزنده دزد باورها 0 166 asma
توهم يك مرد (طنز) 0 159 asma
elena بازدید : 1563 یکشنبه 15 تیر 1393 نظرات (0)

دانلود نمونه سوال ماشین های الکتریکی 1 مهندسی برق پیام نور

نمونه سوال نیمسال دوم 93-92 / همراه با جواب تستی

دانلود در ادامه مطلب ...

elena بازدید : 659 یکشنبه 15 تیر 1393 نظرات (0)

دانلود نمونه سوال تجزیه و تحلیل سیستم ها و سیگنال ها مهندسی برق پیام نور

نیمسال دوم 93-92 / همراه با جواب تستی

دانلود در ادامه مطلب ...

elena بازدید : 239 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

خواستگار عزیز! به من دروغ بگو!

آیا او ادعا‌هایش درست است یا تنها برای به دست آوردن دل شما چنین حرف‌هایی را به زبان می‌آورد؟ و آیا او همین‌قدر آرام و قابل اعتماد است یا قرار است بعد از رسیدن به شما، نقاب از چهره‌اش بردارد و فرد دیگری شود؟ جواب دادن به این سۆال‌ها کار هر کسی نیست. اما اگر شما، بتوانید زبان بدنش را رمزگشایی کنید، می‌توانید تا حدودی از درست بودن حرف‌هایش مطمئن شوید و بدانید خود واقعی‌اش، همین فرد است یا نه! پس پیش از آنکه جواب نهایی را بدهید، در خواندن زبان بدن حرفه‌ای شوید. باقی در ادامه مطلب ...

elena بازدید : 388 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)


1 - اگر در خانواده پدری و زندگی مجردی خود ، مسئولیت کاری را به عهده نمی گیرید یا در مسئولیت محوله تعلل می ورزید. ( تنبلی و بی مسئولیتی)
2 – اگر با پدر، مادر، برادر و خواهر خود (‌که به نظر شما غیر منطقی بوده یا اخلاق دلخواه شما را ندارند) ارتباط سازنده و راضی کننده ندارید و نتوانسته اید تعامل قابل قبولی ایجاد نمائید.(عدم تعامل و ارتباط اجتماعی صحیح با دیگران)
3 – اگر در زندگی ، مرتب شغل خود را عوض کرده اید، با دوستان زیادی به خاطر مشکلاتی قطع رابطه نموده اید، رشته تحصیلی خود را تغییر داده یا ترک تحصیل کرده اید، علائق خود را نیمه کاره رها کرده اید و ثبات فکری ، احساسی و رفتاری ندارید.( عدم ثبات فکری، احساسی و رفتاری)

elena بازدید : 191 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

باید و نبایدهای تردمیل را می دانید؟

عضو انجمن آسیب‌های ورزشی، آرتروسکوپی و جراحی زانو، استفاده از تردمیل را برای زانوهایی که شدیداً پرانتزی هستند، افرادی که تحت اعمال جراحی دیسک کمر قرار گرفته‌اند و افرادی که سابقه پیچ‌خوردگی مکرر مچ پا دارند، مناسب ندانست.

آرش شرافت وزیری گفت: با توجه به سرد شدن هوا و شرایط نامناسب آب وهوا که پیش رویمان است می توان به جای پیاده روی بیرون از خانه، از نقاله یا تردمیل (Treadmill ) استفاده کرد. وی ادامه داد: دویدن روی تردمیل دقیقا مشابه دویدن روی زمین نیست چون این دستگاه سرعت را تنظیم می کند و حتی در صورت خستگی اجازه تغییر سرعت را نمی‌دهد و به علاوه این امکان را می‌دهد تا بتوان مراحل دویدن را ثبت و جهت بررسی و مقاسه بعدی بکار گرفت.

این جراح استخوان و مفاصل تصریح کرد: برای بررسی این موضوع که آیا دویدن بر روی تردمیل باعث درد زانو می شود و در باشگاهها دیده می شود که افراد به دلیل ترس از آسیب دیدگی زانو از تردمیل فراری هستند صحیح است یا خیر، باید شرایط دویدن مناسب را دانست. شرافت وزیری گفت: دویدن جزء ورزش های با فشار بالا ( High Impact ) بر روی مفاصل تحمل کننده وزن ( Weight Bearing ) خصوصا زانو ومچ پا است و این موضوع با بالاتر بودن وزن شخص شدید تر می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین دویدن بر روی هر سطحی چه روی زمین باشد یا بر روی تردمیل در شرایطی مناسب نخواهد بود که شخص، آرتروز یا ساییدگی غضروفی و ستون فقرات داشته یا وزن بالایی دارد.
وی تصریح کرد: همچنین در شرایطی که فرد  آسیب دیدگی زانو یا سابقه جراحی داشته باشد یا آسیب دیدگی های درمان نشده در رباط های صلیبی زانو داشته باشد استفاده از تردمیل مناسب نیست.

این جراح مفاصل و استخوان گفت: زانوهایی که شدیدا پرانتزی هستند، افرادی که تحت اعمال جراحی دیسک کمری و تحت درمان های تعویض مفصل قرار گرفته اند و افرادی که سابقه پیچ خوردگی مکرر مچ پا دارند نیز نباید از این دستگاه استفاده کنند. شرافت وزیری ادامه داد: به این ترتیب در صورتی که فردی دارای یک زانوی نرمال باشد با رعایت اصول و داشتن کفش مخصوص، دویدن چه بر روی تردمیل و چه بر روی زمین منعی ندارد.

وی نکات مهم برای دویدن بر روی تردمیل را این گونه شرح داد:

۱) هرگز با پاهای برهنه بر روی تردمیل پیاده روی نکرده و یا ندوید و حتما باید کفش های مخصوص دویدن را پوشیده باشید چراکه خطر بالای آسیب دیدگی را در بر خواهد داشت.

۲) شروع حرکت و پایان حرکت بر روی تردمیل همواره با سرعت بسیار آهسته انجام شود.

۳) همواره گیره ایمنی دستگاه را به خود متصل کنید.

۴) در صورتی که در حین دویدن احساس سر گیجه و یا سیاهی رفتن چشم ها را دارید بلافاصله تمرین را متوقف کنید.

۵) همواره گرم کردن ( Warm Up ) و سرد کردن ( Cool Down ) با سرعت های پایین صورت بگیرد.

۶) در هنگام دویدن از گرفتن دستگیره خودداری کنید چراکه باعث افزایش شانس آسیب دیدگی شما می شود ودر صورتی که نمی توانید بدون گرفتن آن بدوید سرعت شما نامناسب است.

۷) از اشتباهات شایع در حین دویدن روی تردمیل کوتاه کردن قدم ها و تندتر کردن سرعت قدم ها ( Over Striding ) به علت استرس ناشی از افتادن از روی دستگاه است که باید از آن اجتناب کرد.

۸) همواره سعی شود که فرود پا بجای پاشنه بر روی سینه پا باشد.

۹) از آنجا که جهت حرکت تردمیل به سمت عقب و جهت حرکت پای شما به سمت جلو است همواره سعی کنید برای جلوگیری از ایجاد نیروی مخالف ( Shearing Force ) روی مچ و زانوها فرود پاها تقریبا در زیر مرکز ثقل بدنتان باشد و خیلی جلوتر از بدن، پاهایتان فرود نیاید.

۱۰ ) مرتبا برنامه سرعت وشیب دستگاه را تغییر دهید تا بدنتان به یکنواختی دستگاه عادت نکند.

۱۱) هرگز ناگهان در حین دویدن از دستگاه پایین نیایید.

۱۲) از دویدن طولانی مدت بر روی شیب های بالاتر از ۶-۷ خودداری کنید و حتما بعد از حدود ۵ دقیقه شیب را کاهش دهید تا از فشار مضاعف بر روی کمر و زانوها خودداری کنید. البته پیاده روی های قدرتی بر روی شیب های بالا مشکلی در پی نخواهد داشت.

elena بازدید : 161 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

نکات ضروری برای تهیه غذای نذری

برای حفظ سلامت و خواص مواد غذایی باید غذاهای خام و پخته جداگانه نگهداری شوند.

یک کارشناس تغذیه ۱۰ نکته بهداشتی ضروری را برای حفظ سلامت غذاهای نذری تشریح کرد.
مریم زارعی در مورد رعایت نکات بهداشتی در غذای نذری در ایام محرم اظهار داشت: افرادی که غذای نذری را پخت می‌کنند باید از لحاظ سلامت و بهداشت در شرایط مطلوب باشند و دست های خود را قبل از تهیه غذا و در مواقع ضروری با آب و صابون بشویند. وی با تأکید بر اینکه تمام سطوحی که برای تهیه غذا و آشپزی استفاده می‌شود قبل از هر گونه پخت و پز شسته و تمیز باشند افزود: تمام غذاها به ویژه گوشت، ماکیان، ماهی و تخم مرغ باید به طور کامل پخته و در ظروف جداگانه نگهداری شوند.


179987

به گفته این کارشناس ارشد تغذیه برای حفظ سلامت و خواص مواد غذایی باید غذاهای خام و پخته جداگانه نگهداری شوند. وی گفت: در برخی هیئت ها غذای نذری زودتر آماده می شود ولی باید توجه کرد که غذاهای پخته را در درجه حرارت اتاق بیش از ۲ ساعت نباید نگهداشت.

زارعی توصیه کرد برای طبخ غذاها ترجیحاً از مواد غذایی تازه استفاده شود و مواد اولیه ای که تاریخ آنها منقضی شده استفاده نشود. شستن چند باره و کامل سبزیجات و استفاده نکردن از روزنامه به عنوان دمکنی برای طبخ غذا نکات دیگری بود که این کارشناس ارشد تغذیه بر آن تأکید کرد. وی تصریح کرد: برخی برای صرفه جویی در سرخ کردن مواد غذایی از روغن چند بار استفاده می‌کنند یا روغنی را که یکبار مصرف شده دوباره به ظرف اصلی بر می‌گردانند غافل از اینکه عوارض زیادی بر سلامت افراد دارد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    حمایت از ما

    ضمن عرض خوشامدگویی از شما دوست عزیز تقاضامندیم با کلیک روی تبلیغات از ما حمایت کنید.باتشکر

    تماس با ما

    jonbesh1404@yahoo.com


    آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 112
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1445
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 247
  • باردید دیروز : 100
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 743
  • بازدید ماه : 1,739
  • بازدید سال : 13,517
  • بازدید کلی : 999,466