نقدفیلم دهکده

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 203
نویسنده پیام
sara آفلاین


ارسال‌ها : 2392
عضویت: 2 /5 /1391
محل زندگی: قم
تشکرها : 1960
تشکر شده : 2412
نقدفیلم دهکده
 ( دهکده ) اثری دیگر از M. Night Shyamalan  ، شاید زیباترین و پخته ترین اثر این کارگردان گزیده کار است.
داستان فیلم از ابتدا با یک سیر منطقی و پر هیجان تا انتها پیش می رود و در پایان هیچ نکته مبهم و ناگفته ای ذهن بیینده را آزار نمی دهد.
این فیلم بر خلاف حس ششم به خرافات دامن نمی زند و مانند Signs  ( نشانه ها / اثری دیگر از این کارگردان ) فیلمی با رویکردی مذهبی نیست، بلکه با به تصویر کشیدن عقاید خرافی رایج بین مردمان ساده، مهربان و دوست داشتنی این دهکده خیالی، با تبار شناسی خرافه و ترس های موهومی که برای بسیاری از ما به گونه ای آشناست، به زبانی ساده با تبیینی از روانشناسی ترس به ریشه یابی آن می پردازد.
نشانه ها در عین حال کنایه ای است به زندگی مدرن در شهرها و عوارض تلخ ناشی از آن. شاید شیامالان گوشه چشمی هم به اندیشه بازگشت به طبیعت روسو دارد.
اشاره این فیلم به نقش ایمان در امید به زندگی و آرامش اعطایی دین به بهای چشم بستن بر حقیقت، ندانستن و زیر پا گذاشتن ذات کنجکاو و پرسش گر بشر در نوع خود جالب است.  
The Village با فیلم نامه ای منسجم  و یکدست، حرف های بسیاری برای گفتن دارد. دیدن این اثر متفاوت را به همه دوستداران واقعی سینما توصیه می کنم. ( ساکو )
نقد فیلم Signs 
 
یادداشتی کوتاه از اسکار فیلم   http://oscarfilm.parsiblog.com
فیلمی قابل اعتنا از نایت شیاملان، خط روایی فیلم چنان دقیق و منظم است که بیننده جذب فیلم می شود و این جذابیت تا پایان فیلم ادامه دارد. اما این فقط ظاهر فیلم است. برای فیلم معانی فراوانی در نظر گرفته شده، اینکه دهکده ای که در فیلم می بینیم نماد چیست و جوانانی که می خواهند از دهکده بگریزند و نیز .... هایی که مانع آنها می شوند.
 دهکده می تواند نمادی از یک شهر و یا یک کشور و یا حتی منظور همه انسان های روی کره زمین (به قول امروزی ها دهکده جهانی) باشد و اما جوانانی که می خواهند از دهکده خارج شده و پای به دنیای بیرون بگذارند می تواند نمادی از روشنفکران، دانشمندان، و یا حتی مردم دگر اندیش و خلاصه هر آنکه می خواهد پا از حصار و موانعی که ایدئولوژی ها، حکومت ها و یا حتی طبیعت و نظام هستی بر سر راه آنها برای شناخت دنیای خارج محیط زندگی اش قرار داده باشد.
و در پایان اگر معلوم شود همه آنچه را که انسان امروزی در باره جهان هستی می داند حقیقت نداشته اند و حقیقت چیز دیگری است، و از ابتدای زندگی کسانی او را با افسانه هایی کودکانه گول زده اند و اگر معلوم شود به قول زنده یاد حسین پناهی (پشت این پنجره بزرگ بجز یک هیچ بزرگ هیچ نیست) عکس العمل انسان چه خواهد بود؟!

امضای کاربر : زندگی شوق رسیدن به همان فردایست که نخواهد آمد تو نه در دیروزی و نه در فردایی ، ظرف امروز پر از                                                                                  بودن توست ، زندگی را دریاب ... 
سه شنبه 03 مرداد 1391 - 23:38
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group