وزیر دفاعی که حافظ کل قرآن است

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 181
نویسنده پیام
maktab110 آفلاین


ارسال‌ها : 2531
عضویت: 30 /5 /1391
محل زندگی: ارومیه
سن: 30
تشکرها : 3769
تشکر شده : 2547
وزیر دفاعی که حافظ کل قرآن است


به گزارش حریم یاس به نقل از شیعه آنلاین، «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع جدید مصر که کمتر از دو هفته از زمان روی کار آمدنش می گذرد، تنها وزیر دفاع در سراسر جهان به شمار می رود که حافظ کل قرآن کریم است.
۱۲ آگوست گذشته پس از اینکه «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر «حسین طنطاوی» را از سمت وزیر دفاعی برکنار کرد، «عبدالفتاح السیسی» را به عنوان جانشین وی تعیین کرد.
نام کامل وی، «عبدالفتاح سعید حسین خلیل السیسی» و عضو شورای عالی نیروهای مسلح مصر است. او متولد ۱۹ نوامبر ۱۹۵۴ است. کار خود را از نیروی زمینی آغاز کرد. تقریبا تمام درجات فرماندهی را طی کرد تا اینکه فرمانده منطقه نظامی شمال تعیین شد.
او سرلشگر ستاد و رئیس دستگاه اطلاعات نظامی مصر بود که با حکم جدید «محمد مرسی» برای تصدی وزارت دفاع و بیانیه ریاست جمهوری به ارتشبد ارتقاء درجه پیدا کرد. وی اکنون فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع و تولید جنگی است. سرلشگر محمد سعید العسار معاون اوست.
پس از سقوط رژیم «حسنی مبارک» در ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ او بود که قدرت را در اختیار گرفت اما مانند دیگر اعضای شورای نظامی که مردم مصر آنان را فقط از طریق چند دیدار و چند کنفرانس خبری و سخنان مطبوعاتی شناختند، در رسانه‌ها مطرح نبود.
بنا بر این گزارش، ناآشنا بودن السیسی مانند دیگر اعضای شورای نظامی به دلیل نوع شغل و جایگاه او بود که می‌طلبید در رسانه‌ها ظاهر نشود. وی از همه اعضای شورای نظامی از لحاظ سنی کوچک‌تر است و مواضع متفاوتی از دیگر اعضای این شورا دارد.
برخی رسانه‌های مصری اعلام کردند که وی پس از انقلاب مصر از شیوه خشن برخورد با تظاهرات‌کنندگان انتقاد داشت و بر تغییر فرهنگ نیروهای امنیتی و نحوه تعامل آنان با مردم و بر حمایت از بازداشت‌شدگان در مقابل بدرفتاری تاکید کرده بود


سه شنبه 07 شهریور 1391 - 21:23
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از maktab110 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: hadiyan &
maktab110 آفلاین



ارسال‌ها : 2531
عضویت: 30 /5 /1391
محل زندگی: ارومیه
سن: 30
تشکرها : 3769
تشکر شده : 2547
وزیر دفاعی که حافظ کل قرآن است

چهارشنبه 08 شهریور 1391 - 00:13
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group