حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه فسا

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 95
نویسنده پیام
porya733 آفلاین


ارسال‌ها : 625
عضویت: 22 /4 /1392
محل زندگی: Qom&shiraz
سن: 21
تشکرها : 381
تشکر شده : 656
حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه فسا
پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا:
اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه فسا پیرو بیانیه بسیج دانشجویی این دانشگاه
به نام خداوند بخشایندة مهرگستر
رسول خدا (ص): آن کس که بدون علم کاری را انجام میدهد، آنچه تباه میکند بیش از آن چیزی است که اصلاح میکند.
(سیرة نبوی، مصطفی دلشاد تهرانی، بخش سیرة اجتماعی، ص ۱۰۰)
امام خمینی (ره): من نمیدانم اسلام از کدام طایفه بیشتر صدمه دیده است، آیا از عالم متهتک یا جاهل متنسک؟ درهرصورت از هر دو طایفه صدمه دیده اسلام. این هم هست و بعدها هم خواهد بود و خواهد بود؛ حتی در زمان حضور حضرت ولی امر که در بعضی روایات هست که علما تکفیرش میکنند.
(صحیفة نور، ج ۱۸، ص ۲۶۹، ۹/۲/۶۳)
در تاریخ ۳۰/۲/۹۳ بیانیهای به نام بسیج دانشجویی دانشگاه فسا انتشار یافت که موجب تعجب و تأثر شدید مسؤولان دانشگاه گردید. از آنجا که مسؤولان دانشگاه گمان دارند که انتشار این بیانیه از سوی فرزندان بسیجی دانشگاه، از روی دلسوزی بوده و نه خدای ناکرده، تأثیرپذیری از باجگیریهای جریانهای سیاسی از یکدیگر، ذکر چند نکته را لازم میبینیم:
۱- انتشار برخی جملات و اصطلاحات در یک بیانیة رسمی مسؤولیت حقوقی به همراه دارد. الفاظی مانند «محوریت لهو و لعب» و «هتک حرمت به نوامیس مردم» تعابیر مشخص و سنگین و بسیار زنندهای دارند. این درحالی است که به طور مستمر از مراسم های برگزارشده توسط دانشگاه فیلم برداری و عکس برداری میشود که در پیگیری حقوقی به عنوان مدرک قابل ارائه و استناد است.
۲- جای تأسف دارد که فرزندان بسیجی دانشگاه که از دانشجویان متدین و مؤمن به شمار میروند در چنین موردی، به جای بررسی آسیب شناسانة آنچه از نظرشان غیراخلاقی بوده است و یاری کردن دانشگاه در ارتقای سطح معنوی و اخلاقی برنامهها، بلافاصله اقدام به انتشار بیانیهای آن هم با لحن تهدید و در خارج از مجموعة دانشگاه نمودهاند. اگر منظور این عزیزان امر به معروف و نهی از منکر هم بوده باشد جا داشته و دارد که این جوانان مؤمن و متدین مراحل و شرایط امر به معروف و نهی از منکر اسلامی را رعایت کنند.
۳- در متن بیانیه از الفاظ «پررویی و جسارت» استفاده شده است که به نظر میرسد خطاب به مسؤولین دانشگاه باشد. آیا ممکن است دانشجویان بسیجی فراموش کرده باشند که مسؤولین دانشگاه از اساتید و معلمان آنان هستند؟!
۴- در سالی که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سال اقتصاد و فرهنگ ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته است، عزم ملی با استفاده از همه ظرفیت های فکری و فرهنگی میسر و ممکن خواهد بود لذا اینکه تصور کنند در همه فعالیتها باید خودشان دخیل باشند و نظرات دیگران را انحراف تلقی کنند اطاعت از فرامین رهبری محسوب نخواهد شد. بنابراین به دوستان بسیجی مان توصیه می کنیم بجای هیاهو و ملتهب ساختن فضای دانشگاه بخصوص در این ایام پایانی سال تحصیلی با نقد عالمانه و در فضای داخلی دانشگاه نقطه نظرات خود را به مسئولین منتقل نمایند.
۵- به اعتقاد ما در برنامه های فرهنگی و هنری کشور، به دلیل ایجاد سانسور و محدودیت شدید و عدم توجه اصولی به گسترش هنرِ علمی و اصیل در سالهایی که گذشت متأسفانه ضعف های زیادی وجود دارد که امیدواریم با برنامه ریزیهای اصولی توسط دولت تدبیر و امید، این زخم مهلک بر پیکرة فرهنگ و هنر ایران اسلامی درمان شود.
ضمناً یکی از دلایل اعتراض این عزیزان، برگزاری مراسم جشن به مناسبت مبعث رسول مکرم اسلام (ص) در شامگاه یکشنبه مورخ ۴ خردادماه (شام شهادت امام موسی بن جعفر(ع)) بوده که متأسفانه به کذب گفته شده که دانشگاه فسا در روز شهادت می خواهد جشن برگزار کند. این در حالیست که حتی برای برگزاری مراسم مبعث در شامگاه یکشنبه هم مسؤولین فرهنگی دانشگاه برابر وظایف شرعی خود از مراجع معظم تقلید استفتاء نموده و حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اجرای مراسم را در زمان مذکور بلامانع دانسته اند. در عین حال دانشگاه به لحاظ حفظ شئونات و خواسته های قلبی دست اندرکاران برنامه، اجرای مراسم را به دوشنبه موکول نموده است.
امید است دانشجویان عزیز بسیجی بیش از پیش سنجیده عمل کنند تا علاوه بر جذب حداکثری دانشجویان به ارزشهای والای اسلامی، در حفظ شأن و جایگاه دانشگاه که محیط خردورزی، تجزیه و تحلیل و نقادی است مسؤولان دانشگاه را یاری کنند. در پایان، ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای تمامی دلسوزان اسلام، از خداوند تبارک و تعالی تمنا میکنیم دلسوزان حقیقی اسلام را از تشبه به هرکدام از دو دستة «عالمان متهتک» و «جاهلان متنسک» حفظ کند.
حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه فسا

امضای کاربر : چه روز ها که یک به یک غروب شد نیامدی
چه بغض ها که درگلو رسوب شد نیامدی
خلیل آتشین سخن تبر به دوش بت شکن
خدایمان دوباره سنگ وچوب شد نیامدی
یکشنبه 04 خرداد 1393 - 20:31
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group