گفتگو با نازی صفوی نویسنده رمان دالان بهشت

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 112
نویسنده پیام
farinaz آفلاین


ارسال‌ها : 681
عضویت: 6 /4 /1392
محل زندگی: تبریز
سن: 15
تشکرها : 2894
تشکر شده : 596
گفتگو با نازی صفوی نویسنده رمان دالان بهشت


كار دختر و پسر جوانی به خاطر توقع های زیاد دختر، به جدایی می كشد. پسر می رود و زندگی دوباره تشكیل می دهد و دختر در تنهایی خودش، متوجه اشتباهش می شود. بعد از ماجراهایی دختر و پسر داستان، دوباره به هم می رسند. به نظرتان از سوژه ای تا به این حد تكراری و كلیشه ای می شود داستانی خوب و خواندنی درآورد؟ نازی صفوی نشان داده كه می شود. او در دالان بهشت با پرداخت خوب روحیات دختر توانسته كاری متفاوت ارائه بدهد. 
نازی صفوی، متولد 1346 در تهران است. كتاب اولش، دالان بهشت در سال۱۳۷۸ منتشر شد و از آن موقع تا حالا سومین كتاب پرفروش 14سال اخیر بوده است (بعد از بامداد خمار و چراغ ها را من خاموش می كنم ). داستان بعدی او، برزخ اما بهشت سال۸۳ منتشر شد و نشان داد كه با نویسنده ای كم كار طرف هستیم. 
نازی صفوی حالا نگارش كتابی با عنوا
ن تا بهشت راهی نیست را در دست دارد تا 3 گانه خود را كامل كند. او كه تحصیلات دانشگاهی خود در رشته روان شناسی را به خاطر پرداختن به ادبیات، ناتمام گذاشته، بسیار كم حرف است و به راحتی تن به مصاحبه نمی دهد. حاصل گفت وگوی تلفنی ما با او متن زیر شد كه شبیه یك دیالوگ بلند سینمایی شده است. 
*** 
دالان بهشت را به اصرار یكی از دوستانم به چاپ رساندم و هیچ قصدی برای نویسنده شدن و چاپ كتاب نداشتم و ندارم. ولی خوشبختانه كتاب به چاپ سوم رسید و با استقبال خوانندگان روبه رو شد. این برخوردها و نامه های مردم است كه همچنان به من روحیه می دهد. حتی هفته پیش در آمریكا كتاب دالان بهشت ترجمه شد و من از كشورهایی مثل استرالیا، انگلیس، كانادا و... نامه و ای میل دارم. 
نوشتن دالان بهشت از یك یادداشت كوچك پشت جعبه دستمال كاغذی ماشین شروع شد؛ وقتی كه پشت چراغ قرمز گیر كرده بودم. بعد هم برزخ اما بهشت را نوشتم. الان هم 3 تا كتاب دارم كه معلوم نیست كی تمام می شود. 
چون خودم را محدود به زمان نمی كنم؛ شاید یك ماه دیگر یا شاید 2 سال دیگر. اسم یكی از آنها این است: تا بهشت راهی نیست، اگر این جان خسته بگذارد . این اسم را تا حالا به هیچ كس نگفته بودم ولی فكر می كنم اسم خوبی بشود. 
من همیشه حسم را می نویسم و باور دارم حرفی كه از دل برآید بر دل می نشیند و مطمئنا كتابی كه با احساس نوشته نشود، قابل خواندن نیست؛ مثل آشپزی از روی كتاب كه آن طعم واقعی را نخواهد داشت و هیچ وقت مثل غذای مادربزرگ نمی شود! قواعد و قانون ها در نوشتن باید رعایت شود. ولی بدون احساس فایده ای ندارد و اگر نویسنده پشت داستان فكری نداشته باشد یا دردی را نكشیده باشد، نمی تواند داستان جالبی بنویسد. 
البته من فكر می كنم آرزو در داستان قشنگ تر از تجربه كردن آرزوهاست، چون در داستان، ما وقت داریم كه آرزوها را گسترش بدهیم ولی تجربه ها محدود است. 
همیشه كتاب خوانده ام و می خوانم و معتقدم اگر یك كتاب، یك نكته یا یك جمله را در ذهن ما به جای بگذارد، آن كتاب خوبی است و مطمئنا ارزش خواندن دارد. گرچه من سعی می كنم تمام كتاب ها را بخوانم ولی بیشتر آلبادسس پدس و پائولو كوئیلو را دوست دارم. 
«تا بهشت راهی نیست» پس از «دالان بهشت» 
«نازی صفوی»كه رمان"دالان بهشت" او یكی از پرفروشهای حوزه ادبیات داستانی است، همزمان نگارش دو رمان تازه خود را آغاز كرده. 
«نازی صفوی»گفت:به طور همزمان مشغول نوشتن دو رمان هستم كه تم اصلی این دو رمان مسائل عاطفی و برخی از مشكلات زنان است. 
وی با بیان این مطلب كه روای این 2 رمان یك زن است،درباره شخصیت زنان رمان هایش گفت: بیشک زن هایی که من در رمان هایم به تصویر کشیده ام با تصویر زن آرمانی جامعه امروز فاصله بسیار زیادی دارند. 
اگر کمی دقیق شویم با این جنس از زنان بارها و بارها در جامعه روبه رو شدهایم. یکی از دلایل من برای خلق چنین شخصیت هایی نشان دادن مشکلات این گروه از زنان است. 
یكی از این رمان هایی كه مشغول نوشتن آن هستم «تا بهشت راهی نیست»، نام دارد،كه تا حدودی در ادامه آثار قبلی من نوشته شده است. این دو رمان از زاویه دید اول شخص روایت می شوند و به احتمال زیاد این دو كتاب از سوی انتشارات ققنوس منتشر خواهند شد. 
«صفوی» درباره وضیعت فعلی دیگر آثارش گفت: تاكنون چاپ بیست و نهم رمان «دالان بهشت» و چاپ پنجم رمان «برزخ اما بهشت» از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است. 
نویسنده رمان پرفروش دالان بهشت اضافه كرد: همچنین در حال حاضر مشغول نوشتن فیلمنامه رمان «دالان بهشت» و «برزخ اما بهشت»، هستم. البته پیش از این قرار بود، فیلمنامه این 2 رمان توسط فردی دیگر زیر نظر خودم نوشته شود. 
8 خرداد 1387 


امضای کاربر : #[font]امضــآ نـدآرمـ مـهـر دآرمـ هـــــآآآق[/font] ↓↓↓ .../
سه شنبه 26 شهریور 1392 - 20:33
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group