فاجعه ای انسانی در دو شهر شيعی نشين «نبل

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 197
نویسنده پیام
maktab110 آفلاین


ارسال‌ها : 2531
عضویت: 30 /5 /1391
محل زندگی: ارومیه
سن: 30
تشکرها : 3769
تشکر شده : 2547
فاجعه ای انسانی در دو شهر شيعی نشين «نبل" و "الزهراء" سوريه
«نبل» و «الزهراء» دو شهر مهم شیعه نشین شمال شهر حلب سوريه از ده ماه پيش تا کنون درمحاصره کامل قرار گرفته‌ است. آنچه اکنون اين دو شهر را تهديد می کند حمله گسترده و پاکسازی کامل اين دو شهر از شيعيان و يا جان سپردن مردم از شدت گرسنگی است.آب اين دو شهر کاملا قطع است و مردم از آب باران براي نيازهای خود استفاده می کنند.مردم اين شهر برای بقای خود از گياهان منطقه تغذيه می کنند و در صورت عدم پايان محاصره، فاجعه انسانی بزرگی رخ خواهد داد.
«نبل» و «الزهراء» دو شهر مهم شیعه نشین شمال شهر حلب سوريه و در نزديکي مرز ترکیه ، از ده ماه پيش تا کنون درمحاصره کامل تروريست هاي مسلح تکفيري قرار گرفته‌ است. ولی متأسفانه اين خبر ، از سوي ابررسانه‌هاي جهاني سانسور شده است.

جمعيت اين دو شهر بالغ بر7۰ هزار نفر است. همچنين اين شهرها ميزبان حدود ۱۵هزار مسلمان شيعي ديگر نيز هستند كه در پي آشوب های دو سال اخير سوريه به آن جا پناهنده شده اند. و نيز هزاران نفر ديگر از جمله خانواده هاي مخالفان و برادران و خواهران اهل تسنن كه از پيوستن به نيروهای ضد دولتی امتناع کرده اند، در اين دو شهر اقامت گزيده اند.

گروه‌های سلفی سوری در اوایل نا آرامی‌ها، با شهروندانی که مخالف جهت گيری های سياسی آنان بودند، مبادرت به گفت‌وگو و مذاکره نمودند، اما با گذشت زمان و اعزام گروه‌های مسلح افراطی از کشورهای دیگر به سوريه ، وبه وخامت نهادن امور، کنترل اوضاع حتی از اختيار سلفی های سوری نیز خارج شد.

عناصر تروريستی، از شیعیان دو شهر مذکور خواستند از حزب‌الله، ایران و حکومت بشار اسد اعلام برائت کنند، لکن با امتناع آنان و رد اين درخواست، مورد خشم اين عناصرقرار گرفتند.

تروريست ها مدتی پیش نيز به مناطق مسیحی نشین حمله کردند که با دخالت ارتش سوريه خنثی شد. اکنون کنترل شهرهاي سوريه در دست ارتش اين کشور است، اما در مناطق روستایی، ارتش نمی‌تواند از مردم حمایت کند.

بسیاری از شهروندان اهل سنت سوریه نيز اقدامات غير انسانی شورشیان را قبول ندارند، اما به خاطر بيم از کشته شدن، به صورت علنی اعتراضی نمی کنند.

اهل سنت اگر به اقدامات ارتش آزاد اعتراض کنند ، کشته می‌شوند و اگر حمایت کنند، باید به عضويت اين ارتش در آيند؛ به همین دلیل سکوت پیش گرفته اند.

گروه های تکفيری از ابتدا تلاش داشتند تا ایران هراسی را در سوریه گسترش دهند. به نظر می‌رسد عربستان، قطر و ترکیه، به ائتلافی رسیده‌اند تا سوریه را در دست بگیرند و در این راه ایران را مانع هدف خود می‌بینند.

بر اين اساس، خون مردم دو شهر "نبل" و "الزهراء" به جرم شیعه بودن از سوی سلفی های خارجی ، مباح و کشتن آن ها جايز اعلام شده است.
تروريست ها، عده ای از آنان را تنها به جرم نگهداری عکس "سید حسن نصرالله ،رهبر حزب الله لبنان" در خانه هايشان، شکنجه نموده و یا به قتل رسانده اند.

عناصر مسلح، از ده ماه قبل تاکنون،از ورود آذوقه و ساير ما یحتاج اوليه زندگی به این مناطق ممانعت مي کنند و هر كس به صورت مستقيم و يا غير مستقيم قصد ارسال هر گونه كمكی به اين دو شهر داشته باشد را تهديد به مرگ می کنند.

مردم این شهرهاهيچ گونه سوختی از جمله نفت و گازوئيل برای تهيه غذا و گرم کردن خانه های خود ندارند، لذا به استفاده از چوب روی آورده اند که مشکلات تنفسی متعددی را برای کودکان وسالخوردگان به وجود آورده است.

تمامی داروخانه های سطح این دو شهر به علت کمبود شديد دارو تعطيل شده و بيماران به شدت نيازمند دارو هستند.

آب اين دو شهر کاملا قطع است و مردم از آب باران براي نيازهای خود استفاده می کنند.به علت قطعي آب بيماری های واگيرداری مانند تب مالت در حال انتشار است.برق نيزهر چند روز يکبار، دو تا سه ساعت وصل می شود.

تا چندی پيش، حکومت سوریه با استفاده از بالگرد، نيازهای معيشتی اوليه مردم را تأمين می کرد ، ولي پس از آن که عناصر مسلح به سلاح‌های پیشرفته تری نظیر پدافند و تانک مجهز شدند، اوضاع این دو شهر بسيار و خیم شده و در محاصره کامل قرار گرفته اند. اين دو شهر هم اکنون از فقدان تمامی مواد خوراکی رنج می برند وحتی شير خشک نوزدان نيز ناياب شده است.

کودکان این دو شهر، گرسنه سر بر بالين مي نهند و والدین آن ها کاری از دستشان بر نمی آید. در آخرين اخبار رسيده از وضعيت اسف بار شهروندان مظلوم نبل والزهرا، روز يکشنبه 2 ارديبهشت 1392 ، دو کودک 6 و 8 ساله يک خانواده، از فرط گرسنگی وسوءتغذیه جان باختند. در پی اين فاجعه انسانی دردناک، جوانان شهر برآن شدند تا با امکانات نظامی ناچيز خود محاصره را در هم شکنند؛ لکن اين نبرد نابرابر منجر به شهادت سي تن و تعداد زيادی مجروح شد.

دکتر حسين نجار رئيس مرکز بهداشت و درمان شهر نبل نيز خاطر نشان کرده است: مردم اين شهر برای بقای خود از گياهان منطقه تغذيه می کنند و در صورت عدم پايان محاصره، فاجعه انسانی بزرگی رخ خواهد داد.

علاوه بر مشکلات موجود، تروريست ها گاهی با انفجار یا پرتاب خمپاره، امنیت شهر را تهدید می‌کنند. تا کنون صدها نفر از اهالی این منطقه ربوده شده‌اند که بسیاری از آنها زير شکنجه های شديد به شهادت رسيده اند.

آنچه اکنون اين دو شهر را تهديد می کند حمله گسترده و پاکسازی کامل اين دو شهر از شيعيان و يا جان سپردن مردم از شدت گرسنگی است


پنجشنبه 05 اردیبهشت 1392 - 13:08
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از maktab110 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: elena & 637 & maryam &
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group