آزمون شناختی پتانسیل پیشرفت آتی فوتبالیست ها را می سنجد

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 113
نویسنده پیام
zlatan آفلاین


ارسال‌ها : 2891
عضویت: 10 /5 /1391
محل زندگی: قم
سن: 23
تشکرها : 1906
تشکر شده : 3243
آزمون شناختی پتانسیل پیشرفت آتی فوتبالیست ها را می سنجد

با اندازه گیری "عملکردهای اجرایی،" یعنی بازتاب قابلیت های شناختی برای رویارویی با چالش های غیر منتظره، ممکن است بتوان پیش بینی نمود که یک بازیکن نخبه فوتبال تا چه اندازه می تواند در آینده پیشرفت داشته باشد، این نتیجه گیری مطالعه تازه ای توسط موسسه کارولینسکا (سوئد) است. دانشمندان می گویند که آنها توانسته اند برای اولین بار پایه علمی آنچه که در بازیکنان موفق فوتبال در گذشته به عنوان "هوش بازی" توصیف می شد را بیابند.

برای مدت زمانی طولانی دانسته بود که قابلیت های جسمی و حس توپ برای تبدیل شدن به یک بازیکن خوب فوتبال کافی نیست. بخش کلیدی دیگری که معمولا از آن یاد می شد هوش بازی به معنای قابلیت "خواندن" بازی، یعنی قرار داشتن همواره در زمان مناسب در جای مناسب و دزدیدن توپ های گل، بود. بسیاری از مردم هوش بازی را چیزی شبیه یک قابلیت افسونگرانه/جادویی می دانسته اند که غیر قابل اندازه گیری است.

با این حال، دانشمندان موسسه کارولینسکا ادعا می کنند که هوش بازی به دشواری یک ویژگی افسونگرانه بوده، و به راستی می توان آنرا با دیدگاه علمی درک نمود. به گفته آنها، این قابلیت نمونه ای از آن چیزی است که دانشمندان علوم شناختی آن را عملکردهای اجرایی می نامند، که در بر گیرنده قابلیت هایی چون خلاقیت آنی، مشاهده راه حل های تازه برای مشکل ها، تغییر سریع تاکتیک ها، و تغییر در رفتاری در گذشته که ثابت شده بوده ناموفق بوده است.

پردراگ پتروویچ، از بخش عصب شناسی بالینی [کارولینسکا]، در این رابطه اظهار داشت: "مغز ما سیستم های ویژه ای دارد که اطلاعات را به همین گونه پردازش می کند، و ما روش هایی را در چهارچوب پژوهش های شناختی راست آزمایی کرده ایم که نشان می دهد عملکردهای شناختی در هر کسی تا چه اندازه خوب کار می کند."

پتروویچ و همکارانش، در مطالعه ای که قرار است در شماره آنلاین مجله علمی "پلوس وان" انتشار یابد، نتیجه آزمایش هایی از عملکردهای اجرایی مشخصی از مجموع 57 باریکن نخبه ... [اعضای لیگ برتر و لیگ یک] سوئد را گزارش می کنند. این دانشمندان دریافتند که بازیکنان در هر دو لیگ در مقایسه با عموم جامعه امتیازهای بسیار بالاتری در آزمون های عملکرد اجرایی کسب نمودند. آنها همچنین متوجه شدند که بازیکنان لیگ برتر نیز در مقایسه با بازیکنان لیگ یک امتیازهای خیلی بهتری را در این آزمون ها به دست آوردند.


چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 23:43
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group