خواب نیمروزی شما را با هوش تر می کند

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 58
نویسنده پیام
zlatan آفلاین


ارسال‌ها : 2891
عضویت: 10 /5 /1391
محل زندگی: قم
سن: 23
تشکرها : 1906
تشکر شده : 3243
خواب نیمروزی شما را با هوش تر می کند

یافته ها حکایت دارد که برنامه خواب دو-مرحله ای نه تنها به ذهن نیروی تازه ای می دهد، بلکه می تواند شما را با هوش تر سازد.

اگر دانش آموزی را دیدید که در کتابخانه چرت می زند، یا همکاری را دیدید که در اتاقک خود چشم روی هم گذاشته است به آنها چشم غره نروید. پژوهش تازه ای در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی نشان می دهد که یک چرت یک ساعته می تواند به میزان چشمگیری توان مغز شما را تقویت نموده و اعاده نماید. در واقع، این یافته ها چنین القا می کنند که یک برنامه خواب دو مرحله ای [شب و بعد از ظهر] نه تنها ذهن را سرزنده می کند، بلکه می تواند شما را با هوش تر سازد.

بر عکس، مطابق این یافته ها، هر اندازه زمان بیشتری را در بیداری بگذرانیم، ذهن ما کندتر می شود. این نتیجه ها تاییدی بر یافته های قبلی همین گروه پژوهشگران است که تمام شب بیدار ماندن، کار رایجی که خیلی از دانشجویان در هنگام آزمون های نیمسال و نهایی آنرا انجام می دهند، قابلیت جادادن اطلاعات جدید [در مغز] را تا 40 درصد – به خاطر از کار افتادن قسمت هایی از مغز در طول بی خوابی – کاهش می دهد.

متییو واکر، یک استادیار روان شناسی در برکلی و هدایتگر این مطالعات، می گوید: خواب نه تنها کاستی های ناشی از بیداری درازمدت را برطرف می کند، بلکه شما را به فراتر از آن نقطه ای که قبل از چرت زدن در آن بودید می برد.


پنجشنبه 10 اسفند 1391 - 22:32
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از zlatan به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: elena &
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group