نخستيـن سقـوط آزاد بشـر از لبـه فـضا

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 263
نویسنده پیام
637 آفلاین


ارسال‌ها : 1388
عضویت: 30 /6 /1391
محل زندگی: Qom
سن: 22
تشکرها : 3408
تشکر شده : 3683
نخستيـن سقـوط آزاد بشـر از لبـه فـضا

 نخستيـن سقـوط آزاد بشـر از لبـه فـضا

سقوط آزاد يکي از ورزش هايي است که هر کسي سراغ آن نمي رود و معمولا کساني که به دنبال آدرنالين بيشتر هستند آن را تجربه مي کنند.

   

کاري که از بالاي هواپيما يا هليکوپتر انجام مي شود و يک چتر نجات چيزي است که ورزشکار را از مرگ نجات مي دهد. اما نظرتان در مورد سقوط آزاد از فضا و از فاصله ?9 کيلومتري زمين آن هم با سرعتي مافوق صوت چيست؟

اين کاری است که فليکس بامگارتنر(Felix Baumgartner) چترباز اتريشي انجام داد. فليکس بامگارتنر، چترباز ماجراجوي اتريشي حدود ساعت 21 و 37 دقيقه در يک رکوردشکني تاريخي از ارتفاع حدود 39 کيلومتري جو به سمت زمين پريد و 10 دقيقه بعد سالم به زمين بازگشت. وي براي اين سقوط آزاد تمرين‌هاي بسياري انجام داده و آمادگي کامل را کسب کرده است. در آخرين بار وي با سقوط از ارتفاع حدود 29.5 کيلومتري پرواز موفقي را تجربه کرده است. رکوردهاي جديدي در پرواز فليکس بامگارتنر شکسته مي‌شود که نتيجه آن پيشرفت‌هاي زيادي در زمينه تکنولوژي‌هاي پروازي و فضايي است.

بررسي هاي پزشکي مختلفي روي او انجام شد. انواع سنسورها براي محاسبه ضربان قلب، وضعيت تنفس به او متصل شد و اين اطلاعات در تحقيقات پزشکي مورد استفاده قرار گرفت. لباس و تجهيزاتي که وي در اين سفر بر تن داشت نقش اساسي در حفاظت از جان او را به عهده داشت. او در اين پرش توانست به سرعت 1110 کيلومتر در ساعت برسد که نخستين انساني بود که در سقوط آزاد بالاتر از سرعت صوت حرکت کرد.


امضای کاربر :                   

                                    وقــتی زمــیـن از جــاذبـه حـرف زد ، هـمه پــرنـدگـان بــه او خـندیــدند...


شنبه 09 دی 1391 - 12:23
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از 637 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ania &
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group