راز مثلث برمودا..

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 267
نویسنده پیام
ania آفلاین


ارسال‌ها : 3828
عضویت: 5 /7 /1391
تشکرها : 3389
تشکر شده : 3288
راز مثلث برمودا..

مثلث برمودا-مثلث برمودا منطقه‌ای است وهم‌انگیز در شمال غربی اقيانوس اطلس ، که ادعا می‌شود صدها هواپیما و کشتی و همچنين بيش از هزار نفر به طور مرموزی در اين منطقه‌ی وحشت ناپدید شده‌اند ، بدون اینکه حتی یک جسد یا قطعه پاره‌ای از یک هواپیما یا کشتی مفقود شده ، به جا مانده باشد.

موقعیت جغرافیایی مثلث برمودا

نقشه جغرافيايی مثلث برمودا مثلث برمودا (Bermuda Triangle) بر روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. رأس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است. (بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند؛ در این نقطه هیچ انحرافی در قطب‌نما محاسبه نمی‌شود.)

وین سنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده ، آن را به صورت زیر توصیف می‌کند :

« یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو می‌گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می‌گردد.»

مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن ۶ هواپیمای نیروی دریایی ، همراه با تمام سرنشینانشان ، در پنجم دسامبر ۱۹۴۵ کسب کرد. ۵ فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای مأموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه مثلث ، پرواز می‌کردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات به هوا برخاست ، اما هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند.

آخرین پیامهای مخابره شده‌ی آنها با برج مراقبت ، حاکی از وضعیت غیر عادی ، عدم رؤیت خشکی ، از کار افتادن قطب‌نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان ، افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدت‌ها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته ، لکه روغن ، آثاری از اجسام شناور ، خدمه یا تجمع مشکوکی از کوسه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای - چه قبل و چه بعد از آن - تا این حد حیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابه در این منطقه قایق‌ها و کشتی‌هایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا) ؛ در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند.

منطقه وحشت

همه روزه هواپیماهای متعددی بر فراز مثلث برمودا پرواز می‌کنند. کشتی‌های بزرگ و کوچک در آب‌های آن در حال ترددند و افراد زیادی برای بازدید به این منطقه مسافرت می‌کنند ، بدون آنکه اتفاقی بیافتد. از طرف دیگر ، در دریاها و اقیانوس‌ها در سراسر دنیا ، کشتی‌ها و هواپیماهای زیادی مفقود شده و می‌شوند؛ پس چرا فقط مثلث برمودا از بقیه مناطق تفکیک شده است. علت این است که اولا هیچ امیدی برای یافتن حتی اثر و نشانه‌ای وجود ندارد ، ثانیا در هیچ منطقه دیگر چنین ناپدید شدن‌های بی دلیل ، بی‌شمار و نامعلومی روی نداده و به این خوبی ثبت نشده است.

مشاهدات و گزارشات

- در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شده‌اند که تماس رادیویی خود را با ایستگاه‌های مبدأ و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کرده‌اند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کرده‌اند ، که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربه‌های قطب‌نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه‌آلودی - آن هم در روز صاف و آفتابی - و یا تغییراتی غیر عادی در آب‌هايی که تا لحظاتی قبل آرام بوده‌اند (بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع)

- این پیامها رفته رفته ضعیف‌تر و غیرقابل تشخیص‌تر شده و یا سریعا قطع شده‌اند. دقیقا مثل این که چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده ، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شده‌اند. در برخی موارد گزارشات حاکی از آن بوده که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح رؤیت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا ، که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است.

- در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شده‌اند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاه‌ها و سایر ابزارهای قایق‌های ناظر از کار افتاده بودند ، که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع به کار کرده‌اند.

- در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید : « خطری همانند یک خنجر هم اکنون به سرعت می‌آید ... ما نمی‌توانیم فرار کنیم ... » ؛ در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود ، کشتی ناپدید شد.

علل واقعه

یکی از علت‌های کشف شده - که در مدل آزمایشگاهی به اثبات رسیده است - در مورد وقوع زلزله و خروج گازهایی از زمین می‌باشد ، که در هنگام عبور کشتی‌ها باعث فرو رفتن کشتی به اعماق آب می‌گردد؛ ولی در مورد هواپیماهایی که از آن محل عبور کردند و ناپدید شدند خروج همین گازها از آب به سمت بالا باعث پایین کشیده شدن هواپیماها به سمت آب می‌شود که در صورت عدم کنترل ، هواپیما به داخل آب سقوط می‌کند ، ولی در مدل آزمایشی آن ، این مسأله در صورتی قابل حل است که هواپیما به این محل آشنا بوده و توانایی گرفتن دوباره ارتفاع را در صورت کم شدن ناگهانی آن داشته باشد. همچنین در مورد پیدا نشدن اجساد هواپیماها یا کشتی‌ها می‌توان گفت تعدادی از موارد ناپدید شده در اعماق دریا کشف شده است ، که نمونه‌های کشفی با نمونه‌های غرق شده کاملا تطبیق دارد.

۱- علل فرضی طبیعی

جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزله در اعماق دریا ، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی ، گوی‌های آتشفشان که موجب انفجار هواپیماها می‌شود ، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتی‌ها و مفقود شدن آنها در آب می‌شود ، قرار گرفتن تحت تأثیر نیرویی مغناطیسی و اختلالات امواج الکترومغناطیسی (ولی این دلایل توجیه قابل قبولی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتی‌های متعدد در یک منطقه نیست.)

۲- علل فرضی غیر طبیعی

دستگیری و ربوده شدن به وسیله زیردریایی یا بشقاب پرنده‌هایی متعلق به کراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسان‌ها به کره زمین آمده‌اند.

یکی از عجیب‌ترین پیشنهادات در این مورد به وسیله ادگار کایس (پیشگو و روانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست) ارائه شده است. به عقیده وی قرن‌ها قبل از کشف اشعه لیزر ، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژی و قدرت استفاده می‌کردند. به نظر کاین نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها ، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتی‌ها ، هواپیماها و در نهایت نابودی آن‌ها می‌گردد.

نظریه و توضیحات کوشچه

 لارنس دیوید کوشچه - محقق دانشگاه ایالت آریزونا - در سال ۱۹۷۵ با انتشار کتابی به نام « اسرار مثلث برمودا برملا شد » اولین نظریه مخالف در این زمینه را منتشر نمود. تحقیقات وی در این کتاب شماری از اطلاعات نادرست و ناسازگار در مقاله بلیتزر را برملا نمود. وی در این کتاب به وجود ناسازگاری‌های زیادی در گزارشات بلیتزر اشاره نمود و گفته‌های وی از زبان شاهدان عینی ، افراد زنده مانده در حوادث و همچنین تمامی انسانهای درگیر را نادرست و غیر واقعی بیان نمود. وی بیان نمود که بسیاری از اطلاعات مهم در مقاله بلیتزر از قلم افتاده است و به هیچ وجه کاملا بررسی نشده است. به عنوان مثال در داستان بلیتزر در مورد مفقود شدن قایق معروفی که قصد داشت دور دنیا حرکت کند و سرنشین آن دونالد کروهرست ، بلیتزر به اسرار آمیز بودن این داستان اشاره نموده است ، در حالی که شواهد روشنی در مورد دلایل مفقود شدن وی در دسترس است و یا همچنین در مورد کشتی حمل زغال‌سنگ - که بلیتزر آن را این طور بیان نمود : کشتی مزبور سه روز پس از ترک بندری در اقیانوس اطلس مفقود شده و دیگر هیچ ردپایی از آن یافت نشد - مى‌گوید که در گزارشات واقعی ، یک کشتی با همین نام از بندری در اقیانوس آرام حرکت نموده است. همچنین کوشچه معتقد بود که درصد زیادی از حوادثی که به نام اسرار مثلث برمودا یاد شده ، کاملا خارج از منطقه مثلث برمودا اتفاق افتاده است و در اغلب موارد راه اثبات این مدعا بسیار ساده بوده است. وی با جستجو در مقالات چاپ شده در روزنامه‌های وقت و همچنین اطلاع از وضع هوای گزارش شده در آن روز توانست وجود مغایرات در داستان‌های بیان شده در مورد اسرار مثلث برمودا را برملا سازد.

نتیجه گیری‌های کوشچه

 - شمار کشتی‌ها و هواپیماهای مفقود شده در این گزارشات در مقایسه با شمار کشتی‌ها و هواپیماهای مفقود شده در دیگر مناطق اقیانوس ، به هیچ وجه زیادتر نبوده است.

- طوفان‌های استوایی و گرمسیری بسیاری در این مناطق گزارش شده است و شمار گمشدگان در این گزارشات با توجه به تعداد این طوفان‌ها نامتناسب ، عجیب یا اسرار آمیز نمی‌باشد. (بلیتزر و نویسندگان دیگر در مقالات خود اشاره‌ای به این واقعیت ننموده‌اند.)

- اعداد و ارقام بیان شده در این گزارشات و تحقیقات آشفته اغراق آمیز است. کشتی‌ها و قایق‌هایی مفقود گزارش می‌گردند که بالاخره به بندرها بازگشته بودند - البتــه با اندكی تأخیـــر - و این موضوع گزارش نشده است.

- برخی از این گزارشات در مورد مفقودین در واقع هیچگاه اتفاق نیفتاده‌اند؛ به طور مثال حادثه‌ای با عنوان سقوط هواپیما گزارش شده که مدعاست هواپیمایی مسافربری ، در سال ۱۹۳۷ از بندر دیتونا در فلوریدا در مقابل چشم صدها شاهد عینی پرواز نموده و در مثلث برمودا سقوط کرده است ، در حالی که در روزنامه‌هاى محلی آن زمان ، هیچ نوشته‌ای در اثبات این مدعا یافت نمی‌شود.

نتیجه گیری کلی کوشچه در مورد افسانه مثلث برمودا

 افسانه‌ها و داستان‌هایی که به عنوان اسرار مثلث برمودا وجود دارد ، توسط نویسندگانی منتشر شده که عمدا یا سهوا با داشتن تصورات نادرست ، دلایل و مستندات ناقص و یا همچنین با پیروی از احساسات نادرست ، سعی در نوشتن آن‌ها نموده‌اند و این مقالات جعلی و تصنعی می‌باشند.

مدلین رسبورتگارف - دانشمند و محقق ایتالیایی قرن بیستم - نیز در مورد بروز حوادث غیر عادی و خارق‌العاده در این منظقه ، پس از تحقیقات زیاد به این نتیجه رسیده است که اغلب حوادث یاد شده در این منطقه تنها اغراق آمیز نشان دادن برخی حوادث عادی بوده‌ ست؛ برای مثال کشتی فرانسوی BHG3566 ، که در سال ۱۹۷۷ در این منطقه ناپدید شد ، دو روز بعد در بندر ریجسرا دیده شد و شواهد به مدت کوتاهى از گم شدن این کشتی حکایت می‌کرد ، در حالی که هنوز هم برخی نویسندگان از این حادثه با نام کشتی وحشت یاد می‌کنند و بر این باورند که این کشتی در منطقه مثلث برمودا از بین رفته است و در تسخیر ارواح می‌باشد.

گذشته و آینده برمودا

به نظر می‌رسد که این منطقه طی زمان‌های متمادی گذشته نیز در افسانه‌ها به منزله مکانی ترسناک وجود داشته و حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعد از آن تاریخ تا صدها سال با عناوین « دریایی از مقبره‌ها » ، « مثلث شیطان » ، « مثلث مرگ » ، « دریای بدبختی » ، « گورستان آتلانتیک » نامیده می‌شده است.

شومی و بدشگونی مثلث برمودا حتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسان‌هایی چون کریستف کلمب و فضانوردان آپولو 13 - که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست - شده است.

اینکه چرا وقایع عجیب این منطقه گزارش نمی‌شود شاید به دلیل ایجاد رعب و وحشت عمومی باشد ، و شاید هم به خاطر معلوم نبودن دلیل اصلی این وقایع ، اتفاقات مربوطه بازتاب نمی‌یابد. البته در اغلب گزارشات ارائه شده سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه می‌دارد.


امضای کاربر : تنها 2روز در سال هست که نمی تونی هیچ کاری بکنی!!
یکی دیروز و یکی فردا..




شنبه 20 آبان 1391 - 04:23
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از ania به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: samimi & saeed_1391 & reza &
sara آفلاین



ارسال‌ها : 2392
عضویت: 2 /5 /1391
محل زندگی: قم
تشکرها : 1960
تشکر شده : 2412
راز مثلث برمودا..

ممنون.سپاسگذارم...

چرا بعضی ها میگن مدینه فاضله اونجا هست ؟

چرا تا یک ذره یک پدیده غیرطبیعی میبینیم ربطش می دیم به ظهورامام وتحلیلش هم می کنیم ؟


امضای کاربر : زندگی شوق رسیدن به همان فردایست که نخواهد آمد تو نه در دیروزی و نه در فردایی ، ظرف امروز پر از                                                                                  بودن توست ، زندگی را دریاب ... 
شنبه 20 آبان 1391 - 07:45
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ania آفلاین



ارسال‌ها : 3828
عضویت: 5 /7 /1391
تشکرها : 3389
تشکر شده : 3288
راز مثلث برمودا..

نقل قول از sara

ممنون.سپاسگذارم...

چرا بعضی ها میگن مدینه فاضله اونجا هست ؟

چرا تا یک ذره یک پدیده غیرطبیعی میبینیم ربطش می دیم به ظهورامام وتحلیلش هم می کنیم ؟

نشنیده بودم تابحال..

فکر میکنم تنها دلیلش بی سوادی معنوی هست..


امضای کاربر : تنها 2روز در سال هست که نمی تونی هیچ کاری بکنی!!
یکی دیروز و یکی فردا..




شنبه 20 آبان 1391 - 15:31
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
gomnam آفلاین



ارسال‌ها : 2465
عضویت: 3 /5 /1391
محل زندگی: قم
سن: 21
تشکرها : 2919
تشکر شده : 5292
راز مثلث برمودا..

نقل قول از sara

ممنون.سپاسگذارم...

چرا بعضی ها میگن مدینه فاضله اونجا هست ؟

چرا تا یک ذره یک پدیده غیرطبیعی میبینیم ربطش می دیم به ظهورامام وتحلیلش هم می کنیم ؟

مدینه فاضله نه،جزیره خضراء بود.البته یک کتاب هم با این عنوان بود که مورد تایید حاج آقا بهجت بود.

گفته میشد که این مکان میتونه محل زندگی آقا امام زمان(عج) باشه که البته با دلایل آورده شده غیرمنطقی هم نبود.


امضای کاربر : مبارزه هر قدر صعب، صعود را ادامه بده. شاید قله در یک قدمی تو باشد
و بدان : آنان که آفتاب را به زندگی دیگران ارزانی می دارند،نمی توانند خود از آن بی بهره باشند
شنبه 20 آبان 1391 - 15:56
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
sara آفلاین



ارسال‌ها : 2392
عضویت: 2 /5 /1391
محل زندگی: قم
تشکرها : 1960
تشکر شده : 2412
راز مثلث برمودا..

نقل قول از gomnam

نقل قول از sara

ممنون.سپاسگذارم...

چرا بعضی ها میگن مدینه فاضله اونجا هست ؟

چرا تا یک ذره یک پدیده غیرطبیعی میبینیم ربطش می دیم به ظهورامام وتحلیلش هم می کنیم ؟

مدینه فاضله نه،جزیره خضراء بود.البته یک کتاب هم با این عنوان بود که مورد تایید حاج آقا بهجت بود.

گفته میشد که این مکان میتونه محل زندگی آقا امام زمان(عج) باشه که البته با دلایل آورده شده غیرمنطقی هم نبود.

من این کتاب رو نخوندم .اصلا از این کتاب اطلاعی نداشتم ممنونم که گفتید .من این رو در جلساتی مکرر شنیده بودم برای دلایلش هم واقعا دلایل غیرمنطقی بیان شدبه همین دلیل مطرح کردم تا نظرات دوستان رو دراین باره بدونم چون با توجه به پیگیریهای خودم به پاسخ منطقی نرسیدم .بعدا درتمام مباحث تاکید کردن برمدینه فاضله نه جزیره خضراء.اگراطلاعات خاصی دارید میتونید بی زحمت قراربدید تا همگی از اون استفاده کنیم .


امضای کاربر : زندگی شوق رسیدن به همان فردایست که نخواهد آمد تو نه در دیروزی و نه در فردایی ، ظرف امروز پر از                                                                                  بودن توست ، زندگی را دریاب ... 
شنبه 20 آبان 1391 - 22:53
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از sara به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: saeideh /
ania آفلاین



ارسال‌ها : 3828
عضویت: 5 /7 /1391
تشکرها : 3389
تشکر شده : 3288
راز مثلث برمودا..

ولی دوستان تا جایی ک من شنیدم صرفاً فقط میگن در اونجا جاذبه زمین بیشتر هست.. و بقیه مطالب صحت نداره..

اگر اطلاعات جدیدی از منبع معتبری در این زمینه کسب کردید.. حتماً در این پست قرار بدید..

بسیــــــــــــار ممنونم از شما..


امضای کاربر : تنها 2روز در سال هست که نمی تونی هیچ کاری بکنی!!
یکی دیروز و یکی فردا..




شنبه 20 آبان 1391 - 23:00
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
sara آفلاین



ارسال‌ها : 2392
عضویت: 2 /5 /1391
محل زندگی: قم
تشکرها : 1960
تشکر شده : 2412
راز مثلث برمودا..

گروهي فکر مي کنند امام زمان (عج) در جزيره خضرا زندگي مي کند و براي آن داستاني از کتاب بحارالانوار نقل مي کنند. (1) جزيره خضرا در درياي مديترانه يا همان درياي سفيد واقع شده است. اين جزيره، قسمتي از انتهاي جنوب غربي اسپانياي فعلي و اندلس قديم است که در گذشته، به همين نام معروف بوده است و در حال حاضر نيز با نام Algerias شناخته مي شود. (2)

در داستاني که براي جزيره خضرا نقل مي شود، اشکالات و تناقض هاي بسياري وجود دارد که باعث مي شود به اين نتيجه برسيم که اين داستان ساختگي است. علامه مجلسي تنها به دليل اين که اين داستان مربوط به ديدار با امام زمان (عج) است، آن را در کتاب خود آورده است. حتي علامه تاکيد کرده که اين داستان را در کتاب هاي روايي نديده و به همين خاطر آن را در فصلي جداگانه آورده است. (3)...

برخي هم اين جزيره را با مثلث برمودا تطبيق داده و براي آن داستان ها و حوادث زيادي نقل کرده اند، اما به اين نکته توجه نکرده اند که جزيره خضرا در درياي مديترانه و مثلث برمودا در اقيانوس اطلس.

در اين ميان، يک واقعيت مهم هم وجود دارد و آن اين که اصلا مکان زندگي امام براي مردم معلوم نيست و هيچ کس نمي داند ايشان کجا زندگي مي کند. همان طور که در دعاي ندبه مي خوانيم: «اي کاش مي دانستم در کدام سرزمين قرار داري و کدام خاک وجود نازنينت را حمل مي کند». (4)

اين که چرا هيچ کس نمي داند امام زمان (عج) در کجا زندگي مي کند، دليل هاي گوناگوني دارد؛ يکي از آن ها اين است که طبق همان حکومتي که امام از نظرها غايب است، طبق همان حکمت هم مکان زندگي او براي ما معلوم نيست. تعيين مکان با مفهوم غيبت امام در تعارض است، چرا که اگر مکان زندگي امام مشخص بود، ديگر معنا نداشت که امام از نظرها غايب باشد.

يکي از دليل هاي مخفي ماندن امام که باز هم به نوعي به همان غيبت امام مربوط است، اين است که محل زندگي امام بايد از چشم دشمنان امام پنهان باشد تا آسيبي به امام نرسد. همان گونه که امام در توقيعي فرمود: «به درستي که پدرم (امام حسن عسکري) که صلوات خدا بر او باد، با من عهد کرده که روي زمين خدا، دورترين و مخفي ترين نقطه آن را براي اقامت انتخاب کنم تا امر من پوشيده بماند و محل زندگي ام از حيله دشمنان و گمراهان در امان باشد.» (5)

در اين توقيع، امام تعيين مکان را براي خود مردود دانسته است. بايد توجه کنيم که حتي اگر امام براي ملاقات با کساني، مکاني را تعيين کرده يا حتي برخي امام را در بعضي مکان ها ديده اند، آن مکان تعيين محل ملاقات با امام بوده، نه تعيين مکان زندگي امام. (6)

امام براي انجام وظيفه ها و تکليف هاي خود، از مکاني به مکان ديگر رفته و بر اساس روايت هاي معتبر، در شهرها و مکان هاي مختلفي ديده شده است: مدينه، مکه، نجف، کوفه، کربلا، کاظمين، سامرا، مشهد، قم و ... .(7)

امام در بعضي زمان ها و مناسبت ها در مکاني مقدس حضور دارد؛ مثل مدينه و پيرامون آن (رضوي) مکه و اطراف آن (ذي طوي)، حضور هر ساله در حج و عرفات، مسجد کوفه و سهله، کربلا و نجف.

از امام رضا (ع) نقل شده است که «(مهدي) در موسم حج حاضر مي شود و همه اعمال را انجام مي دهد و در عرفه نيز وقوف مي کند و دعاي مؤمنان را آمين مي گويد».

ابوبصير هم از امام صادق (ع) نقل مي کند: «گويا مي بينم که قائم ما با خانواده اش در مسجد سهله اقامت گزيده است». (8)

امام باقر (ع) هم مي فرمايد: «ناچار براي صاحب الزمان عزلت و غيبتي است و طيبه (مدينه) خوب جايگاهي براي ايشان است». (9)

از مجموع اين روايت ها و حکايت هاي معتبر برداشت مي شود که امام در شهرها و مناطق مختلف حضور دارد و محل زندگي او جاي خاصي نيست، پس زندگي او به شيوه عادي و معمولي است، زيرا اين گونه زندگي، حساسيت برانگيز نيست و براي آن حضرت آسان تر و طبيعي تر است.

مرحوم آیت الله بهجت :جزیره ی خضراء آن دلی است که امام زمان در آن

 

 تاب بیاورد، اگر امام زمان علیه السلام در دلت آمد، آن دل جزیره خضراء است،

 

مردم باید دور این دل بگردند، کجا می گردی دنبال جزیره خضراء؟! امام زمان

 

 همراه توست، چرا ما باید حضرت را منحصر و محصور در آنجا بکنیم؟! من بگویم

 

 امام زمان در جزیره ای در فلان کشور تشریف دارند، نخیر، یقینا بدانید که امام

 زمان علیه السلام از رگ گردن به من و تو نزدیکتر است.

1. مهدويت پيش از ظهور، رحيم کارگر، ص 182.

2. همان، ص 186.

3. همان، ص 189 و فرهنگ نامه مهدويت، خدامراد سليميان، ص 156-151.

4. امام مهدي در روايات و احاديث، سيدفخرالدين موسوي، ص108.

5. همان، ص 109.

6. همان.

7. مهدويت پيش از ظهور، ص 176.

8. همان.

9. همان، ص 175.

 

منبع: انتظار نوجوان ش 68


امضای کاربر : زندگی شوق رسیدن به همان فردایست که نخواهد آمد تو نه در دیروزی و نه در فردایی ، ظرف امروز پر از                                                                                  بودن توست ، زندگی را دریاب ... 
شنبه 20 آبان 1391 - 23:35
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از sara به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: zlatan / ania /
ania آفلاین



ارسال‌ها : 3828
عضویت: 5 /7 /1391
تشکرها : 3389
تشکر شده : 3288
راز مثلث برمودا..

بسیــــــــــــــــــــــــــار عالی بود..

ممنونم ساراجان..


امضای کاربر : تنها 2روز در سال هست که نمی تونی هیچ کاری بکنی!!
یکی دیروز و یکی فردا..




شنبه 20 آبان 1391 - 23:39
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از ania به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: sara /
sara آفلاین



ارسال‌ها : 2392
عضویت: 2 /5 /1391
محل زندگی: قم
تشکرها : 1960
تشکر شده : 2412
امام زمان(عج) در حال حاضر در كجا تشريف دارند؟ قضيه مثلث برمودا چيست؟ و آيا اين گفته

از آنجايي که حضرت در پس پرده غيبت زندگي مي کنند و لازمه غيبت نيز پنهان زيستي کامل است، به همين جهت هيچ خبري از محل زندگي ايشان وجود ندارد و نبايد هم در اين زمينه خبري وجود داشته باشد؛ زيرا مخالف با حکمت غيبت و خطري بزرگ براي وجود نازنين ايشان است .

متاسفانه در مورد زندگى حضرت در مثلث برمودا يا جزيره‏ ى خضراء برخى افراد به داستان جزيره‏ خضراء تمسك كرده اند و آن را بر مثلث برمودا تطبيق كرده و بر اساس آن گفته‏ اند كه امام عصر(ع) با خانواده و فرزندانشان در اين جزيره زندگى مى‏كنند.

منشأ اين پرسش و ساير برداشت‏هايى كه در مورد محل زندگى امام زمان(عج) و پيوند آن با جزيره خضراء و مثلث برمودا صورت گرفته، داستانى است كه علامه مجلسى در بحارالانوار نقل كرده است. ابتدا خلاصه‏ اى از اين داستان طولانى نقل مى‏شود و ضمن نقد و بررسى آن، پاسخ سؤال ارائه مى‏گردد. علامه مجلسى مى‏گويد : «رساله ‏اى يافتم مشهور به داستان جزيره خضراء... و چون آن را در كتاب‏هاى روايى نديدم، عين آن را در فصل جداگانه اى آوردم... بر اساس اين داستان، شخصى به نام زين الدين، على بن فاضل مازندرانى نقل مى‏كند :

سال‏ها در دمشق نزد شيخ عبد الرحيم خنفى و شيخ زين الدين على مغربى اندلسى، تحصيل مى‏كردم. روزى شيخ مغربى عزم سفر به مصر كرد. من و عده‏ اى از شاگردان با او همراه شديم؛ تا اينكه به قاهره رسيديم. استاد مدتى در الازهر به تدريس پرداخت. پس از مدتى، نامه‏ اى از اندلس آمد كه خبر از بيمارى پدر استاد مى‏ داد. وى عزم اندلس كرد؛ من و برخى از شاگردان با او همراه شديم.

در يكى از قريه هاى اندلس، بيمار شدم؛ به ناچار استاد مرا به خطيب آن قريه سپرد و خود به سفر ادامه داد. سه روز بيمار بودم. پس از آن روزى در اطراف ده قدم مى‏زدم كه كاروانى از طرف كوه‏هاى ساحل درياى غربى وارد شد و با خود پشم و روغن و كالاهاى ديگر داشت. پرسيدم : از كجا مى‏آييد؟ گفتند: از دهى از سرزمين بربرها كه نزديك جزاير رافضيان(شيعيان) است.

هنگامى كه نام «رافضيان» را شنيدم، مشتاق زيارت آنان شدم. تا محل آنان، 25 روز راه بود (دو روز بى‏آب و آبادى و بقيه آباد) حركت كردم و به سرزمين آبادى رسيدم. آنجا جزيره ‏اى بود با ديوارهايى بلند و پرچم‏هاى مستحكم كه بر ساحل دريا قرار داشت. مردم آن جزيره، شيعه بودند و اذان و نمازشان به شكل شيعيان بود. در آنجا از من پذيرايى كردند، پرسيدم: غذاى شما از كجا تأمين مى‏شود؟ گفتند : از جزيره خضراء در درياى سفيد كه جزاير فرزندان امام زمان(عج) است كه سالى دو مرتبه براى ما غذا مى‏آورند.

مدتى منتظر شدم تا كاروان كشتى‏ ها از جزيره خضراء رسيد. فرمانده آن، پيرمردى بود كه مرا مى‏شناخت (اسم من و پدرم را نيز مى‏دانست). او مرا با خود به جزيره خضراء برد؛ شانزده روز گذشت، آب سفيدى در اطراف كشتى ديدم و علت آن را پرسيدم؛ شيخ گفت: اين درياى سفيد و آن جزيره خضراء است. اين آب‏هاى سفيد، اطراف جزيره را فرا گرفته است و هرگاه كشتى دشمنان ما وارد آن شود، غرق مى‏گردد. وارد جزيره شديم؛ شهر داراى قلعه‏ ها و برج‏هاى زياد و هفت حصار بود... بحار الانوار، ج 52، ص 159 ؛ اثبات الهداة، ج 7، ص 371.

درباره اين داستان، نظرات مختلفى ارائه شده است :

1. گروهى اندك بر اين عقيده‏اند كه داستان واقعى است.

2. برخى از كسانى كه اصل داستان را پذيرفته‏ اند، آن را با «مثلث برمودا» تطبيق داده ‏اند ر.ك : ناجى نجّار، جزيره خضرا و تحقيقى پيرامون مثلث برمودا ؛ سيد جعفر رفيعى، جزيره خضراء.

3. پژوهشگران بزرگى چون آقا بزرگ تهرانى، علامه شوشترى، علامه جعفر مرتضى عاملى، شيخ جعفر كاشف الغطا و... بر اين عقيده ‏اند كه داستان جزيره خضرا واقعيت ندارد و بر حكايت نقل شده، اشكالات متعدّد سندى، تاريخى و متنى وارد كرده و آن را از درجه اعتبار ساقط كرده‏ اند سيد جعفر موسوى نسب، مقاله جزيره خضرا، نينوا و انتظار، تأمّلى نو، ص 26.

يك. بررسى سندى و منابع داستان

1-1. منابع و مدارك‏

اين داستان ابتدا در مجالس المؤمنين قاضى نور اللَّه شوشترى(1019ه .ق) نقل شده و آن گاه در كتاب بحار الانوار آمده است. صاحب بحار الانوار مى‏گويد: «اين داستان را در كتاب‏هاى معتبرى نديدم»؛ يعنى، آن را از يك كتاب خطى ناشناخته نقل كرده است. پس نمى‏توان منبع معتبرى براى آن در نظر گرفت؛ در اين صورت از درجه اطمينان و اعتبار ساقط است.

1-2. راوى داستان‏

شخصيت اصلى داستان، بيش از يك نفر نيست (على بن فاضل مازندرانى) ؛ ولى كتاب‏هاى رجالى و معاصران او، نامى از وى به ميان نياورده و او را تأييد نكرده‏ اند. پس نمى‏توان به صحت روايت او اطمينان داشت.

دو. بررسى متن داستان‏

2-1. وجود تناقضات و تضادها

در متن داستان، تضادهايى به چشم مى‏خورد. در بخشى سيد شمس الدين به راوى داستان مى‏گويد: من نايب خاص امام هستم؛ ولى خودم آن حضرت را تاكنون نديده ‏ام؛ (در حالى كه در عصر غيبت كبرى، امام نايب خاص ندارد)! پدرم نيز آن جناب را نديده؛ ولى سخنش را شنيده است. اما جدم هم خودش را ديده، هم حديثش را شنيده است.

با اين حال خود او در جاى ديگر مى‏گويد: من هر صبح جمعه براى زيارت امام به آن كوه مى‏روم و خوب است تو هم بروى. شيخ محمد هم راوى داستان گفته است: فقط سيد شمس الدين و كسانى مانند وى مى‏توانند خدمت امام زمان مشرف شوند (تناقض).

2-2. بيان نادرست احكام و عقايد

در اين داستان دو نكته انحرافى و نادرست وجود دارد كه هر دو مردود است:

الف. تحريف قرآن؛ كه به اعتقاد شيعه و سنى قرآن مصون از تحريف است و اين ادعا به هيچ عنوان پذيرفتنى نيست.

ب. اباحه (نپرداختن) خمس؛ كه به اتفاق فقيهان مردود است.

2-3. بيان محل زندگى امام زمان‏

اين مطلب، خلاف بسيارى از رواياتى است كه محل سكونت آن حضرت را مخفى و در شهرهاى مختلف و (حتى در ميان كوه‏ها) مى‏داند. همين منافى با حكمت و سرّ غيبت است؛ چون «پنهان زيستى» امام براى دفع خطرات احتمالى و مصون ماندن از دشمنان است و در صورت افشاى محل زندگى، احتمال خطر باقى است.

2-4. وجود سيصد فرمانده و يار خاص‏

اگر داستان را بپذيريم، بايد بگوييم كه اين سيصد نفر (كه منتظر ملحق شدن سيزده نفر ديگر هستند)، عمر طولانى دارند و مانند امام زندگى مى‏كنند ؛ در حالى كه اين مسئله هيچ مستندى ندارد و بلكه بر اساس روايات، آنان به طور ناگهانى از بسترهاى خود غايب مى‏شوند و به امام مى‏پيوندند براى مطالعه بيشتر ر.ك : سيد جعفر مرتضى عاملى، جزيره خضراء در ترازوى نقد، ص 201 - 229 ؛ ابراهيم امينى، دادگستر جهان، ص 205 و 206.

سه. جزيره خضراء و مدعيان مهدويت‏

برآيند مباحث گذشته، اين است كه داستان جزيره خضراء، اعتبار سندى و روايى ندارد و نمى‏تواند اثبات كند كه آنجا محل سكونت امام زمان(عج) و فرزندان آن حضرت است يا اينكه او داراى همسر و فرزند است و... حال بنا بر فرض اينكه على بن فاضل مازندرانى، شخصى راستگو بوده و چنين جزيره‏اى را ديده است؛ «بايد ديد كه آيا جزيره خضراء امرى واقعى است يا نه و افرادى كه او ديده است، چه كسانى‏اند؟ در پاسخ به طور خلاصه مى‏توان گزينه ‏هاى زير را بيان كرد :

3-1. درياى سفيد و جزيره خضراء

درياى سفيد، همان درياى مديترانه است كه در زبان عرب آن را «البحر الابيض المتوسّط» مى‏نامند. دليل نام گذارى آن نيز، سفيد بودن آب دريا، به دليل نوع رسوبات آن است. جزيره خضراء نيز قسمتى از انتهاى جنوب غربى اسپانياى فعلى (اندلس قديم) است كه به همين نام در گذشته اشتهار داشته است و در حال حاضر نيز با نام «Algeiras» شناخته مى‏شود.

در سال 91 ه .ق موسى بن نصير (فرماندار افريقا از طرف وليد بن عبد الملك) و طارق و يكى از فرماندهان سپاهش آنجا را فتح كردند. از اين تاريخ تا قرن نهم و دهم، جزيره خضراء در دست مسلمانان بود و حاكمانى از طرف خلفاى اموى، عباسى و امويان اندلس و فاطميان مصر، بر آنجا منصوب مى‏شدند. پس از آن نيز بين مسلمانان و مسيحان دست به دست مى‏شد. به هر حال جزيره خضراء مكان مشهورى در اندلس(اسپانياى فعلى) بوده است.

به نظر مى‏رسد، على بن فاضل، در سواحل جنوبى مديترانه سير كرده و از سرزمين بربرها گذشته و به جزيره خضراء نيز رفته است.

3-2. حكومت موحّدين‏

سرزمين مصر و شمال آفريقا، چندين قرن تحت استيلاى حكومت فاطمى (از فرق شيعه) قرار داشت. همچنين دولت موحّدين - كه با عقايد انحرافى مرابطين و... به ستيز برخاست - از نظر پايه‏ هاى فكرى، شباهت زيادى به شيعه داشت.

موحّدين از سال 517 ه . ق به نبرد با مرابطين پرداختند و در سال 541 ه . ق اندلس را فتح كردند. بنيان گذار اين حركت، شخصى به نام محمد بن عبد اللَّه تومرت بود كه در «سوس» قيام كرد و خود را از فرزندان «حسن مثنى» مى‏دانست. افكار و عقايد وى عبارت بود از : مبارزه با منكرات و فساد حاكمان، تكيه بر نام «مهدى آل محمد» و تبليغ وسيع از اهل مهدويت و حتى ادعاى مهدويت (اينكه او مهدى موعود است) و... .

آنان بر قسمت غربى اندلس تسلّط يافته و جزيره خضراء، اشبليله و قرطبه را فتح كردند. پس مهم‏ترين ادعاى آنان (ترويج موضوع مهدويت و ادعاى آن از سوى محمد بن تومرت)، مى‏توانست در شكل‏گيرى داستان جزيره خضراء نقش داشته باشد. اين عقيده در ميان پيروان او باقى ماند، به گونه‏ اى كه برخى از آنان مرگ تومرت را منكر شدند و باور داشتند كه او بار ديگر ظهور خواهد كرد.

از طرفى مسلمانان در آن زمان داراى نيروى دريايى قدرتمند و كشتى‏هاى فراوانى بودند و بر كليه سواحل درياى مديترانه تسلّط داشتند و دولت موحدين نيز در آن زمان، در اوج عظمت بوده و پايگاه دريايى بزرگ و نيرومندى تأسيس كرده بودند.

نتيجه گيرى‏

از مجموع آنچه در اين بخش گفته شد بر مى‏آيد كه :

1. تفكر مهدويت و تكيه بر ظهور مصلح فاطمى(از نسل فاطمه زهرا«س» از جمله موضوعاتى بوده كه در آن سامان تبليغ مى‏شده است و عده ‏اى در آن سامان مدعى مهدويت بوده ‏اند. دولت فاطمى نيز «تفكر مهدويت» را نشر مى‏داده است.

2. امكان دارد على بن فاضل، خود به سرزمين اندلس و جزيره خضراء مسافرت كرده باشد و در زمان سفر او، در جزيره خضراء، حكومتى شيعى و از اعقاب موحّدان و يا خاندان‏هاى ديگر شيعى حاكم بوده‏ اند ؛ ولى على بن فاضل، مهدى موعود مورد ادعاى آنان را با معتقدات شيعه اثنا عشرى، اشتباه گرفته و هنگام نقل نيز، عقايد خود را با آن مخلوط كرده است.

3. احتمال دارد على بن فاضل، خود به سرزمين اندلس و... سفر نكرده است؛ بلكه از ديگرانى كه در آن سرزمين (و جزيره خضراء) تردّد داشته ‏اند، اخبارى را از حكومت مهدى (ابن تومرت) و فرزندان و جانشينان او و يا ديگر حكومت‏هاى شيعى، شنيده و آرمان‏هاى خود را با آنچه كه شنيده است، تطبيق داده و يا داستانى از سفر خود به جزيره خضراء مطرح كرده و افراد هم كه آن را شنيده ‏اند (به علت كم اطلاعى از حوادث تاريخى آن زمان)، آن را بدون هيچ نقدى، نقل كرده‏ اند.

حاصل آنكه ماجراى جزيره خضراء، مخلوطى از واقعيات آن زمان است كه رنگ شيعه اثنا عشرى به آن زده شده و در كتاب‏هاى شيعه راه پيدا كرده است. ر.ك : مجتبى كلباسى، بررسى تاريخى داستان جزيره خضراء، فصلنامه انتظار، ش 2، ص 110-126.

در پايان گفتنى است در موضوع امام زمان(عج) كه از عقايد حتمى و جهانى همه مسلمانان است، سزاوار نيست كه با اتكا به خبرهاى غير موثّق و حدسيّات، سخن گفت.

براي مطالعه بيشتر ر.ک : مهدويت (پيش از ظهور ) رحيم کارگر ، نشر معارف .

منبع: پرسمان دانشجویی


امضای کاربر : زندگی شوق رسیدن به همان فردایست که نخواهد آمد تو نه در دیروزی و نه در فردایی ، ظرف امروز پر از                                                                                  بودن توست ، زندگی را دریاب ... 
شنبه 20 آبان 1391 - 23:40
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
sara آفلاین



ارسال‌ها : 2392
عضویت: 2 /5 /1391
محل زندگی: قم
تشکرها : 1960
تشکر شده : 2412
آيا امام زمان(عج) در مثلث برمودا زندگي مي كند؟

درباره اين مسئله چند نكته جالب توجه است:

1. در شمال غربي اقيانوس اطلس (نزديك قاره امريكا) جزيره هاي كوچكي(حدود 360 جزيره كه 20 جزيره آن مسكوني است) قرار دارد. اين جزيره ها به برمودا معروف هستند؛ برمودا، نام يكي از جزاير بزرگ آن مجموعه است.

2. مثلث برمودا به منطقه اي مثلث شكل مي گويند كه يك راس آن،‌جزيره برمودا (33 درجه شمالي و 64 درجه غربي) است، يك راس آن بندر ميامي در ساحل شرقي ايالت فلوريدا، از مهمترين بنادر ايالات متحده است و راس ديگر آن نيز سن خوان(سن ژوان) پايتخت پورتوريكو (يكي از جزاير بزرگ درياي كارائيب) است كه در شرق كشور دومينيكن قرار دارد.

3. از آنچه گفته شد ، وجود محلي به نام جزيره برمودا و ناحيه اي به نام مثلث برمودا ثابت مي شود. اين جزاير از لحاظ جغرافيايي، محل مشخصي دارد و در نقشه ها ثبت شده است.

4. اصل ملاك درباره اين جزيره و مثلث برمودا، اخباري است كه مخابره و ثبت شده است. در حدود سال 1355 هـ ش يعني دو سال قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران،‌در تمام مطبوعات و راديوها ، اخباري شگفت از حوادث دردناك و اسرار آميز اين جزيره و منطقه اعلام شد و به تبع آن، در مجلات داخلي ايران نيز مطالبي ترجمه و بيان گردي، اما در سالهاي اخير از چنين حادثه هايي سخن گفته نمي شود، در حالي كه با گسترش ارتباطات بايد اخبار بيشتر و دقيق تري ارائه مي شد.

5. بعضي درباره پخش گسترده اين اخبار استدلال كرده اند كه چون كشور كوبا رابطه خوبي با شوروي سابق داشت و از طرفي نزديك بودن آن به ايالات متحده امريكا، خطر جدي براي امريكا به شمار مي آمد و مي توانست جايي براي نصب ابزار جاسوسي و جنگي و در واقع پايگاهي براي شوروي در نزديكي آن كشور باشد، امريكا به اين فكر افتاد كه در نزديكي كوبا(مثلث برمودا) با شايعه كردن اين اخبار، منطقه خطرناك و ناامني به وجود آورد و در آنجا پايگاهي بسازد كه كوبا را از نزديك زير نظر بگيرد و اگر كسي خواست نزديك آن شود، او را از بين برده و آن را به نيروهاي اسرار آميز منتسب سازد. بنابراين اخبار مخابره شده ، همه جنبه سياسي و امنيتي داشته و در واقع ساختگي بوده است. البته امكان دارد براي واقعي جلوه كردن، چند هواپيما و كشتي را از بين برده باشند؛ زيرا از آن جنايت كاران چنين كاري بعيد نيست.

6. متاسفانه بعضي با شنيدن اين رويدادها، ادعا كردند يا احتمال دادند كه آن منطقه، همان جزيره خضرا و محل زندگي امام زمان(عج) است؛ در حالي كه اين احتمالي بيش نبوده و عقيده اي شخصي است كه از كج فهمي افراد خبر ميدهد؛ زيرا وقتي اخبار دردآور و غم انگيز كشته شدن عده اي بي گناه كه گاه راه را گم كرده اند يا سوار بر كشتي تجاري بوده اند، دنيا را فرا گرفت و همه ناراحت اند و اظهار همدردي مي كنند، معلوم است كه وقتي كسي در اين حال ادعا كند آنجا جزيزه امام ماست و حضرت و يارانش چنين كارهايي را انجام داده اند، ناآگاه و بي خرد است. به راستي اين ادعا به شنوندگان و خوانندگان چه پيامي منتقل مي كند؟ آيا جز اين است كه بر خشونت طلبي و خونريزي دين اسلام و پيشوايان دين تاكيد مي ورزد؟

7. وقتي از مدعيان وجود جزيزه خضراء مي پرسند: چرا تا به حال كسي آن را روي كره زمين نديده است، مي گويند: خدا قدرت دارد كه آن را از چشم ها دور كند و كسي آن را نبيند. بايد از اين افراد پرسيد: اگر خدا چنين كاري را مي كند،‌ پس چه لزومي دارد كه هواپيماها و كشتي ها در آن منطقه نابود شوند و چرا بايد اين افراد بي گناه كشته شوند؟ پس در صورت درستي داستان جزيره خضراء و كشته شدن دشمنان (كه در آن روايات آمده)، آيا كسي كه راه را گم كرده و اتفاقا به آنجا رسيده، مستوجب قتل است؟ آيا ارائه چنين تصويري از اسلام و امام صحيح است؟

نتيجه :

1. مثلث برمودا وجود دارد، اما اخبار نقل شده درباره آن ساختگي و براي اهداف سياسي بوده است.

2. تطبيق آن بر جزيره خضراء،‌ادعايي شخصي است و فقط از سوي فردي ناشناخته به نام ناجي النجار ابراز گرديده است. به نوشته او، فقط به دليل تشابهات كه بين جريان جزيره خضراء و اتفاقات نقل شده درباره مثلث برمودا وجود داشته، به اين نتيجه گيري رسيده و طبيعي است كه اين نتيجه گيري ، ارزش علمي ندارد.

3. پذيرش چنين چيزي، خدشه دار كردن چهره دين و خطرناك معرفي كردن امام رحمت و رافت است كه با قوانين مسلم دين سازگاري ندارد.

(مهدویت پرسشها و پاسخها- تهیه و تدوین:موسسه آینده روشن)


امضای کاربر : زندگی شوق رسیدن به همان فردایست که نخواهد آمد تو نه در دیروزی و نه در فردایی ، ظرف امروز پر از                                                                                  بودن توست ، زندگی را دریاب ... 
شنبه 20 آبان 1391 - 23:53
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group