پروژه لاله

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 379
نویسنده پیام
masoud آفلاین


ارسال‌ها : 2279
عضویت: 6 /5 /1391
محل زندگی: قم
سن: 24
تشکرها : 1156
تشکر شده : 2279
پروژه لاله
شاید شما هم به این مدت خبرهایی در مورد پروژه فیلم لاله شنیده باشید
سعی میکنم اینجا شما رو در جریان این فیلم و حواشی آن قرار دهم


در حالي كه سينماي ايران از ابتداي امسال با چالش هاي فراواني مواجه شده، به تازگي يك مسئله جديد نيز به اين چالش ها اضافه شده است؛ تصميم براي توليد فيلمي با نام «لاله»!هر سال بيش از 70 فيلم سينمايي در ايران ساخته مي شود، اما از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون شايد «لاله» تنها فيلمي باشد كه هنوز حتي با اينكه ساخته نشده اين همه حاشيه ايجاد كرده است.اما چه اتفاقي افتاده كه اين فيلم تا اين حد مسئله ساز شده و به يكي از تازه ترين و در عين حال دردسرسازترين چالش هاي مديريت سينمايي تبديل گشته است؟ آنچه اين حواشي را در پي داشته به موضوع اين فيلم و همچنين كارگرداني كه قصد ساخت چنين اثري را دارد بر مي گردد.

قضيه از اين قرار است كه مديران سينمايي كشور تصميم مي گيرند فيلمي را با مضمون تلاش و پيشرفت زنان مسلمان ايراني در عرصه هاي مختلف و از جمله مسابقات رالي اتومبيل راني براي به تصويركشيدن وجوه مختلفي از حضور فعال اجتماعي زنان در دوران پس از انقلاب، به يك كارگردان ايراني خارج نشين به نام «اسدالله نيك نژاد» سفارش بدهند. كارگرداني كه كارنامه متنوع و تا حدودي هم عجيب و غريبي دارد. از ساخت مستندهاي جنگي در سال هاي ابتداي جنگ گرفته تا همكاري در پروژه هاي هاليوودي با همه مختصات و ويژگي هايي كه از اين دست فيلم ها سراغ داريم.ابتدا قرار بود كه اين پروژه در بنياد سينمايي فارابي كليد بخورد، اما پس از مخالفت اين بنياد با انجام آن و خروج از فارابي، با دستور مستقيم رئيس سازمان سينمايي به مركز گسترش سينماي مستند و تجربي واگذار شد كه اكنون اين مركز با بودجه اي پنج ميلياردي توليد اين پروژه را كليدزده است. فيلم سينمايي «لاله» كه نگارش فيلمنامه آن را هم اسدالله نيك نژاد بر عهده داشته است، داستاني با محوريت زندگي لاله صديق؛ قهرمان اتومبيل راني ايران دارد كه با اين داستان محوري سوژه اي اجتماعي را طرح مي كند.يكي از دلايل اصلي مخالفت فارابي با اين پروژه اختلاف فاحش فضاي فرهنگي حاكم بر اين فيلمنامه با فرهنگ ايراني - اسلامي عنوان شده بود.

اما با منتشر شدن خبر ساخت اين فيلم و بودجه در نظر گرفته شده براي آن برخي از كارگردانان كشور اعتراضاتي را مطرح كردند تا اينكه رئيس سازمان سينمايي در نخستين واكنش رسمي پيرامون اين پروژه ضمن تأييد اختصاص بودجه پنج ميلياردي، اين فيلم را تجربه اي جديد براي سينماي ايران در عرصه بين المللي توصيف كرد.جواد شمقدري، رئيس سازمان سينمايي با اشاره به پروژه ميلياردي «لاله» تصريح كرد: «اين فيلم تجربه اي جديد است. فيلم هايي خارج از كشور عليه ما به زبان انگليسي با بازيگران خارجي ساخته مي شود؛ ما نيز احساس كرديم كه بدين گونه عمل كنيم و در داخل كشور چنين فيلمي بسازيم.»

با اين حال پس از انتشار اين خبرها، واكنش هاي شديدي از سوي برخي از كارشناسان و اهالي فرهنگ و رسانه بروز يافت. ازجمله منتقدان اصلي اين پروژه مي توان به حسين شريعتمداري، مدير مسئول روزنامه «كيهان» اشاره كرد كه در انتقاد از آن در يادداشتي نوشت: «ساخت فيلم «لاله» به كارگرداني واگذار شده كه طي دو دهه اخير در هاليوود به تهيه فيلم هاي مستهجن و سكسي مشغول بوده است و در گزارش دو هفته پيش كيهان درباره وي آمده بود: «اسدالله نيك نژاد معروف به اسي نيك نژاد سال ها است در استوديوهاي درجه 3 و 4 هاليوود به توليد آثار مستهجن و پورنو اشتغال دارد.»

شريعتمداري در پايان يادداشتش هم گفته: «آقايان دست اندركار امور سينمايي كشور! لطفاً چند دقيقه اي از اوقات روزانه خود را به شنيدن و خواندن گزارش ها و اخبار رسانه هاي آمريكايي، اروپايي، صهيونيستي و نيز دقايقي را به رصد گزارش ها و اخبار رسانه هاي منطقه اختصاص بدهيد، تا از جايگاه و نقش برجسته اي كه زنان مسلمان كشورمان در تحولات عميق و ضداستكباري اين روزها در منطقه و جهان داشته و دارند باخبر شويد و... در اين صورت، بي ترديد و به يقين از معرفي دختر «رالي باز» به عنوان نماد زن ايراني، شرمنده مي شويد.»آيت الله مقتدايي نيز از ديگر معترضان به اين پروژه سينمايي است. مدير اسبق حوزه هاي علميه كشور درباره پروژه «لاله»و توليد مشترك آن با هاليوود عنوان كرد: همه مسئولان مومن و دلسوز حوزه علميه مراجع تقليد از اين امر نگرانند و اين مي طلبد كه اقدامي موثر و مفيد صورت گيرد و دامنه انتقادات به مجلس كشيده شده و سيدجليل يحيي زاده از ساخت چنين فيلمي به شدت انتقاد كرد. چندي بعد جمال شورجه، عضو شوراي عالي سنيما از حمايت رئيس جمهور از اين فيلم خبرداد.

سعيد مستغاثي، رئيس منتقد سينما و مستندساز و رئيس سابق انجمن نويسندگان و منتقدان سينمايي كشور نيز از ديگر معترضان به اين پروژه است. او در يادداشتي در اين باره نوشت: «خود پروژه پيشنهادي ايشان (نيك نژاد) نيز، قابل توجه است. اگر واقعاً ايشان مي خواست در مقابل هاليوود به تبليغ براي سرزمين و كشور و مردمش بپردازد، چه نيازي به برجسته كردن اقدام يك دختر رالي باز بود، در حالي كه تاريخ ايران چه در گذشته و چه امروز مملو از زنان قهرماني است كه به دليل حفظ هويت و دين، عزت و سربلندي زن مسلمان ايراني را به رخ جهانيان كشيده و شگفتي آنان را برانگيختند.»مستغاثي در بخش ديگري از اين يادداشت آورده: «چنانچه نماياندن منزلت زن ايراني از طريق يك دختر رالي باز حاصل مي شود و همه جست وجو و سعي فيلمساز متحول شده جناب رياست در اين مسابقه رالي خلاصه مي شود كه خيلي زودتر از ايشان حدود چهار سال پيش تلويزيون BBC به اين مهم پي برده و خود آن بنگاه سخن پراكني ضدايراني، بي كم و كاست تلاش كرد تا اينگونه منزلت زن ايراني را در جهان بسط دهد.»!

اين موضوع حتي به رسانه هاي خارجي نيز راه يافت و روزنامه تلگراف چاپ لندن گزارشي را درباره اين موضوع تهيه كرد. البته اين روزنامه با رويكردي حمايت آميز به اين مسئله پرداخت و به قلم «رابرت تيت» نوشت: «لاله صديق (قهرمان فيلم لاله) نمادي از زنان ايراني است كه براي استقلال فكري خود در جامعه اي مردسالار به مبارزه مي پردازند.»البته نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي نيز نسبت به اين مسئله واكنش نشان دادند، به طوري كه مجتبي آقاتهراني، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي چند روز پيش اعلام كرد كه اعضاي اين كميسيون با وزير ارشاد و رئيس سازمان سينمايي درباره اين مسئله به بحث و گفت وگو پرداختند؛ گفت وگويي كه البته نتوانسته به جلب رضايت نمايندگان مجلس بينجامد و آنها قصد پيگيري اين قضيه را تا روشن شدن ابعاد مشكل دار و مبهم آن دارند.


امضای کاربر : در زندگی مهره نباش که هرچه میگویند بگویی باشد

                            تاس باش...

               که هرچه میگویی بگویند باشد.
جمعه 05 آبان 1391 - 18:32
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از masoud به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: saqane &
masoud آفلاین



ارسال‌ها : 2279
عضویت: 6 /5 /1391
محل زندگی: قم
سن: 24
تشکرها : 1156
تشکر شده : 2279
دفاع تمام قد شمقدری از پروژه لاله
شمقدری در 19 تیر

به گزارش صراط به نقل از مهر، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه میلیاردی "لاله" تصریح کرد: این فیلم تجربه‌ای جدید است. فیلم‌هایی خارج از کشور بر علیه ما به زبان انگلیسی با بازیگران خارجی ساخته می‌شود ما نیز احساس کردیم که بدین گونه عمل کنیم و در داخل کشور چنین فیلمی بسازیم.


وی در پاسخ به شائبه‌هایی که پیرامون رقم اعلام شده برای این پروژه بوجود آمده هم ضمن تأیید این رقم تأکید کرد: برای ساخت چنین پروژه‌ای در سطح بین‌المللی لازم بود از حضور بازیگران خارجی استفاده کنیم. وقتی هم که وارد عرصه بین‌المللی می‌شوید قطعا یک صفر جلو بودجه‌تان می‌آید.


رئیس سازمان سینمایی در بخش دیگری از گفت‌وگویش با خبرنگاران با اشاره به تغییرات در مدیریت زیرمجموعه‌های سازمان سینمایی همچون بنیاد فارابی گفت: ما در آستانه فعالیت‌های سازمان سینمایی هستیم. ممکن است هر شخصی جایش تغییر کند. طبق صحبت‌ها و نشست‌هایی که با وزیر ارشاد داشتیم، برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم. در آینده نزدیک تغیرات را اعلام می‌کنیم و مدیران جدید معرفی می‌شوند. البته ممکن است همه جدید نباشند، بلکه عنوان آنها جدید باشد.


وی همچنین درباره طرح اکران ویژه رمضان هم گفت: شب‌های رمضان فرصت خوبی است اگر بتوانیم این طرح را هماهنگ کنیم و طبق سال‌های گذشته در یک تایم بیشتر فیلم را اکران کنیم. این برنامه توسط اداره نظارت و ارزشیابی و شورای صنفی نمایش پیگیری می‌شود.


شمقدری درباره حضور نماینده حوزه هنری با توجه به درخواست مومنی‌شریف در شورای پروانه ساخت و نمایش عنوان کرد: شما می‌توانید چنین در خواست یا پیشنهادی داشته باشید. ماموریتهای حاکمیتی قابل واگذاری نیست. شوراهای پروانه ساخت و نمایش بر اساس آئین‌نامه هیات وزیران کار خود را انجام می‌دهند. هر تغییری در این شوراها باید در هیات وزیران مطرح و به تایید برسد.


وی تاکید کرد: بعضی‌ها دنبال چالش‌های جدید هستند. اما بنده باز هم تاکید می‌کنم اعضای خانه سینما منحله این‌بار به داخل حوزه هنری رسوخ کرده‌اند.


شمقدری درباره حضور در برنامه سینمایی "هفت" در این هفته هم تاکید کرد: در حال صحبت کردن هستیم. این حق ما است که به برنامه هفت برویم، شاید از این حق انصراف دهیم و شاید هم برویم.


شمقدری در ارتباط با زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک‌ونوجوان گفت: این جشنواره 16 مهرماه همزمان با روز جهانی کودک برگزار خواهد شد.


وی در پایان درباره وضعیت طرح اکران مخاطب خاص گفت: اکران مخاطب خاص که سال گذشته توسط محمد درمنش انجام شد نکات مثبت و منفی داشت. امیدوارم به زودی در جلسه‌ای به جمع‌بندی در این زمینه برسیم و به شیوه متفاوت امسال هم این طرح را اجرا کنیم.

امضای کاربر : در زندگی مهره نباش که هرچه میگویند بگویی باشد

                            تاس باش...

               که هرچه میگویی بگویند باشد.
جمعه 05 آبان 1391 - 18:34
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از masoud به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: banoo /
masoud آفلاین



ارسال‌ها : 2279
عضویت: 6 /5 /1391
محل زندگی: قم
سن: 24
تشکرها : 1156
تشکر شده : 2279
توضیح سجاد پور درباره لاله و اسکندری

به گزارش صراط ، «سید علیرضا سجادپور» مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی در گفت‌و‌گو با  فارس درباره فعالیت هنرمندان در فیلم‌های خارجی گفت: در زمینه فعالیت خارجی هنرمندان توضیحات بسیاری دادم، آیین‌نامه فعالیت هنرمندان در خارج از کشور وجود دارد و به هنرمندان اعلام کردیم، هنرمندانی که در پروژه‌های خارجی حضور دارند باید ما را در جریان قرار بدهند.

وی در ادامه افزود: یک زمان تولید به صورت مشترک است که بین تهیه‌کننده ایرانی و خارجی انجام می‌شود و مجوزهای لازم را می‌گیرند، اما زمانی که هنرمند ایرانی به عنوان یک عامل اجرایی در یک پروژه خارجی شرکت می‌کند باید طبق قانون ما را در جریان بگذارد و به ما اطلاع دهد با چه پروژه و با چه موضوع و محتوایی همکاری می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا «عبدالله اسکندری» درباره حضور در سریال «الفاروق عمر» اطلاع دادند یا خیر، گفت: من چیزی به یاد ندارم، شاید به قائم مقام من و یا اداره دیگری اطلاع داده باشند اما من به شخصه در این خصوص اطلاعی ندارم.

موافقت اصولی «لاله» صادر شده است

سجادپور در خصوص ارایه پروانه ساخت به پروژه «لاله» گفت: فیلمنامه در شرف اتمام است، در حال حاضر موافقت اصولی آن صادر شده است. پروانه ساخت فیلم زمانی صادر می‌شود که فیلمنامه کامل آماده شده باشد. در حال حاضر بازنویسی نهایی فیلمنامه در حال انجام است و هنوز به مرحله پروانه ساخت نرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است پروانه ساخت آن صادر نشود، گفت: طرح اولیه فیلمنامه که ارایه شد نظر شورا را جلب کرده است، هنوز فیلمنامه کامل نیست طبق قانون باید فیلمنامه آماده شود و بعد پروانه ساخت آن صادر خواهد شد.

سرمایه خارجی فیلم توسط نیک‌نژاد تامین می‌شود

سجادپور در پاسخ به این سوال که تهیه‌کننده ایرانی و خارجی کار مشخص است، گفت: طرف ایرانی که از طرف سازمان سینمایی در این پروژه مشارکت دارد آقای آقامحمدیان است و ‌سرمایه خارجی ‌این پروژه توسط اسدالله نیک‌نژاد تامین می‌شود. بخشی از فیلم مورد حمایت سازمان قرار می‌گیرد. البته جزئیات کار در زمان صدور پروانه ساخت مشخص خواهد شد.

تاریخ خبر 20 تیر


امضای کاربر : در زندگی مهره نباش که هرچه میگویند بگویی باشد

                            تاس باش...

               که هرچه میگویی بگویند باشد.
سه شنبه 09 آبان 1391 - 21:02
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از masoud به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: saqane /
masoud آفلاین



ارسال‌ها : 2279
عضویت: 6 /5 /1391
محل زندگی: قم
سن: 24
تشکرها : 1156
تشکر شده : 2279
کمال تبریزی مهم تر است یا نیک نژاد؟
به گزارش صراط، جواد نوروز بیگی تهیه‌‌کننده سینمای ایران در ارتباط با ساخت پروژه "لاله" به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد به مهر گفت: فکر می‌کنم در شرایط فعلی برای جوانان این کشور ساختن فیلم زندگی یک زن قهرمان رالی مسئله نباشد. هر چقدر هم چنین فیلمی مثبت باشد دغدغه جوان ما نیست.

وی افزود: به جای اینکه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی 5 میلیارد تومان برای ساخت چنین فیلی هزینه کند که معلوم نیست در ایران قابلیت پخش داشته باشد یاخیر. بهتر است چنین بودجه‌هایی را هزینه 10 کارگردان جوان کند که آینده و سرمایه این کشور هستند تا فیلم‌های بهتر از "لاله" بسازند.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: متاسفانه این حرف‌های ما تاثیری ندارد. چون کسانی که تصمیم گیرنده هستند کاری به این اعتراضات ندارند. حتی اگر نیک‌نژاد سرمایه‌ای را قرار است برای ساخت این فیلم وارد کند، بهتر است برود همین فیلم را در جای دیگری بسازد.

وی تاکید کرد: من می‌خواهم بدانم چقدر برای نظام این موضوع اهمیت دارد. وقتی دنبال این هستیم که ارزش‌هایمان بالاتر از بحث ملی قرار بگیرد. اگر مسئولان سینمایی می‌گویند این پروژه ملی است، پس ارزش‌های آن در کجا معنی شده است؟!

نوروزبیگی ادامه داد: این فیلم چه پیامی دارد که قبل از آماده شدن فیلمنامه پروانه ساخت آن صادر می‌شود. کمال تبریزی یک سال است منتظر گرفتن مجوز ساخت است. با تمام تعهداتی هم که می‌گیرند بازهم پروانه نمی‌دهند. آیا تبریزی باید در این کشور کار کند یا نیک‌نژاد؟ من کاری به سابقه ایشان ندارم اما در این سی سال در ایران نبودند و پس با سختی‌ها زندگی نکرده‌اند. حالا آمده‌اند تا پول بگیرند فیلم بسازند؟!

وی عنوان کرد: کمال تبریزی اما اینجا بوده زیر موشک‌باران‌ها زندگی کرد. با تمام سختی‌ها کنار آمد و پس اولویت با این بچه‌ها است. بهتر است به جای اینکه نیک‌نژاد را به ایران بیاورند. به دنبال جذب مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی‌کیا، رضا میرکریمی، احمدرضا درویش و کمال تبریزی باشند. اینها سرمایه‌های انقلاب هستند. من دلیلی برای جذب نیک‌نژاد نمی‌دانم.

تهیه‌کننده مجمموعه "شوق پرواز" گفت: ایشان یک ایرانی است، تعهد دارد و حالا می‌خواهد به کشور خود بازگردد. پس بهتر است اگر پول دارد با سرمایه خود فیلم بسازد. این بودجه‌ای که می‌خواهند به وی بدهند حق سینماگران ایرانی است. جالب است همان ابتدا که بحث ساخت این فیلم مطرح شد در بدنه مدیریت سینما هم اختلاف ایجاد شد.

وی افزود: فارابی ساخت این فیلم را نمی‌پذیرد سراغ جای دیگری می‌روند؛ مگر این سفارش از کجا آمده است؟ ماموریت فارابی را به این دلیل تغییر می‌دهند. جا دارد از میرعلایی تشکر کنم. ایشان در دوره خود به خوبی کار کردند و از تولیدات سینمای ایران در بخش ملی و ارزشی به خوبی حمایت کردند.

نوروزبیگی ادامه داد: در جشنواره فجر می‌خواهند عنوان کنند که زندگی یک قهرمان رالی را ساخته‌ایم. ایرادی ندارد. این فیلم را بخش خصوصی بسازد نه بخش دولتی. وظیفه دولت است از فیلم‌های ارزشی دفاع کند. ما مگر اعتراض می‌کنیم که چرا بودجه برای ساخت فیلم زندگی شهید چمران داده‌‌اید؛ خوشحال هم می‌شویم و می‌گوییم بیشتر این کارها راانجام دهید.

وی تاکید کرد: چرا درباره شهدای بزرگ این کشور فیلم نمی‌سازید؟ این همه اتوبان به نام آنها است. اگر از این پول دو میلیارد بدهید قطعا درباره آنها نیز می‌توان فیلم ساخت. باور کنید با 5 میلیارد 5 فیلم می‌توان ساخت. چرا باید در این شرایط اقتصادی یک نفر از خارج بیاید و از این بودجه استفاده کند.

این تهیه‌کننده گفت: خیلی از کارگردانان با کمترین بودجه در زمینه دفاع مقدس و ارزش‌ها کار می‌کنند. چرا باید به راحتی برای شخصی فرش قرمز پهن کنیم و در اولین فرصت به او مجوز ساخت بدهیم. او می‌خواهد با پول دولت فیلم بسازد در حالی که یک شب هم بی‌خوابی مردم ایران را زیر موشک‌باران‌ها حس نکرده است. از سختی‌های ما درکی ندارد. این پول‌ها باید هزینه سینمای ارزشی شود.

تاریخ خبر 31 تیر

امضای کاربر : در زندگی مهره نباش که هرچه میگویند بگویی باشد

                            تاس باش...

               که هرچه میگویی بگویند باشد.
سه شنبه 09 آبان 1391 - 21:03
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
saqane آفلاین



ارسال‌ها : 1860
عضویت: 2 /5 /1391
محل زندگی: قم
سن: 24
تشکرها : 2561
تشکر شده : 1152
پروژه لاله
حالا این فیلم قراره کی استارت بخوره؟اصلا ساخته میشه با این اوصاف؟

امضای کاربر : آنانکه کمر بسته اند برای حفظ اسلام، باید اشخاصی باشند که اگر همه رفتند، آنها بمانند. کسیکه مشغول کاری هست باید با مشکلات بسازد. کسیکه عمل به این مهمی میکند باید بسازد تا درست شود. کسیکه بخواهد مشکلی در کار نباشد، باید مثل مرده ها برود قبرستان یا مثل درویش ها منزوی بشود.                                                                                                 امام خمینی (ره)
سه شنبه 09 آبان 1391 - 21:29
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
masoud آفلاین



ارسال‌ها : 2279
عضویت: 6 /5 /1391
محل زندگی: قم
سن: 24
تشکرها : 1156
تشکر شده : 2279
پروژه لاله
نقل قول از saqane
حالا این فیلم قراره کی استارت بخوره؟اصلا ساخته میشه با این اوصاف؟

این فیلم استارت خورد اما عوامل کار در وسط کار از ادامه انصراف دادند و فعلا معلقه

امضای کاربر : در زندگی مهره نباش که هرچه میگویند بگویی باشد

                            تاس باش...

               که هرچه میگویی بگویند باشد.
سه شنبه 09 آبان 1391 - 22:30
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از masoud به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: saqane /
saqane آفلاین



ارسال‌ها : 1860
عضویت: 2 /5 /1391
محل زندگی: قم
سن: 24
تشکرها : 2561
تشکر شده : 1152
پروژه لاله
آقا شما فیلماتونو از چه سایتی دانلود میکنین؟

امضای کاربر : آنانکه کمر بسته اند برای حفظ اسلام، باید اشخاصی باشند که اگر همه رفتند، آنها بمانند. کسیکه مشغول کاری هست باید با مشکلات بسازد. کسیکه عمل به این مهمی میکند باید بسازد تا درست شود. کسیکه بخواهد مشکلی در کار نباشد، باید مثل مرده ها برود قبرستان یا مثل درویش ها منزوی بشود.                                                                                                 امام خمینی (ره)
چهارشنبه 10 آبان 1391 - 08:56
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group