نقدکتاب روشنایی درماه اوت

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 326
نویسنده پیام
sara آفلاین


ارسال‌ها : 2392
عضویت: 2 /5 /1391
محل زندگی: قم
تشکرها : 1960
تشکر شده : 2412
نقدکتاب روشنایی درماه اوت

روشنایی در ماه اوت



این کتاب در 1932 توسط ویلیام فاکنر نوشته شده است.

در پشت حقایق قتل جوانا بردن چهل ویک ساله به دست جو کریسمس سیاه پوست و پس از آن دستگیری، فرار و مرگ وحشیانه اش به دست پرسی گریم افسر اداره پلیس ایالتی، داستانی تیره و غم آلود از زندگی تراژیک او قرار گرفته است.

داستان با لینا گرو دختر یتیمی که حامله است و از آلاباما آمده تا معشوقش لوکاس برچ را پیدا کند، آغاز می شود. او را اشتباهاً به یک کارخانه چوب بری در شهر جفرسن و نزد بایرون بنچ می فرستند. بایرن عاشق لینا می شود، برچ، که حالا نامش را عوض کرده و به جو براون مشهور است، در همان کارخانه مشغول کار می باشند. او با جو کریسمس در یک کلبه کوچک زندگی می کند و می داند که «جو» هر شب با دوشیزه بردن که دختر ترشیده و سپید مویی است، ملاقات می کند.

هنگامی که جوانا بردن کشته می شود، او برای آنکه جایزه دستگیری قاتل را به دست آورد، پلیس را از محل اختفای جو کریسمس مطلع می سازد ولی زمانی که غفلتاً لینا او را می بیند، به تندی فرار می کند و می گریزد. کریسمس دستگیر می شود. پدربزرگش، یوفوس هاینس، که آدم مذهبی متعصبی است، وارد شهر می شود و امیدوار است به نحوی به او کمک کند تا بی محاکمه مجازات نشود.

حقایق بسیاری از تولد جو «فرزند میلی دختر هاینس و یک کارگر سیرک»، جوانیش «که در نزد سیمون مک ایکرن به کار مشغول شد ولی چندی بعد در دعوایی بر سر یک زن او را کشت» و کشمکش ها و گرفتاری هایش، در این قسمت از کتاب برای خواننده آشکار می شود. پس از مرگ کریسمس، لینا تقاضای ازدواج بایرون بنچ را می پذیرد و دو نفری به اتفاق بچه لینا به سمت خانه راه می افتند.
منبع :http://farsibooks.ir

امضای کاربر : زندگی شوق رسیدن به همان فردایست که نخواهد آمد تو نه در دیروزی و نه در فردایی ، ظرف امروز پر از                                                                                  بودن توست ، زندگی را دریاب ... 
جمعه 06 مرداد 1391 - 23:40
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group