اظهارات تکان دهنده مجری طرح ریحانه النبی

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 140
نویسنده پیام
maktab110 آفلاین


ارسال‌ها : 2531
عضویت: 30 /5 /1391
محل زندگی: ارومیه
سن: 30
تشکرها : 3769
تشکر شده : 2547
اظهارات تکان دهنده مجری طرح ریحانه النبی

اظهارات تکان دهنده مجری طرح ریحانه النبی

برخی از مسئولین برای فرهنگ حجاب و عفاف ارزش قائل نمی شوند

به گزارش اروم نیوز به نقل از ندای ارومیه؛ موسسه ریحانة النبی(س) ارومیه در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مدت 4 سال است با انجام کارهای مستمرانه، آموزشی و کاربردی که زیر بنای برنامه­های حجاب و عفاف است در شهرستان ارومیه آغاز کرده است. 

 

وی افزود: به اذعان مدیران مدارس، خانواده­های دانش آموزان و اکثر مسئولین، طرح ریحانة النبی(س) در بین افراد جامعه و خانواده تاثیرگذار بوده است. 

 

میرفتحی زاده ادامه داد: طرح حجاب ریحانة النبی(س) با پشتیبانی فرماندهی محترم نیروی انتظامی سابق جناب آقای سردار کرمی در شهر ارومیه پایه گذاری و پشتیبانی شد. متاسفانه بعد از ایشان در طول این 2 سال به جای لبیک به ندای رهبری روز به روز حمایت­های معنوی، اداری و مالی کاهش یافت.

دبیر اجرایی طرح ریحانة النبی(س) در ارومیه تصریح کرد: طرح ریحانة النبی(س) پایلوتی از یک طرح قابل قبول بود که برای اولین بار بعد از انقلاب انجام می­شد و انتظار می­رفت که مسئولین، دستندرکاران فرهنگی، خیرین، حوزه­های علمیه برادران و خواهران و ائمه جماعات با لبیک به ندای رهبری از این مجموعه حمایت و دستگیری کنند.

وی اذعان داشت: متاسفانه بعد از گذشت 4 سال نه تنها حمایتها افزایش نیافت، بلکه کاهش یافت؛ حتی بعضا در برخی از جلسات خصوصی بدون حضور اعضای مجموعه ریحانة النبی(س) در خصوص این موسسه کار کارشناسی انجام گرفته و تخریب صورت می­گیرد در حالی که خصوصیت آزاد مردان بحث رو در رو است.

میر فتحی زاده گفت: ما از هر آزاد مرد وآزاد زن صاحب نظری که قابلیت بحث علمی را دارد دعوت به گفتگو در خصوص اجرای طرح های ریحانه النبی(س) می­کنیم.

کاهش اجباری فعالیت های مرکز حجاب در مدارس ارومیه

این کارشناس عفاف و حجاب با بیان اینکه در طول این 4 سال موسسه ریحانة النبی(س) برای آموزش و پرورش خدمت رایگان انجام داده است اظهار کرد: انتظار ما از آموزش و پرورش این است که ما را به عنوان خیری قبول کند که تاثیر مثبت در جامعه دانش آموزان گذاشته است.

دبیر اجرایی طرح ریحانة النبی(س) شعبه ارومیه با بیان اینکه برخی ناهماهنگی­ها و بد اخلاقی­ها باعث شد که فعالیت این موسسه عملا از اواخر دیماه گذشته تعطیل شود اما موسسه ریحانة النبی(س) با آغاز سال تحصیلی جدید مجددا برای فعالیت اعلام آمادگی کرد با این تفاوت که ناحیه 2 ارومیه از برنامه­های این موسسه کلا حذف شد

وی افزود: در گذشته موسسه ریحانة النبی (س) در 16 مدرسه ناحیه 1و2 ارومیه فعالیت می­کرد که امسال با حذف ناحیه 2 به 10 مدرسه تقلیل پیدا کرده؛ که فعالیت در این 10 مدرسه هم نیازمند حمایت مسئولین، خیرین و کسانی که وجوهات شرعی می­پردازند می­باشد و در غیر این صورت احتمالا به 5 مدرسه کاهش پیدا خواهد کرد.

میرفتحی زاده ادامه داد: برخی از مسئولین که ظاهرا حساس به مسئله حجاب هستند، خیلی هم، اعتقاد به عفاف و حجاب ندارند و گرنه از برنامه­های این موسسه که زیر بنایی هست حمایت می­کردند.

دبیر اجرایی طرح ریحانة النبی(س) در ارومیه با اشاره به عدم حمایت­های مادی و معنوی اظهار کرد: این ناهماهنگی­ها باعث شد تا فعالیت این موسسه در مدارس کاهش یافته و به سوی طرح­های خوش حجابی و نسیم عفاف سوق پیدا کند.

میر فتحی زاده ادامه داد: برای گروه­های هدف این طرح­ها به صورت مستمر در 16 گروه و 8 مسجد شهر برنامه­های علمی، فرهنگی و بیان احکام و عقاید اجرا می­شود که در نوع خود مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه ما پذیرای هر گونه حمایت­های مادی و معنوی اداره­ی کل آموزش و پرورش استان می­باشیم افزود: حمایت­ آموزش و پرورش از این طرح حتی در یک مدرسه هم مفید می­باشد و می­تواند زمینه­ی مساعدت خانواده­ها و مدیران را نیز در پی داشته باشد.

میر فتحی زاده با اشاره به اینکه تنها همایش، میزگرد، نمایشگاه نمی­تواند جوانان ما را با حجاب کند تصریح کرد: کار حجاب کار تخصصی است و مجموعه ریحانة النبی(س) کلیه­ی اقدامات لازم در این خصوص را خود جمع کرده است.

دبیر اجرایی طرح ریحانة النبی(س) شعبه ارومیه ادامه داد: بسیاری از نمایشگاه­ها و همایش­های حجاب برای ترویج حجاب نیست بلکه در قالب گزارش دهی عملکردهای مسولین از پول بیت المال برای مردم است که هیچ گونه تاثیری ندارد اما چون مجموعه ریحانة النبی(س) پایه­ی آموزشی دارد می­تواند همه­ی این موارد را در برگیرد.

عدم تمایل مسئولین استان به همکاری

وی با اشاره به اینکه هر دو استاندار اخیر آذربایجان غربی -آقایان قربانی و جلال زاده- از فعالیت های این موسسه مردم نهاد اطلاع کافی داشتند، اظهار داشت: از فرماندار ارومیه و معاون ایشان، از جناب آقای ملامحمد زاده گرفته تا فرمانده نیروی انتظامی استان جناب آقای نصرتی و به طور کلی تمامی مسئولان نظامی و غیر نظامی (به غیر از ارتش) از فعالیت های ما اطلاع کافی دارند و اینجانب شخصا به حضور آنها رسیده و در خصوص طرح ریحانة النبی با آنها صحبت کرده ام، اما متاسفانه تا کنون اقداماتی ناچیز مصداق "النادر کاالمعدوم" ( خیلی کم در حد هیچ) توسط مسئولین صورت گرفته است.

این کارشناس مسائل حجاب و عفاف با اشاره به اینکه شاید هر مسئولی دلیل خاصی برای همکاری نکردن با این موسسه را داشته باشد افزود: مسئولین نمی توانند ادعا کند که اطلاعی از فعالیت های این موسسه را نداشته است.

عدم عمل به تعهدات از سوی برخی مسئولین استانداری

میر فتحی زاده با اشاره به تعهد مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی جناب آقای ابراهیمی در خصوص اعطای 70 میلیون تومان تسهیلات مالی از طریق آموزش و پرورش در سال تحصیلی 90-91 به مجموعه ریحانة النبی(س)، اظهار کرد: حتی اکنون که سال تحصیلی 91-92 آغاز شده است این تسهیلات به دست موسسه ریحانة النبی(س) نرسیده است و به این تعهد عمل نشده است.

وی در ادامه با اشاره به آموزش های ویژه مربیان مجموعه ریحانة النبی اذعان داشت: آموزشهای کلاس داری و کار با کودک و جلسات ماهیانه با اساتید حوزه و بروز رسانی اطلاعات مربیان به صورت مستمر انجام می گیرد.

این کارشناس مسائل دینی مداخله در کار تخصصی این موسسه را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: موسسه ریحانة النبی(س) متکفل کاری تخصصی است و نه یک هیئت ساده، ما در جامعه فرهنگی با کسی تعارف نداریم.

بی رغبتی مدیر حوزه علمیه خواهران ارومیه برای همکاری

میر فتحی زاده با اذعان به ناهماهنگی و عدم رغبت حوزه علمیه خواهران ارومیه برای همکاری با این موسسه اظهار کرد: آقای ابراهیم پور مدیر موسسه ریحانة النبی(س) چندین بار تقاضای گفتگو با سرکار خانم پور حیدر مدیر حوزه علمیه خواهران ارومیه برای حل مشکلات را کرده اند که به دلیل عدم رغبت ایشان تا به امروز این اتفاق حتی به صورت تلفنی هم میسر نشده است.

دبیر اجرایی طرح ریحانة النبی(س) شعبه ارومیه افزود: بنابر سیاست های کلی مرکز مبنی بر معطل نماندن اجرای طرح تصمیم بر دعوت از دانش آموختگان فارغ التحصیل حوزه علمیه جامعه الزهرای قم که در ارومیه مستقراند گرفته شده است.

این کارشناس عفاف و حجاب با اشاره به آغاز طرح ریحانة النبی(س) از مقطع ابتدایی اذعان داشت: این طرح از 7 تا 20 سالگی دختران و به مدت 13 سال طرح ریزی شده است و برای هر یک از مقاطع تحصیلی برنامه ای ویژه داریم.

میر فتحی زاده با اشاره به طرح ملی عفاف و حجاب گفت: این طرح نیز برای اولین بار در شهر مقدس قم به عنوان شهر پایلوت آغاز می شود و سپس در دیگر شهر ها نیز تداوم خواهد داشت.

دبیر اجرایی طرح ریحانة النبی(س) شعبه ارومیه افزود: نباید هر زمان که نتوانستیم کار فرهنگی کنیم با گشت ارشاد به دنبال افراد بیفتیم، باید هم انذار و هم تبشیر همزمان مد نظر باشد و این دو در کنار هم بال پرنده برای پرواز هستند.

وی در پایان با اذعان به اینکه انسان به هر چیزی که از آن منع می شود حریص تر است گفت: متاسفانه امروز ما همه چیز را در قوه قاهره جمع کرده ایم در حالی که عرضه زیبایی های حجاب در کارهای فرهنگی توسط مردم، حوزویان، مسئولان و ارگانها می تواند ما را به جامعه آرمانی "مدینة الرسول" هدایت کند.


پنجشنبه 13 مهر 1391 - 13:12
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از maktab110 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: banoo & zeinab &
maktab110 آفلاین



ارسال‌ها : 2531
عضویت: 30 /5 /1391
محل زندگی: ارومیه
سن: 30
تشکرها : 3769
تشکر شده : 2547
اظهارات تکان دهنده مجری طرح ریحانه النبی


پنجشنبه 13 مهر 1391 - 14:24
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
maktab110 آفلاین



ارسال‌ها : 2531
عضویت: 30 /5 /1391
محل زندگی: ارومیه
سن: 30
تشکرها : 3769
تشکر شده : 2547
اظهارات تکان دهنده مجری طرح ریحانه النبی


پنجشنبه 13 مهر 1391 - 22:04
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group