بعد از سقوط عجیب و تند برخی از اعضای شاخص موتلفه از قله اصولگرایی،
اینبار باب امتحاب به روی سایر اصولگرایان گشوده شده است که میزان دقت و
دریات همگان را می طلبد.
موسوی قبل از پایان رای گیری انتخابات
ریاست جمهوری دهم با استناد به آمارهای خود و دوستانش، از پیروزی خود در
انتخابات خبر داد که این موضوع بهانه ای برای آشوب های بعد از انتخابات شد.
حال
غلامعلی حداد عادل در اظهاراتی عجیب و قابل تامل، پنج ماه مانده به
انتخابات ریاست جمهوری از آماری عجیب پیرامون اقبال مردم به سه کاندیدای
ائتلاف شان خبر داد که این خود نشان از بی دقتی این رجل سیاسی اصولگرای
کشورمان دارد و نشان از این موضوع است که عده ای سعی دارند تا با القائات و
آمارهای غلط خود، اصولگرایان روسفیدی چون حداد عادل را فریب داده تا
خطاهای فتنه گران در ارائه آمارهای خلاف واقع را تکرار کنند که در نهایت
دست آورد چنین اظهاراتی موجب خشنودی دشمنان نظام و انقلاب می گردد.
غلامعلی
حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه)
طی سخنانی در سومین گردهمایی بزرگ حقوقدانان بسیجی، در پاسخ به پرسش یکی از
حضار درباره لزوم وحدت اصولگرایان و همچنین ائتلاف ۲+۱، اظهار داشت: وحدت
یک امر عقلانی و دینی و شرعی است و هرجا که از وحدت فاصله گرفتیم، خسارت آن
را دادهایم؛ اما انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس متفاوت است.
حداد
بدون هیچ اشاره ای به طرح ناموفق وحدت در انتخابات مجلس نهم که منجر به
راه یابی برخی ساکتین فتنه به مجلس گردید و بدن هیچ توجهی به اینکه وحدت
تحت هر شرایطی نمی تواند امری عقلانی، دینی و شرعی محسوب شود، افزود: در
انتخابات مجلس در دوره نهم هرکاری انجام دادیم تا جبهه پایداری به جبهه
متحد اصولگرایان ملحق شود، نشد، اما در انتخابات ریاست جمهوری کار دشوارتر
است.
نماینده تهران در مجلس ادامه داد: به همین دلیل ما با تجربهای
که از قبل داشتیم فکر کردیم چرا جریانات در این زمینه تصمیم بگیرند؟ ما
خودمان اگر ائتلاف کنیم، بهتر میتوانیم به نتیجه برسیم.
وی در
اظهاراتی عجیب بدون هیچ اشاره ای به منبع نظرسنجی و جامعه هدف آن، مدعی شد:
وقتی در نظر سنجی ها مشخص شد که ۶۰ درصد آراء متعلق به این ۳ نفر است،
تصمیم گرفتیم ائتلاف کنیم و در نهایت ۲ نفرمان تصمیم بگیریم برای خدا
کاندیدای ریاست جمهوری نشویم.
حدادعادل تاکید کرد: فعلاً ۳ ماه است
که حول این محور با هم گفتو گو میکنیم و امیدواریم این تجربه ناموفق
نباشد و ساز و کاری پیدا کنیم که بشود از این ائتلاف به وحدت برسیم.
وی
اضافه کرد: قبول داریم که رقبای اصولگرایان مایل به تکثر اصولگرایان هستند
هرچند ما هم مایلیم در آنها تکثر وجود داشته باشد؛ این امر پنهانی نیست ،
باید دید میخواهیم خودمان را پیش بیندازیم یا دلمان برای انقلاب میسوزد،
اینجا میدان امتحان است.
رئیس مجلس در دوره هفتم پارلمان در بخش
دیگری از سخنانش متذکر شد: جبهه پایداری اصرار دارد که به دنبال کاندیدای
اصلح است، ما هم میگوییم خدا کند اصلحی وجود داشته باشد که مورد قبول همه
باشد اما اگر یک اصلحی بود که رای نداشت آنوقت چکار کنیم ، نکند هیچ
اصولگرایی در هیچ سطحی از اصولگرایی ، موفق نشود.
وی با ذکر این
نکته که تصمیم گیری در عالم سیاست بین خوب و بد نیست ، در اظهاراتی عجیب تر
از خوشحالی مردم و آرامش دلسوزان از طرح وحدت خود با قالیباف و ولایتی سخن
به میان آورد و تصریح کرد: احساس ما این است که این توافق ۳ نفره توده
مردم متدین را تا حدی خوشحال کرده است و دلسوزان انقلاب هم آرامش پیدا
میکنند و امیدواریم بتوانیم الگوی جدیدی از تعامل در عرصه سیاست به جامعه
تزریق کنیم و شاید مبنایی شود برای کارهای دیگر.
حدادعادل در نهایت
نیت و پشت پرده ائتلاف بی حامی خود را فاش کرد و تأکید کرد: در حال بحث
هستیم که چطور میشود از بین این سه نفر یک نفر کاندیدای ریاست جمهوری شود،
البته درب ائتلاف ۲+۱ بسته نیست و اگر کسی در نظر سنجیها رأی بالایی
داشت و اصولگرا هم بود، میتواند به این ائتلاف بپیوندد؛ کاندیداتوری
انتخابات ریاست جمهوری ارث پدری هیچ کس نیست.
وی در پاسخ به پرسشی
درباره لفظ ائتلاف ۲+۱، گفت: این اتفاق یک توافق سه گانه است و نامگذاری آن
به نام ۲+۱ توسط روزنامهها و رسانهها صورت گرفت.
این اظهارات
حداد عادل در حالی مطرح می شود که بسیاری از بزرگان و معتمدان نظام و مردم
هیچ توجیهی برای وحدت و همسفرگی با مردودین فتنه نمی بینند و از رویه اخیر
عسگراولادی و حداد عادل بسیار گلایه نموده اند.
گفتنی است؛ حضرت
علامه مصباح یزدی اخیرا در انتقاد از چنین ائتلافات و وحدت هایی به نام
اصولگرایی اظهار داشت: وحدت خیلی خوب است ولی وحدت موضوعیتی ندارد بلکه
وسیله ای است برای وصلت اسلام و الا حضرت علی (ع) هم باید با خلفاء وحدت می
کرد.
به گزارش خبرنگار بی باک، علامه مصباح یزدی گفت: هر وحدتی
مطلوب نیست بلکه باید وسیله ای باشد برای تحقق مصالح اسلام لذا باید بدانیم
که وحدت بت نیست.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تفرقه و
اختلاف در قرآن بسیار مذمت شده است اما آن بدین معناست که روی دین اتحاد
بشود نه اتحاد بین دین و نادین باشد و اینکه دین و غیر دین را با هم جفت
کنیم تا وحدت بشود، چنین چیزی را نه عقل و نه شرع و نه سیره پیامبران و اهل
بیت هیچ کدام نمی گوید.
هر ورشکسته و خائنی برای فریب ما دم از وحدت می زند
علامه
مصباح یزدی افزود: هر کسی در هرجا ورشکسته شد برای اینکه خود را داخل کند،
شعارش وحدت می شود. هر خائنی که راهی ندارد می خواهد تحت هر عنوانی وارد
شود و می گوید که اختلاف نکنید تا ما را فریب دهند.
وی خطاب به حضار
در این جلسه گفت: چندبار باید فریب بخوریم، عنوان وحدت بت برای ما نشود ،
وحدت برای کسانیکه در چارچوب اسلام میخواهند با هم کار کنند، است.
تحمیل وحدت غیرمطلوب با عقل سازگار نیست
رئيس
موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) اظهار داشت: ما به همه احترام می
گذاریم و از عمق دل دوستشان داریم ، ولی این به معنای این نیست که در تشخیص
هایمان همه یکی شویم. ما باید صمیمانه بایکدیگر برخورد کنیم و نظرمان را
به دیگران منتقل کنیم و طرف مقابل هم همینطور نظر خود را بگوید ، من هم با
روی باز پذیرفته و تامل می کنم. اینکه توقع داشته باشیم همه یکجور فکر کنند
و اگر کسی فکر دیگری داشت، بگوئیم او اهل انشقاق است با عقل هیچ سنخیتی
ندارد مگر با دموکراسی مبتننی بر منافع مادی و تقسیم منافع، اما ظاهرا این
با ارزشهای انقلابی و اسلامی وفق ندارد . اگر اینجور بود اساسا شیعه ای در
عالم بوجود نمی آمد .
وحدت بدون حجت ، از شعارهای شیطانی است
علامه
مصباح یزدی تاکید کرد: صرف وحدت معیار نیست، وحدتی باید معیاری باشد که
برای اهداف و مصالح اسلام لحاظ شود لذا جایی که فردی یقین به ضرر دارد به
چه حجتی باید تبعیت کند؟! این از همان شعارهای شیطانی است که می خواهند سوء
استفاده کنند، وحدت کلمه حق است اما آنها که این را مطرح می کنند منافع
خود را خواسته و منافع اسلام را نمی خواهند ، عده ای وحدت را بهانه می
کنند، ما باید هوشیار باشیم و از این تجربه ها استفاده کنیم.
وقتی که فرد طالب وحدت خائن است و اگر بتواند در مقابل ولایت می ایستد، وحدت معنایی ندارد
به
گزارش خبرنگار بی باک، علامه مصباح یزدی در ادامه گفت: متهم کردن یکدیگر
به رعایت نکردن وحدت و این حرفها منطق درستی نیست و اگر این جوابی داشته
باشد بفرمائید چرا ابوذر و سلمان در صدر اسلام رعایت وحدت نکردند؟
عضو
خبرگان رهبری گفت: در جایی ممکن است که تبعیت از دیگران مطلوب باشد و در
جای دیگری نه ، عقلا می گویند وقتی حجتی نداریم حق با اکثریت است، اما کسی
که حجت و یقین دارد باید به آن عمل کند و در اینجا وحدت معنایی ندارد
مخصوصا که فرد طالب وحدت، آدم خائنی باشد که بارها خیانت خود را ثابت کرده
است و الان هم اگر بتواند با ولایت نیز مقابله می کند منتهی قدرتش را
ندارد.
علامه مصباح یزدی اظهار داشت: چشم ما باید به فلش ها و اشاره
هایی باشد که رهبر معظم انقلاب نشان می دهند و این معنایش این نیست که
ایشان معصوم است بلکه یک حجت شرعی و اطمینان بخش است.
رئيس موسسه آموزشي
و پژوهشي امام خميني (ره) اظهار داشت: بنابراین این مساله که آرمانی و
ایده الی که فکر کنیم که همه خوبان و اصولگرایان بر روی یک فرد واحد فکر
کنند عملا فکر می کنم که دور از واقعیت است، البته اگر بشود خیلی خوب است.